all right Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Jeg har en laptop jeg tenkte jeg skulle legge inn Ubuntu på. Så jeg lastet ned ubuntu å brennte det ut på en cd. Men når jeg skal intallere det så tyrkker jeg først " Enter" for default intallasjon, og etter 10 sek så stopper den helt opp det siste som står er: Kernel panic - not syncing: No init found. Try passing init option to kernel. Laptopen er en Fujitsu Simens AMILO Pro med Cel-340 og 256mb ram. Noen som har noen forslag hva feilen er? Edit: Er ny på linux så du må forklare det detaljert Endret 12. juli 2005 av all right Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Muligens skadet cd. Sjekk sjekksummen til cd-en og isoen. Lenke til kommentar
all right Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Er det noe i intallasjonen av Ubuntu jeg må gjøre for at dual boot skal virker? Edit: Lastet nettopp ned og brente ut en ny "ubuntu-5.04-install-i386". Den stoppet opp på samme plass. Satte cden i en stasjonær maskin stoppet på samme plass der og. Dette var rart. Noen forslag? Noen andre distroer som går til denne maskinen? Har satt av 10 gb til linux! Endret 12. juli 2005 av all right Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Prøv å starte opp med noacpi. For å gjøre det skriver du først navnet på kjerna (vet ikke hva Ubuntu kaller den), og så noacpi. Det skal stå noe informasjon om det også, evt. kan du prøve å trykke på F-tastene. (Jeg snakker altså om oppstartslasteren til livecd-en, ISOLINUX eller SYSLINUX kalles den.) Lenke til kommentar
all right Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Prøv å starte opp med noacpi.For å gjøre det skriver du først navnet på kjerna (vet ikke hva Ubuntu kaller den), og så noacpi. Det skal stå noe informasjon om det også, evt. kan du prøve å trykke på F-tastene. (Jeg snakker altså om oppstartslasteren til livecd-en, ISOLINUX eller SYSLINUX kalles den.) Jeg forsto ikke så mye av det! Noen andre lettere forslag? Endret 12. juli 2005 av all right Lenke til kommentar
all right Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Ingen andre forslag? det er vell Intel x86 install CD jeg skal laste ned? Lenke til kommentar
all right Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Ja me hvor skal jeg skrive det? Og hva heter kjerna til Ubuntu? Jeg er helt ny i Linux Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Når du putter i CD'en og restarter så kommer det opp en en beskjed og mulighet for å skrive inn kommandoer (man trykker vanligvis bare enter her). Lest det som står, du vil da finne ut navnet på kernelen. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ja me hvor skal jeg skrive det? Og hva heter kjerna til Ubuntu? Jeg er helt ny i Linux linux noacpi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå