Gå til innhold

Gjelder Elkjøps prisgaranti på Mobiltlf....

Anbefalte innlegg

Som topic sier så lurer jeg på om prisgarantien gjelder på mobiltelefoner....Kjøpte en Samsung E720 til frua for 1299,-nkr med Tele2 pluss abonnement og nå bare en uke etter kjøpet så blir den samme mobiltelefonen med samme abonnement solgt for 799,-nkr....Det jeg lurer på er om jeg kan dra opp på Elkjøp og kreve 500,-nkr tilbake .....Takker for alle seriøse svar.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Elkjøp prisgarantien sin fortsatt??

I siste annonseavis står det på baksiden:

"Elkjøpmetoden"

Står om norges største sentrallager, returrett, annonsegaranti osv....

Men under "best på pris" står det

"Dette har vi ikke lov å si, så sjekk prisen selv. Skulle du finne noe billigere et annet sted, har du 30 dagers full returrett"

Da ble jeg litt forvirret, for det første burde det jo stått at de hadde prisgaranti, og at man fikk tilbake de kronene man hadde betalt for mye på elkjøp.

Dessuten burde det vel ha stått et eget punkt om "prisgaranti"

Men vet ikke jeg....

Lenke til kommentar

De mener nok at de ikke har lov å markedsføre seg som "best på pris"... Det vil ikke si at de ikke er det.

Prisgarantien gjelder mobiltelefoner så lenge produktet er det samme. Hvis du f eks kjøpte en ulåst telefon med abbonement hos Elkjøp, og finner den samme låst i en annen butikk billigere gjelder ikke prisgarantien. Hvis begge er låst/ulåst gjelder den, så fremt den andre butikken er en lokal konkurent som har telefonen på lager.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den endelige prisen på telefonen ente på 399,-nkr siden de satte den enda mer ned...Så det endte altså med at jeg var hos Elkjøp to ganger for og benytte meg av prisgarantien..... :w00t:

Btw...Selger sier også til meg at jeg egentlig ikke har rett til og benytte meg av prisgarantien siden mobiltelefonen er ulåst og det kun er abonnementet som er bundet for 1 år...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke lov å annonsere med prisgaranti, forbrukerombudet fattet forbudsvedtak om jeg ikke husker helt feil.

Men prisgarantien er tilstede, om elkjøp setter ned prisen innen 30 dager etter at du har kjøpt den, får du mellomlegget tilbake. Og om andre butikker i samme område setter ned prisen, matches også dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...