Gå til innhold

Windows rebooter ikke etter sp2

Anbefalte innlegg

La inn Windows XP Home med servicepack2 på en pc, og etter det så vil ikke Windows reboote. Har samme problemet med min pc som kjører XP Pro, men der installerte jeg sp2 i ettertid.

Alt funker som det skal gjøre ellers, men om man må ta den tradisjonelle rebooten så må jeg slå pc'en helt av og starte den på ny.

Er dette et kjent problem? Finnes det en "hotfix" på dette ?

På min pc så reboota den som den skulle etter at jeg avinstallerte sp2 igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du at maskinen ikke vil reboote rett etter installasjonen. Eller streiker den hver eneste gang du velger "Restart" ?

Jeg mener at den ikke vil restarte når jeg velger restart ja. Skjermen blir svart osv men Win starter ikke etter det.Jeg må da slå av pc'en med Av/På eller Reset knappene. Får ingen feil mld når jeg da starter igjen heller.

Ellers så funker alt som det skal. Tror jeg i allefall :!:

Lenke til kommentar

når skjermen blir svart er det noe som går på maskina allikevel? vifter, harddisk, eller noe sånt? jeg kan aldri tenke meg at det er Sp2 som har gjort det. prøv å skan maskina for Virus og Spyware og se om det forbedrer seg. eventuelt prøv å slå av noen programmer i msconfig.

prøv også å kjør en Windows Update runde på maskina for å laste ned de nyeste oppdateringene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
når skjermen blir svart er det noe som går på maskina allikevel? vifter, harddisk, eller noe sånt? jeg kan aldri tenke meg at det er Sp2 som har gjort det. prøv å skan maskina for Virus og Spyware og se om det forbedrer seg. eventuelt prøv å slå av noen programmer i msconfig.

prøv også å kjør en Windows Update runde på maskina for å laste ned de nyeste oppdateringene.

Lykke til.

Det samme problemet oppstår 2 forskjellige pc'er da, en xp home og min xp Pro begge med ALLE Driver oppdateringer og Win oppdateringer Alle AntiVirus oppdateringer osv.

Endret av ReFuse
Lenke til kommentar

når jeg tenker meg om så hadde jeg også dette problemet når jeg installerte Sp2 når det kom på laptopen min. hos meg mener jeg at problemet løste seg selv uten at jeg gjorde noe selv. men husker ikke helt for jeg har hverken Windows XP eller Sp2 mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...