efikkan Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 32-Bits-Sempronene blir vel satt ut av produksjon så raskt som mulig, for ellers vil AMD risikére å sitte igjen med store mengder prosessorer. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 32-Bits-Sempronene blir vel satt ut av produksjon så raskt som mulig, for ellers vil AMD risikére å sitte igjen med store mengder prosessorer. Dersom de ikke har rent produksjonstekniske motiver for å holde 32 bits versjonen i produksjon? Da tenker jeg på at de kanskje ønsker å holde igang en produksjonslinje eller noe som ikke egner seg til produksjon av 64 bits CPUene, uten at jeg aner noe om dette... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 regner med at de ikke kommer til å kjøre 64bit på socket a vel? Det kan du være veldig sikker på ja. De gamle K7-baserte kjernene vil nok aldri få en så omfattende oppgradering som til 64bit. Det er mye mye enklere på de sempronene med K8-baserte kjerner: Det er bare å slå på 64bit med en "jumper"/ et "flagg" i firmwaren siden 64bit allerede ligger på kjernen. kingdings og effikan: Sempron 32bit kommer nok til å bli produsert en liten stund ennå. Jeg tipper 3-9 måneder. Både siden de sikkert har en del på lager ennå, men også fordi de sikkert produserer en og annen Sempron 64, Athlon 64 eller Opteron med defekte 64bit-kretser. Dette er riktignok en veldig liten del av kjernen (under 5%) så det blir neppe mange, men sikkert noen defekte brikker som kan lages om til Sempron dersom de har defekter i 64bit-delen. Snorreh: Håper AMD har en K8-basert Geode-erstatter i veikartet sitt, kanskje fra og med 65nm. Ellers så er jeg fornøyd med prisingen. Sempron yter svært bra sammenlignet med prisen, og en prisøkning på bare ~4% for en egenskap som trolig kan gi mellom 10 og 15% økt ytelse ved bruk at 64bit OS og programvare er "mye for pengene". Det vil også være en veldig bra signaleffekt til programvaremarkedet om at 32bit er ut og det er trygt å kompilere til 64bit uten å utelukke kunder. Altså en kraftig motivasjonsfaktor for å få hele programvareindustrien til å samles om å porte til 64bit. Tenk 2-3 år tilbake da store deler av programvareindustrien tenkte at AMD64bit ville bli en flopp og bare unødvendig arbeid. Pluss at 64bit ikke ville være noe annet enn en "kuriositet" for de spesielt interreserte (linux-tilhengere med Operon). Se hvor landet ligger i dag.. Nå kan jeg ikke tenke meg at noen programvareprodusenter ennå ikke har 64bit på veikartet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå