Gå til innhold

GeForce 7800 GT i august?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt hvorfor dere vil ha GTX i AGP. Som husets egne tester viste, greier prosessoren ofte ikke å holde følge med kortet. Sant nok var det en begredelig testmaskin de hadde brukt, men de feteste pcene som kan tyne gtx'en til det maksimale idag kommer vel oftest med pci-e, og ikke agp.

Forøvrig vil nå helst jeg når jeg kjøper et slikt kort helst ha noe som i alle fall varer ett års tid, og hvis da hovekortet må skiftes underveis vil jeg helst slippe å tenke på skjermkort-kompatabilitet. Dere vil kanskje ikke oppgradere hele pcen på en gang, men ærlig talt, en gang må det skje, hvorfor ikke begrave agp en gang for alle?

Lenke til kommentar

AGP kommer til å dø, PCIe vil overta om ikke så altfor lenge... (tror jeg) Øyvind iført ballskjørt og rosa tanga, jaja, ta bilder og post på forumet da vel.. :p

At SLi dør ut, håper jeg skjer, jo før jo heller. Lot være å kjøpe Nvidia KUN fordi det var så inn i granskauen med hype rundt SLi, hype sier jeg fordi dette har vært gjort før. Tar kortere tid å lage kort med dobbel ytelse enn det tar å "spare inn" SLi ;)

Håper at ATi slipper AGP kort, så AGP gutta kan leke seg litt til, faktum er : Snart vil de fleste som skifter til toppkort skifte til PCIe fordi : Flaskehalsen begynner å bli prosessoren, man kjøper da ikke en ny fet prosessor til ett steingammelt hk. Da kjøper man ny prosessor, nytt skjermkort og nytt hovedkort. Siden toppkortene ser ut til å bli sluppet først med PCIe, så er det ingen overraskelse hvis flere vil jumpe over til PCIe MEGET snart.

Just my 2 cents.

På med tanga'n dale.. :thumbup:

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Hvis dette bare er en nedklokket kjerne, kan det bli mye solgte kort + gpu kjølere på nettbutikkene framover.

Til nå ser det ut som Nvidia har en veldig klokkevennlig G70.

Håper Ati er like gode.

Kanskje det blir som Geforce4 Ti4600/4400/4200. ;)

Jepp, den serien var genial! :!:

Lenke til kommentar
VR-Zone has learned that the upcoming GeForce 7800 GT will be 20 pipes instead of 24 pipes as intially reported. The vertex shader could probably stay at 8 and ROP at 16. The core clock for 7800GT is 400MHz instead of 335MHz initially thought. It will be interesting to see if the 4 hidden pipes can unlocked on the 7800 GT to become GTX. The 7800GT is slated for launch on 11th Aug at Quakecon 2005 and MRSP for this card is US$449. Also NVIDIA won't release their 7800 Standard yet until their 6800 inventory are cleared.

Kilde: http://www.vr-zone.com/?i=2441&s=1

Lenke til kommentar

Vi på dataoppdrag i bergen skal sette sammen en rå maskin med 2 stk 7800 gtx i sli på en amd X2 4800 eller noe.

Hørte rykter om at maskinen ble bestillt i dag. Dette skal være en test maskin og en ren show off maskin som skal vises frem rundt om.

Bare å komme innom for en visning når den er ferdig.

Regner med at dette blir en heftig sak.

Har forøvrig sett et msi 7800gtx som vi har på jobben og kortet er stort, meget stort. Tar bare en kortplass men det er ganske langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...