Jimmy Pop Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har en partisjon (e:), som er formatert med NTFS-formatet. Denne partisjonen er det selvfølgelig bare jeg som har tilgang til, ettersom den inneholdert ting jeg ikke vil min familie skal se. Poenget: Hvis jeg formaterer c: (win2000), mister jeg tilgang til e: da, og mister all data? Kun seriøse svar... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Svaret er kanskje... :razz: Du kan exportere SID'en (SecurityID) og deretter importere den igjen etter re-inst. Eller, du kan sette full tilgang til "Alle" før re-inst. og sette den tilbake til din bruker etterpå. Dun kan også slette den og bruke GetDataBack for å hente ut innholdet igjen, siden du da faktisk ikke trenger SID'en din...(!!!) Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Tøys. Så lenge du har tilgang som administrator, kan du alltid velge "Take Ownership" på alle data på disker på din maskin. Du vil få tilgang til dem etterpå. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 10:47, SunKing skrev:Tøys. Så lenge du har tilgang som administrator, kan du alltid velge "Take Ownership" på alle data på disker på din maskin. Du vil få tilgang til dem etterpå. Så det du egentlig sier er at NTFS er like sikkert som FAT32? At jeg kan ta en harddisk, sette den i en annen PC og voilà så har jeg full tilgang?! tviler, men jeg er ingen ekspert... Lenke til kommentar
Talin Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Du mister tilgang på NTFS partisjonen hvis du bruker ett OS som ikke leser NTFS. Hvis du bruker ett OS som leser NTFS kan du bare bruke Take Ownership. Og sette saken opp slik du vill ha det. NTFS er laget for å ha softwaresikkerhet ikke fysisk sikkerhet. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har tenkt å formatere og installere win2000pro på nytt. Ingen grunn til å spørre hvorfor! Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jepp. Som sagt, har du fysisk tilgang til disken hjelper det ikke kun med standard NTFS for sikkerhets-hensyn. Er du admin på en W2000/XP-maskin, kan du tilegne deg eierskap av data helt uten videre og lese det som er der. Så over til noe HELT annet. Hvis du har KRYPTERT dataene som er på disken, så må du gjøre grep for å sikre tilgang før du plukker den ut. Det er de færreste som gjør det hjemme dog. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Krypterer man innholdet på NTFS-partisjonen, er saken en annen. Legger man da inn OS'et på nytt, eller sletter brukeren som opprettet den krypterte mappen - så er innholdet så godt som tapt! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Okei... var ikke klar over det jeg... :smile: Lenke til kommentar
Photons Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hehe! Jeg var visst litt sent ute SunKing! :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: SunKing skrev (2002-07-29 12:06):tre minutter. Hehe Eller to minutter og et nanosekund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå