Nauz Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg syntes tt Soprano er ganske fint.. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...392&view=images Med litt enkel style som katoder/uvlys,bytte noen vifter og sette inn en fet viftestyring. utseende er ikke alt.. liker store broren tt tsunami jeg mye finere dør+ mye lette samt gummuoppheng til hdd, uttagbar hhd(3.25 ) ramme.. + at det er tumbsrews til alle hdd ene.. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg syntes tt Soprano er ganske fint.. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...392&view=images Med litt enkel style som katoder/uvlys,bytte noen vifter og sette inn en fet viftestyring. utseende er ikke alt.. liker store broren tt tsunami jeg mye finere dør+ mye lette samt gummuoppheng til hdd, uttagbar hhd(3.25 ) ramme.. + at det er tumbsrews til alle hdd ene.. Enig der. Tsunami har endel fine oppgraderinger fra Soprano'en. Tsunami er et fantastisk kabinett tatt i prisbetraktning. For en sum av 799kr jeg betalte så er det et kabinett som har veldig mye for pengene Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har tenkt å gå til innkjøp av Thermaltake Tenor! Det er det vel veldig få som har hørt om her inne regner jeg med? Det fins en test av det her. Har Xaser 3 fra før, og er lei av det. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Ellers så har jeg noen andre favoritte og da.. Tt Armor https://prisguiden.no/vis_produkt.p...512&view=images Eller så har vi jo selvfølgelig Tt Tsunami da http://images.gfx.no//16/16643/ttts.jpg Og Lian li må jo også med, med sitt:Pc 6070a https://prisguiden.no/inc_bilder_sl...744&view=images Endret 7. oktober 2005 av Mr_Razer Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Liker kabinettet mitt ganske bra. Enda bedre hvis jeg hadde fått på en plexiglass side dør. Da hadde det vært knall. Har Cooler Master Cavalier 3. Kjølig, god plass og lett å få det til å bli ryddig. Hvis jeg skulle byttet, hadde jeg byttet til et Plexi-glass kabinett. Samtidig med grønne eller blå neon lys inni. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Yeong Yang Server Cube Har faktisk bestilt et slik kabinett, kommer vel over helga håper jeg. Lurer litt på noe: Mellom dørene finnes en rekke leds som angir harddiskenes statusDette høres jo greit ut. Men hvordan kobles disse led`ene? Er det muligheter for å koble til led`s på hver enkelt disk, eller er dette beregnet på spesielle hovedkort med led-tilkobling for hver kontroller/disk? Noen som vet? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg tror det er til hver disk. På mitt Image&Shapetek kabinett er det ti leds som skal kobles til disker, og jeg tror de skal gå direkte til hver disk. Men det kan godt være at det bare er high-end SCSI disker eller eldre slike som har tilkoblingspinner til LED. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Mulig du er inne på noe der. Har noen gamle scsi-disker, og de har faktisk innebygget led som viser aktivitet. Mulig det er tilkobling for ekstern led også. Bestilte forresten to Image & Shapetek hd-brønner også i farta. Hver tar tre disker, og har en 80mm vifte i front. Denne utgaven av servercube har nemlig ikke interne 3.5" bay`er. Endret 8. oktober 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har også en slik hd-brønn og er egentlig ikke fornøyd. Viften er bråker litt mye for min del og jeg fant ut at vibrasjoner spres veldig lett. Jeg hengte heller diskene opp i strips og satte den i serveren på kjøkkenet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Vi får se hva 5 volt kan gjøre med støynivået, og vifter er heldigvis utbyttbare. Når det gjelder vibrasjoner er ikke det så veldig viktig, for denne kuben skal ikke primært være stille. Men unødig støy skal bort. Sjekket datablad for Cheetah-disker, der er det tilkobling for ekstern led samt en fail-led. EDIT: Ordren var ikke effektuert, så jeg gjorde noen endringer. 8 av disse er bestilt istedet, billigere og så er de et bedre utgangspunkt for modding. Syntes plutselig at I&S drevrammen hadde forsvinnende liten avstand mellom diskene, frykter kanskje at vifta må kjøres på høyt turtall for å gi tilfredsstillende kjøling. Uansett vil 120mm vifta bak sammen med psu dra masse luft forbi diskene, så jeg er usikker på om det er nødvendig med vifte i forkant. Endret 9. oktober 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg bruker to av de skinnene der og mener de er et bedre valg enn I&S rammen. Når det gjelder avstand mellom diskene så er det litt liten avstand, men viften er et stykke fra diskene og det er åpent oppover så jeg tror ikke mottrykket er for høyt. Det som derimot hindrer luftflyten er støvfilteret og du kan høre at viften spinner opp et par hundre omdreininger mer når du åpner den lille luka. Det beste med det diskskinnene er at du kan velge hvor langt fra fronten diskene skal være slik at du kan ha en 120mm vifte både forran og bak diskene. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det beste med det diskskinnene er at du kan velge hvor langt fra fronten diskene skal være slik at du kan ha en 120mm vifte både forran og bak diskene. Hør, hør... Håper Microplex svinger seg fort i morgen tidlig... Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Vurderer strekt å kjøpe dette. Har et Xaser Damier 5000 fra før og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Så ikke dumt ut, men synd det er BW-deler som følger med. Etter å ha tittet rundt på Waterchill-sett rundt omkring angrer jeg litt på at jeg ikke la på noen kroner og fikk bedre kvalitet samt bedre kjøling. Men bevares, TT-kjølingen fungerer greit nok etter litt modding... Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 xaser det var en veldig fin kabinett, likte den særlig hvor du kunne putte vannkjøling, litt dum dør men ellers likte jeg den veldig, eneste er kanskje litt tung? Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 thermaltake swing synes jeg ser veldig fint ut!! Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har alltid likt Lian Li sine kabinetter. De er konstruert nesten fullstendig av aluminium, og de har ikke den billige plastikk-følelsen man får med mange andre kabinetter. Vinduer og masse lys-juggel ser jeg ikke helt poenget med. Plexiglass er vel ikke akkurat EMI-beskyttende, og lysene blir man fort lei av. Lian Li kabinetter ser utrolig stilige ut uten å måtte ty til slike virkemidler. Det er 3 hovedkrav som jeg stiller til et kabinett: Det må være støydempet. Det må ha hjul. Det må se bra ut. CM Stacker faller totalt igjennom når det gjelder støy grunnet at fronten er gjennomperforert av hull, så det er uaktuelt. Den nye V-serien til Lian Li ser meget bra ut, og de beste av de har støydemping, men dessverre har de også mangler, som pinglete hjul, mangel på reset-knapp, og stygge audio-kontakter i front som i tillegg er ømfintlige for støy når man bruker headset (bruk heller et Soundblaster-kort med frontmodul). Da foretrekker jeg Lian Li PC-73SL, som både er pent å se på, støydempet, har solide og stødige hjul, har reset-knapp, og kun de inngangene man faktisk har bruk for i front, nemlig USB. Et annet og billigere alternativ kan være Image & Shapetek sine kabinetter, dersom man får plass til dem under bordet. Det gjør ikke jeg. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Beste kabinettet synes jeg er Lian Li PC6277B Endret 26. oktober 2005 av tommy_89 Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 jaja... alle sitter og maser og maser om midi tårn og plastikk vs aluminium.. Jeg har ennå ikke sett noen som har sagt noe om CM Stacker 830. Det har riktignok ikke kommet ut ennå, men det står på lista mi. Tror ikke verken Lian-Li eller andre kabinett tar denne. Jeg ska dessuten bytte fra vifter til vann.. her er noen godis bilder Sjekk ut bildene her... Her snakker vi om et beist som kommer opp i nesten 18 Kg. Ferdig pakka og rødda.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå