Onkel Skrue Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har endelig tenkt å skaffe meg en LCD skjerm og kvitte meg med min gamle Eizo CRT. Jeg bruker PC-en min til: - Surfing / mail / chatting - Musikkproduksjon - Bilderedigering/editering/photoshopering (ikke så mye, men litt) Jeg ønsker at min LCD skjerm skal: - Ha flott fargegjengivelse (kontrast) - Være en 17" - Kunne bli hengt på veggen med et medfølgende eller tilgjengelig veggfeste - Se pen ut, dvs stilren og ha en så tynn ramme som mulig - Koste 2000 kr, max 3000;- - Ha DVI (er ikke det det beste tilkoblingssystemet for LCD?) ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg har saumfart nettet og det beste alternativet jeg fant var Eizo FlexScan L551. Denne har alt jeg leter etter bortsett fra DVI, så jeg lurte på om noen: - Har noen erfaringer/meninger om L551? (finner ikke mye om den her på HW.no) - Noen bedre alternativer for meg? - Hva er forskjellen på D-Sub / VGA og DVI? Er dette et stort minus med L551 at den ikke har DVI? Jeg har også kikket på : Samsung SyncMaster 711T Jeg ser ikke mye film/spiller, men 25ms er kanskje litt i tregeste laget? Kontrasten er knallbra og den har DVI. Aner ikke hvor stor forskjellen er på de forskjellige responstidhastighetene, men vil jeg ha store problemer med å se en film med 25MS? og BenQ FP937s+. Dette er vel mer en gamerskjerm? Selv om spesifikasjonene er flotte leser jeg at fargene er litt dårlige/blasse utifra erfaringene fra HW.No brukerne (se link) Takk til de som tar seg tid til å hjelpe meg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 http://www.hardware.no/artikkel/8623 Du bra må ha DVI Veit liksom ikke helt hva du bør velge jeg. Egentlig skulle du hatt en IPS basert skjerm eller en VA basert. TIl den prisen du er ute finnes nok ikke dette. Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt en tusing eller to inn og kjøpt en 20" Dell som er på tilbud om dagen. Vet du ikke ville ha mer enn 17", men du spør også om en 19", ergo tror jeg det har noe med pris å gjøre. Selv har jeg en 1760 nx fra NEC som jeg er meget fornøyd med. Foreslår dog 3 stk 17": Eizo L550 Nec 1770 NX Samsung 711t Les guiden jeg linker til så kan du litt mer .D Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Takk for et flott svar dahle! Da står jeg mellom Nec MultiSync LCD1770NX og Samsung SyncMaster 711T. Utelukker Eizo 550 pga utseende Leste guiden din og der står det at folk som spiller strategi spill klarer seg med skjermer med responstid på 25ms og nedover. Det hender jeg spiller WC3 på Pc-en, så da burde Samsungen ikke være et irritasjonsmoment for meg til tross for den trege responstiden? Hvor mye betyr egentlig responstiden? Vil jeg ikke ha noe glede av et spill som HL2 med en responstid på 25ms, eller er det kun hardcore gamers som klager på sånt? NECen så også veldig fin ut. Merket meg at en del klagde på dårlig baklys og farger i kantene, men spesifikasjonene er flotte. Blir vel kanskje hipp som happ hvilken av disse to skjermene jeg velger? Ser kun Dell 20'' til 6000+, noe som er i dyreste laget. 20'' hadde vært midt i blinken med tanke på at det er utrolig digg å kunne kjøre 1600 i oppløsning når man driver med musikkproduksjon (ser flere tracks), men tenkte jeg ikke skulle punge ut på min første LCD skjerm. Er det 6000 kr jeg må ut med for en sånn Dell skjerm eller tenker du på et annet billigere tilbud/alternativ? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Mener du har en dell 20" til 4,5 k om dagen. Mange Dell tråder i denne delen av forumet om dagen 25 ms går an, dog vil du merke etterslep i HL2 .( Jeg er usikker på hvilken paneltype Samsungen benytter, men 1770 nx er umåtelig populær. Noen er happy, mens det finnes de som er missfornøyd. Jeg vil allikevel anbefale 20" til deg. 17" fases sakte men sikkert ut av markedet. Hadde jeg vært deg hadde jeg spart opp noen kroner til å gått på 20" jakt. Du vil takke meg etterpå. Garantert. Prisene faller også på disse og jeg tipper du får sinnsyke 20" til 5-6 til høsten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå