Xzan Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hey, Fått inn en maxtor one touch med express hdd backup softwaren til testing iforhold til backup på reisefot. Problemet er at jeg kommer ikke inn i Setup menyen. Programmet ser ut til og funke men det skjer ingen ting spesielt. Tenkte først det var noe iforhold til brannmur settings osv siden express skjekker lisens fra disk til web men det var ikke noe problem med dette. Sendte en mail til Dantz som har Express HDD backup men fikk ikke stort derfra. I tillegg så har jeg lagt merke til programvaren som ligger på Software CDn som er en fullversion av HDD Backup programmet til dantz, version 6.0 så langt jeg ser. Popper opp en box med et serie # når jeg har installert dette og kjører det men kommer ikke lengre med den nøkkelen. Noen som har fått dette til og funke eller har peil? Mulig det bare er noe jeg har oversett. Tenkte jeg skulle poste her da det er folk med bred kunnskap her. PS: Beklager skriveleifer and whatnot.. skylder på Varmen.. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Så du får installert programmet, men i det du åpner den så godtar han ikke produktnøkkelen? Eller misforstod jeg? Du er sikker på at du har satt alt opp rett? Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Alt som står det er gjort. Det som kommer opp på Page 4 har jeg ikke tilgang til. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Flyttes over fram annet om hardware til lagringsmedier. Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Jo takk for flytten Vet du noe om dette programmet Gunnard? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har ikke brukt programmet selv, beklager. Men leste akkurat på hva Maxtor sa om installasjonen. Det virker som det kan være kritisk å ikke plugge inn USB/FireWire-kabelen får etter installasjonen. Hvis du ikke har gjort dette, så prøv å avinstaller alt som har med disken å gjøre (programmet og drivern), koble fra disken, (koble fra nettet?) restart, installer programmet og drivern (alt på den CDen altså), skru på disken, koble disken til maskina, la Windows installere den automatisk og deretter trykke på knappen som skal ta Backup. Funker det? Hvor går det ikke mer? Lisensen er forresten ikke for Server-utgaver av Windows tror jeg. Hvilket system kjører du? Ser det ut som det er galt med lisensen/nøkkelen? Sorry at hjelpen blir litt upresis.. Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 hmm ganske sikker på at jeg har testet dette men skal prøve igjen - takk Når det gjelder lisensen så kjører jeg win serv 2003 og hvis tilfellet er at lisensen ikke fungerer av den grunn er det jo temmelig idiotisk.. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Når det gjelder lisensen så kjører jeg win serv 2003 og hvis tilfellet er at lisensen ikke fungerer av den grunn er det jo temmelig idiotisk.. Du skal jo ikke se bort ifra det, når OneTouch er et produkt for billig backup for privatpersoner. Lenke til kommentar
kss Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Du kommer ikke inn på Retrospect Express HD via Maxtor OneTouch-programmet. Det må startes separat. Skal finnes på Start-menyen din under Danz. EDIT: forutsetter at du har fått instalert programmet... Du får i såfall opp 3 ikoner i Maxtor OneTouch programmet. Ikonet til venstre (Setup) vil ikke starte og det skyldes det jeg nevner over og må løses ved å starte R. Express HD separat. Dette skal fungere? KSS Endret 18. juli 2005 av kss Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 retrospect starter greit det. Problemet er og komme inn i setup menyen. Ingen ting skjer ;P Lenke til kommentar
kss Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Så du får startet Retrospect men kommer ikke inn i Setup der? Som nevnt "virker ikke" Setup & Restore" i Maxtor Main Menu uten at Retrospect er startet separat, da det er i Retrospect du gjør Setup og kjører Restore. Tungvint og dum løsning men sånn er det i hvertfall på min Maxtor OneTouch (kjøpt for 1 mnd. siden/ 250 G). Burde vært slik at Retrospect ble startet via "Setup & Restore" i Maxtor sin meny! EDIT: Det er også viktig at HD din er tilkoblet og påskrudd... Får du fortsatt ikke kommet inn i Setup? KSS Endret 18. juli 2005 av kss Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 skal teste når jeg kommer hjem, tnx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå