Gå til innhold

Får ikke installert Ubuntu på laptopen

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop jeg tenkte jeg skulle legge inn Ubuntu på. Så jeg lastet ned ubuntu å brennte det ut på en cd. Men når jeg skal intallere det så tyrkker jeg først " Enter" for default intallasjon, og etter 10 sek så stopper den helt opp det siste som står er: Kernel panic - not syncing: No init found. Try passing init option to kernel.

Laptopen er en Fujitsu Simens AMILO Pro med Cel-340 og 256mb ram.

Noen som har noen forslag hva feilen er?

Edit: Er ny på linux så du må forklare det detaljert :blush:

Endret av all right
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe i intallasjonen av Ubuntu jeg må gjøre for at dual boot skal virker?

Edit: Lastet nettopp ned og brente ut en ny "ubuntu-5.04-install-i386". Den stoppet opp på samme plass. Satte cden i en stasjonær maskin stoppet på samme plass der og. Dette var rart. Noen forslag? Noen andre distroer som går til denne maskinen? Har satt av 10 gb til linux!

Endret av all right
Lenke til kommentar

Prøv å starte opp med noacpi.

For å gjøre det skriver du først navnet på kjerna (vet ikke hva Ubuntu kaller den), og så noacpi.

Det skal stå noe informasjon om det også, evt. kan du prøve å trykke på F-tastene.

(Jeg snakker altså om oppstartslasteren til livecd-en, ISOLINUX eller SYSLINUX kalles den.)

Lenke til kommentar
Prøv å starte opp med noacpi.

For å gjøre det skriver du først navnet på kjerna (vet ikke hva Ubuntu kaller den), og så noacpi.

Det skal stå noe informasjon om det også, evt. kan du prøve å trykke på F-tastene.

(Jeg snakker altså om oppstartslasteren til livecd-en, ISOLINUX eller SYSLINUX kalles den.)

Jeg forsto ikke så mye av det! Noen andre lettere forslag?

Endret av all right
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...