Gå til innhold

Lei av bråkete vifte på din Zalman 7700?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat fått meg en Asetek Micro, den var helt sinnsyk bra  :thumbup:

Mener jeg så det på den store DFI tråden eller no...De trådene er så store at det ville ta meg århundre å finne fram, men har hørt mye bra om den kjølerne og skulle jeg hatt en kjøler i dag og ikke gått "fullt" ut med både vann og det ene og det andre tror jeg nesten jeg skulle gått for den...men siden jeg eier en 7700Cu skal jeg prøve å mådde med en papst...vet ikke helt hvilken modell enda. Det finneg jeg ut av ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, der var SilentX 14 dB montert. Det var ikke bare bare kan jeg fortelle. Senter på viften er en del mindre enn på orginal viften så brakettene måtte tilpasses. Det gikk etter litt mekking, men resultatet var ikke så bra. På nettstedet står det at viften surrer på 1600 rpm, på pakken står det 1500 rpm, mens det i Everest står at den sviver på ca 1200 rpm! Prosessoren får i grenseland lite kjøling så jeg må nok finne meg en annen vifte.

 

Min konklusjon blir å styre unna SilentX til denne modden.

 

Det skal legges til at viften er veldig rolig, men så går den jo på bare 1200 rpm og.

Lenke til kommentar

Si det..... Først å fremst så passer ikke den kjøleren på min prosessor ;)

Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg selvfølgelig prøvd noe annet. Men det er jo litt av opplegget å prøve og feile (og forhåpentligvis lykkes til slutt). Det er jo også derfor jeg poster på forumet slik at andre skal slippe å bruke penger på å finne ut det jeg allerede vet.

 

Viktigst av alt, det er en hobby. Det skal ikke være fornuft i alt da. Kjekt å modde og dille litt :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Viktigst av alt, det er en hobby. Det skal ikke være fornuft i alt da. Kjekt å modde og dille litt :)

4710452[/snapback]

 

Den må jeg nesten si meg helt enig i du!

 

Men kanskje litt sent å gjenopplive denne tråden...

 

Modda nettopp min 7700Cu. Oh yeah

 

Hvis noen er virkelig intresert kan jeg godt forklare å legge ut bilder, men til alle som har 7700 anbefaler jeg å modde...ikke nok med at det er morsomt, det gir bedre ytelse (kommer an på vifta da).

 

- Jolt

 

P.S. Nice tråd folks..takker så mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...