Gå til innhold

Urettferdig mye kritikk av Whitebox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vel også noe med at alle de som er misfornøyde skal klage og sutre for alt det er verdt, mens de som er fornøyde oppretter ikke haugevis med poster bare for å skryte uhemmet av en nokså normal service som du kan få overalt i landet...

Det morsomme er at det mest interessante er å høre fra folk som har hatt problemer, da får man vite hvilken service man kan forvente og hvordan man kan forvente at bedriften behandler deg.

 

For å dra en likhet til når jeg kjøper nye komponenter til PC, Sykkel etc, så gidder jeg sjelden lese reviews med toppkarakter, men går somregel rett på de med lavest karakter. Da får man vite evnt svakheter ved produktet, så må man nesten avgjøre om evnt. svakheten betyr noe for deg eller om det er en reel svakhet(dvs om han som skriver bare klager for å klage). Alle produkter har en svakhet, problemet er å oppdage den og det er greiest dersom noen andre gjør det :)

 

Jeg bare måper når jeg ser hvor mye krøll Whitebox gjør utav de 15k som ottern skulle hatt av dem, jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvordan det kan gagne dem(og saken ser jo ganske rett frem ut). Dersom målet er å skremme bort andre fra å klage, så har de kanskje lykkes, problemet er at de samtidig skremmer bort kunder.. noe som sef reduserer antall potensielle klager betraktelig.

 

Du får det du betaler for - ferdig med det....

du kan jo håpe, men god service er også endel av det du betaler for. Du betaler hvertfall ikke for å bli saksøkt. Dog er det min erfaring at mange er vel aggressive når de klager; start alltid med å være høflig og spill gjerne litt "dum" for å ikke fremstå som arrogant eller bedreviter.

Lenke til kommentar

Min bror har kjøpt maskin hos dem den har vert inne til rep men kom tilbake med alle feila den hadde når den ble sendt inn. Maskinen blir veldig varm sånn at det ikke går å spille på den dessuten er det en stripe med døde pixler må skjermen som er 4-5 cm lang :no:

Dette synes jeg er ting som trekker ned

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Hvis det er mange døde pixler på skjermen, er det også en mangel med maskinen, som han skal få rettet opp.

Men kanskje han må innom Forbrukertvistutvalget og tingretten først? :p

Lenke til kommentar
Hvis det er mange døde pixler på skjermen, er det også en mangel med maskinen, som han skal få rettet opp.

Men kanskje han må innom Forbrukertvistutvalget og tingretten først? :p

ja, med en slik innstilling som det ser ut som Whitebox har i forhold til kundene(dvs dra dem igjennom rettsystemet ved reklamasjon eller ikke utbedre feil), så er vel det beste å la være å klage dersom man sitter på ett produkt som fungerer nesten OK og heller la være å kjøpe fra dem igjen. Jeg tviler ikke ett sekund på at maskinene er helt OK dersom alt fungerer OK, men det har man aldri noen garanti for.

 

Man kan si mye om f.eks Dell, men man får hvertfall god service. Selv kjøpe jeg laptop med minimum garanti(dvs den som ikke koster noe ekstra). Fikk noe småproblemer med skjermen etter en mnd(delvis min egen feil), men de kom på døren og hentet den, dagen etterpå stod de igjen på døren med maskinen fikset.. helt genialt. Nå har jeg hørt om folk som har problemer med Dell også, men igjen tror jeg nøkkelen er å være høflig, selv om det i praksis ikke skal bety noe. Det er liksom ikke noe poeng i å halshugge servicepersonen i andre før du må.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Helt enig, for meg betyr den hundrelapp her og der lite hvis jeg vet at kundeservicen stinker -pris betyr mye, men ikke alt!

 

Fikk selv tilsendt feil grafikkort, men siden butikken ordnet problemet superraskt og profesjonelt endte jeg opp med et svært godt inntrykk. Det er jo først når problemer dukker opp at man kan skille de gode og de dårlige.

 

Vanlig folkeskikk er jo selvsagt en forutsetning, uansett hvor fucket opp noe er så kan jeg garantere at det ikke er vedkommende kundebehandler sin feil!

Lenke til kommentar

Har også veldig dårling erfaring med Whitebox når eg skulle kjøpe ein 1557glx av dei før skulestart i fjor.

Dei lovte meg oppgraderinger, sa den var på vei, sa at den blir sent i dag osv når dei gadd å svare.

Tok uker å få svar på mail, og kom som oftest ikkje gjennom på tlf.

 

Sendte til slutt ein mail til dei og sa dei kunne bare glemme heile dritten.

Kjøpte på netshop og fikk nesten samme pc for noen hundre spenn mere noen dager senere.

 

Men vil si at toppen av kaka var når dei presterte å ringe meg noen uker etterpå for å spørre om eg var fornøyd med pc'n eg hadde kjøpt hoss dei.

 

 

(Sitter å ser på ein ordrebekreftelse på p-m 750 til 875 spenn her, no skal dei få igjen:p)

Lenke til kommentar

Huff, jeg har kjøpt 2 pcer fra whitebox og anbefalt 3 stk til mine venner. Har selv hat stoooooooooore problemer med min CL 50, som kan leses her på forumet, og mine venner har hatt like mye problemer. De er såååååå dårlige i kundeservice. Neste gang betaler jeg 1000kr mer heller og kjøper fra et sted med bra kundeservice. Whitebox går nedom og hjem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...