Gå til innhold

Skal oppgradere pc, vet ikke om jeg trenge cpu/hk

Anbefalte innlegg

Foreløbig sitter jeg på en:

Abit Nforce2 hovedkort

Amd Barton 2500+ edit: ikke overklokket, og kommer heller ikke til å overklokke

2 x 256 mb Twinmos brikker.

GForce Ti 4400

Nå er ikke jeg særlig kravstor, men jeg vil ha en pc som vil kunne spille de nye spillene innen en to års tid med ok grafikk.

Jeg har vel rundt 5-6000 å oppgradere med, men er ikke helt sikker på om jeg vil bruke så mye.

Det jeg iallfall må ha er 2x 512mb brikker, har ikke hatt problemer med twinmos så tenkte jeg:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs - kr 919

og et grafikkort

Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail - kr 1900.

Vil denne pc'en da kunne spille de ny spillene med ok grafikk, eller må jeg bytte til et bedre hovedkort/prosessor?

Endret av Zevz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte på å bare vente kanskje et år med å oppgradere hovedkortet, men så kom jeg på, hvis jeg kjøper et AGP kort vil det kunne brukes på et hovedkort som bruker PCI-E?

Tror du kan få kjøpt adaptere som lar deg bruke et AGP-kort i en PCI-e-slot, men om det er en særlig bra løsning vet jeg ikke. Hvis du har planer om å gå over til PCI-e så er det kanskje like greit å oppgradere hoved- og skjermkort samtidig.

Prosessoren er selvsagt et spørsmål. Er Barton på 754 eller 939? Kan ikke huske å ha sett noen 754-kort som støtter PCI-e, så det er mulig du må hive ut prosessoren også hvis du skal bytte.

Lenke til kommentar

Barton er en AMD cpu på socket A, ikke 754.

Det finnes også hovedkort for socket 754 med PCI-E ;)

Et 6600GT vil være en stor oppgradering fra ti4400, men så kommer spørsmålet om du kanskje bare bør vente til du kan bytte sokkel og gå over til PCI-E.

Med tanke på at 6600GT er veldig rimelig om dagen og det samme med rammen, så er det dog kanskje ikke så ille....??

Har du planer om å ha en bra spille pc en god stund fremover så holder det dessverre ikke med en xp2500+, men kjøper du et 6600GT og mer minne holder den nok et godt år til

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg å oppgradere prosessoren samtidig med hovedkortet bare glemte å skrive det i det siste innlegget.

Hadde håpet på at jeg kunne bruke AGP kortet, men hvis det ikke går ser det ut som jeg bare tar å oppgraderer hovedkort og prosessor samtidig som jeg kjøper et PCI-E kort.

Noen anbefalinger til rundt 6k kanskje litt mer?

edit: oi, der va det visst noen allerede. Kanskje jeg kan velge et litt billigere skjermkort og litt billigere prosessor?

Endret av Zevz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...