Gå til innhold

Skal bygge meg pc

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge meg pc nå snart, så kom jeg over disse to maskinene:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112855

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112856

Hvilken data er best?

Har tenkt å oppgradere til 1024 mb minne og et skjermkort til 500kr - 1000kr også.

Så hvis noen har noen gode skjermkort til den prisen så sleng opp både 128 mb og 256 mb kort som passer til denne maskinen (trenger ikke å være på psdata).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mellom de to der ville jeg valgt maskinoppsettet med AMD prosessoren, altså den dyreste. Utenom så ville jeg egentlig gått for å finne meg deler og konfigurert en PC selv, altså å sjekke litt rundt på nettbutikker etter billigst men samtidig best mulige komponenter, så satt sammen PC'en selv.

Litt leit at du ikke nevnte hva slags skjerm du har eller tenker å anskaffe, for det hadde vært litt kjekt å vite om du skal ha DVI eller VGA tilkobling på skjermkortet (Ser på noen med dobbel-DVI til tusenlappen).

Her er en jeg fant til 966,- med grei minnefrekvens og grei kjernefrekvens samt både DVI og VGA tilkobling.

Trykk her for å se gjennom resultatene i prisguiden selv. Håper det hjalp! ;)

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Skal bruke en gammel skjerm jeg har liggendes hjemme i første omgang til jeg får råd til å kjøpe meg en skikkelig lcd skjerm :p

Er vel ikke noen som hadde giddi å sett sammen en brukbar data til rundt 4-5000kr?

Helst deler fra samme internettside.

Har dessverre ikke noe mer penger å bruke på data inntil videre.

Lenke til kommentar

Her er et oppsett fra Netshop:

Kabinett:Viking Miditower Sort m/350W PSU. 450 kr.

Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Dette kortet er en av ukens tilbud,så det koster bare 750 kr.

Skjermkort:Gigabyte GeForce 6600 GT. Ukens tilbud her også 1299 kr. Det er billig for et 6600GT!

CPU:AMD Athlon 64 3000+. 1290 kr.

Minne:OCZ 512MB Value Series. 425 kr. Kjøp en til når du får råd.

Harddisk:Samsung 120GB S-ATA II. 695 kr.

DVD-Brenner:Nec ND-3540,sort. 495 kr.

Totalpris:5404 kr.

Litt over budsjettet ditt,men det er hvertfall min anbefaling. :)

Edit:Hva skal du bruke pc'en til? Hvis du har tenkt til å spille på den,så bør du ikke gå under det jeg har satt opp her. Da bør du heller spare noen kroner til,ellers vil du angre i ettertid!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Kan være jeg klarer å skaffe noen extra høvdinger så det blir en data mellom 5-6000kr å da skal jeg vurdere det du slang opp fra Netshop ;)

Edit:Noen som vet hvilke kabler jeg trenger for å bygge den dataen? så sleng opp :thumbup: Har en liten harddisk (10 gb) her hjemme som ikke er i bruk som jeg skal bruke siden det ligger xp pro på den :cool:

Endret av FaT_JoE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...