Jolle99 Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hei driver med kjøp av hovedkort til en P4-2,26... og har lest en del av tipsene som har ligget her, men en ting jeg er litt usikker på er om hovedkortet kan ta PC2700 brikker? Har ett liggende her og har lite lyst til å måtte kjøpe nytt... mvh Jostein Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det du har lest, er sikkert at hovedkort basert på dette brikkesettet offisielt ikke støtter PC2700 minne. Det betyr ikke at minnet ikke vil fungere på hovedkortet, det betyr bare at det ikke vil være mulig å kjøre minnet på mer enn 133MHz som tilsvarer DDR266 eller PC2100 hastighet. Hvis jeg ikke tar feil, så inkluderer BD7-II hovedkortet en 4/3 divider for minne/FSB. Det vil altså si at du med å kjøre 133MHz FSB (som du gjør på en P4 2.26), kan du kjøre minnet på 4/3*133=177MHz (354DDR). Dette er faktisk endel over PC2700 hastighet. Dette vil altså si at du får utnyttet minnebrikken din og vel så det. Faktisk så vil den bli overklokket en del (Noen retter meg sikkert dersom dette er feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå