FaT_JoE Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei Skal bygge meg pc nå snart, så kom jeg over disse to maskinene: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112855 http://www.psdata.no/ps.asp?it=112856 Hvilken data er best? Har tenkt å oppgradere til 1024 mb minne og et skjermkort til 500kr - 1000kr også. Så hvis noen har noen gode skjermkort til den prisen så sleng opp både 128 mb og 256 mb kort som passer til denne maskinen (trenger ikke å være på psdata). Lenke til kommentar
Blackthorne Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Mellom de to der ville jeg valgt maskinoppsettet med AMD prosessoren, altså den dyreste. Utenom så ville jeg egentlig gått for å finne meg deler og konfigurert en PC selv, altså å sjekke litt rundt på nettbutikker etter billigst men samtidig best mulige komponenter, så satt sammen PC'en selv. Litt leit at du ikke nevnte hva slags skjerm du har eller tenker å anskaffe, for det hadde vært litt kjekt å vite om du skal ha DVI eller VGA tilkobling på skjermkortet (Ser på noen med dobbel-DVI til tusenlappen). Her er en jeg fant til 966,- med grei minnefrekvens og grei kjernefrekvens samt både DVI og VGA tilkobling. Trykk her for å se gjennom resultatene i prisguiden selv. Håper det hjalp! Endret 12. juli 2005 av Blackthorne Lenke til kommentar
FaT_JoE Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Skal bruke en gammel skjerm jeg har liggendes hjemme i første omgang til jeg får råd til å kjøpe meg en skikkelig lcd skjerm Er vel ikke noen som hadde giddi å sett sammen en brukbar data til rundt 4-5000kr? Helst deler fra samme internettside. Har dessverre ikke noe mer penger å bruke på data inntil videre. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Her er et oppsett fra Netshop: Kabinett:Viking Miditower Sort m/350W PSU. 450 kr. Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Dette kortet er en av ukens tilbud,så det koster bare 750 kr. Skjermkort:Gigabyte GeForce 6600 GT. Ukens tilbud her også 1299 kr. Det er billig for et 6600GT! CPU:AMD Athlon 64 3000+. 1290 kr. Minne:OCZ 512MB Value Series. 425 kr. Kjøp en til når du får råd. Harddisk:Samsung 120GB S-ATA II. 695 kr. DVD-Brenner:Nec ND-3540,sort. 495 kr. Totalpris:5404 kr. Litt over budsjettet ditt,men det er hvertfall min anbefaling. Edit:Hva skal du bruke pc'en til? Hvis du har tenkt til å spille på den,så bør du ikke gå under det jeg har satt opp her. Da bør du heller spare noen kroner til,ellers vil du angre i ettertid! Endret 12. juli 2005 av Morten K Lenke til kommentar
FaT_JoE Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Kan være jeg klarer å skaffe noen extra høvdinger så det blir en data mellom 5-6000kr å da skal jeg vurdere det du slang opp fra Netshop Edit:Noen som vet hvilke kabler jeg trenger for å bygge den dataen? så sleng opp Har en liten harddisk (10 gb) her hjemme som ikke er i bruk som jeg skal bruke siden det ligger xp pro på den Endret 12. juli 2005 av FaT_JoE Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Du trenger ingen kabler. Alt følger med. Eneste du trenger er strips,så får du orden på kablene. Du bør absolutt legge xp-pro på en S-ATA disk. Den er mye raskere enn en gammel IDE-ATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå