Gå til innhold

Nye gamer- deler 20000kr?

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pcen min tenkte jeg.

Det som har første prioritet er støy

Pcen må være støysvak men alikevell ha god luft gjenommstrømning.

Har et Chifteck Kabinett nå som jeg vill beholde det har 4 vifte plasser som jeg tenkte og bruke. en vifte styring hadde kansje ikke vært så dumt. har ofte lekt me tanken me og ha vannskjøling men de fleste sier at dette bråker og at det kan være en del problem med dette.

Pris er ikke en hindring så lenge det ligger under 20000kr.

Jeg har en skjerm,mus,tast,dvdbrenner og kabinett fra før som jeg skal beholde.

Ram: må ha en rask ram har 1 gib pc3200 ram fra før av som jeg tenkte og ta vare på og heler kansje kjøpe en gib til av samme ram brikke. (type crucial)

Hovedkort: har nå et abit i nf7 serie socket a som er på god vei ut av pcen.

Hket må ha støtte sata2,pci-e,lydkort kjøper jeg utenom(har erfart at de intigrerte lytd kortene ikke har den kvaliteten som jeg er på jakt etter. en passiv kjøle ribbe på chippsette hadde heller ikke vært og forakte siden min første prioritet er støy.

Skjermkort: Må være et kort som takler de nyeste spillene uten og blunkke som f.eks 7800gt. litt støy fra skjermkortet kan jeg leve med men må dog bli det enneste bråkete element fra pcen.ellers vett jeg ikke om dere har noen andre forslag.

cpu: må være en stabil cpu (amd64 seff) som mitt ortak er når det jeller cpu "uten amd duger pcen litte" som dere forstår må det være amd. en klokke venlig cpu er ikke og forakte men det er ikke et must

Strømforsyning: har en 400watts som jeg tviler på at klarer og gi nokk strøm til mine nye komponenter kansje en MIST 500watts hadde tatt kaka men va vett jeg

må være støy svak helst en 120mm vifte

HDD: Må ha nokk lagrings plass tenkte på 500gib og en raptor disk som systemdisk. men har hørt at de bråker endel. men men en god pc kan ikke være perfekt.

Håper at dere har fått nok informasjon og jeg er taknemlig for alle forslag på forhånd TAKK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI:

Ant. Beskrivelse Slett

2X POV GeFORCE 7800 GTX 256MB PCIe Retail 9 590,00

Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939 1 850,00

2x Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM 2 050,00

AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz BOXED 3 095,00

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 1 495,00

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition 2 595,00

Tot: 20 675,00 (inkl. mva.)

MIST PSU ca 1000 kr

Totalt 22000 kr, men da med 2 gig ram. Du kan jo kjøpe ett 7800GTX kort først for å se om du trenger ett til. Du "trenger" kun ett til hvis du spiller feks BF2 i 1600x1200 på max.

Har 7800SLI selv og fikk 3D05 score 7800 i 1600x1200 :D

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...