benjamin84 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Postet for ikke så lenge siden en tråd vedrørende ny A64 Dual Core PC. I ettertid har jeg innsett at jeg ikke nødvendigvis trenger å begrense meg til AMD, og lurer derfor på hva som vil bli best for mitt behov, en Intel Pentium D 830, eller en AMD Athlon 64X2 4400+. Ta gjerne med i betraktningen at AMD processoren koster godt over 2000 kroner mer. Bruksområde CAD (Solid Edge, AutoCAD, Sketchup). Photoshop, ofte samtidig som CAD (Gjerne store filer til Design messer osv). Og selvsagt, spill Annen Hardware Ser for meg en 7800GTX og 2GB ram, ellers velger jeg resten etter jeg har valgt processor. Etter det jeg har skjønt er AMD'n overlegen i spill, men sammen med et 7800GTX vil vel begge duge ganske greit? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Siden du skal både spille og gjøre "andre" tingm så vil jeg anbefale deg AMD Athlon 64X2 4400+. Du kan sammenligne den med Intel Pentium D 840. Jeg er ingen AMDfanboy. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Har bestilt D 830, ikke fått enda. Inteln er god på mange ting, og med skjermkortet der sku det bli mer enn bra nok i spill. Sparer ikke 2000 da, dyrere hovedkort og evnt minne til Inteln. Dualcore på Linux, Intel overbeviser bra: http://anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2463&p=1 Edit: linken litt feil Endret 12. juli 2005 av th-3 Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Ganske uenig med efikkan. Hadde gått for Pentium D, hvis ikke varme ( noe som mest sansynelig vil føre til litt mer bråk, men med en god kjøler vil du neppe merke forskjeld. MEN sef har du peng til det og ikke noe å bruke de på gå for en X2 prossesor. Grunner: PRIS, bedre på multitasking, den er mer enn god nok for spill ( noen forum folk ser ut til å tro at spill bare fungere på AMD) NEWSFLASH du merker (nesten, det vil si at på tester så ser du en forskjell i tallene) ikke forskjeld. På neste maskin så er det utrolig usansynelig at den DDR1 rammen kan brukes, men den DDR2 rammen du kjøper kan med den aller største sanysynelighet brukes. Tilog med brukes som en HD hvis noen får det som de vil. Pentium D gir rett og slett mer bang for the buck. Grunner mot P-D: Hvis du ikke er en ihuga Intel fan så vet du at den er en svaker prossesor enn X2 serien. Den lager noe mer varme enn X2. Hvis du kjøper et blillig S939 og har noe ram fra før så er prisen på et X2 og et P-D system så godt som likt. Forbereder meg på AMD hordene med sine uslåelige argumenter som at P-D ikke er "ordentlig" dualcore. Eller at P-D er mer ustabil og retter seg til en test, som btw var hvist grunnet feil på boxed viftetn. Dette er diskusjonen som kan sammenlignes med te eller kaffe, loggik peleier ikke å komme seirende ut fra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå