BreEd Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei Jeg har nå et nettverk bestående av 2 klienter og en server. Internet og nettverket er satt opp ved bruk av software routeren på serveren. Denne maskinen har 2 nettverkskort et som tar i mot internet linja og en som sender ut til en switch. Jeg har nå kjøpt en trådløs router. I forbindelse med at jeg har anskaffet meg en laptop. Er det mulig å kople den trådløse routeren direkte på switchen slik at det "gamle" nettverket blir som det var mens den trådløse sender signal til laptopen?? Lenke til kommentar
ATG Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei, Det skal gå fint. Det du må da gjøre er: -Koble routeren til en av maskinene dine med kabel(ikke koble den via den andre switchen enda) -Logg deg inn i kontroll grensesnittet -Slå av DHCP server -Sett en fast statisk ip adresse på routeren, denne ip adressen må ikke være i konflikt med en av de allerede eksisterene maskinene dine. Deretter kan du koble routeren(som nå er gjort til et rent aksesspunkt) din allerede eksisterende switch. Konfigurer så den trådløse biten i aksesspunktet slik du vil ha den, husk kryptering(WPA). Men det som er langt enklere og i de fleste tilfeller bedre, er å la routeren din fungere som en router, å la den ta oppgaven som serveren din har i dag. Du kan forwarde alle portene til serveren via portforward eller dmz(sender allt videre til serveren da). Så kan du fremdeles kjøre tjenester ut mot internett. Allt i allt vil resultatet bli det samme, men måten du gjør det på er anderledes. Sistenevnte er lettere og vil etter min mening være mer stabil(hvis routeren er av et annerkjent merke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå