Gå til innhold

Brennern min er i Tollen! Kva gjer eg no?


Anbefalte innlegg

Les nedafor...

Kva er det eg skal fakse til det nummeret?

Sendte min 40x Plextor brenner til rep/bytte pga den slutta og virka (leste ikkje cd'r.)

 

Sendte den med posten ned til Belgia, og på den kryssa eg av for reprasjon.

 

What to do? Kjøpe ny på komplett?

 

********************************

 

Dear sir,

 

The drive you have returned has been halted by customs because there was no

Proforma invoice included with the shipment.

 

Please fill out the form we sended to you with the RMA number and fax it to

++32 27180390

 

Best regards

 

 

Koen De Backer

Support engineer

 

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-07-29 03:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-29 03:05, Hotbox skrev:

Hvis du ble ekspedert i luke på postkontoret så er det merkelig at sendingen ble stoppet. De skal ha nødvendige tollpapirer til slike pakker. (eller satt du frimerker på selv og bare postet pakka?)



 

Eg var på posten og sendte den.

Snakka med ei postdame der, og ho skreiv på addressa på eit "carryon" pakke sak... sjølvembalert!

Lenke til kommentar

hei du... måtte reparere min plextor også....

du skal ha fått tilsendt et rma skjema eller noe sånt over mail... print ut det å send det agårde..

det ordner nok saken... der står det at plextor belgia ordner ting å tang..

lykke til _;)

Lenke til kommentar

Hvorfor sendte du det selv? jeg fikk prob. med trayet på min plextor, sendte mail til customservis de sende meg et Proforma Invoice skjema og et RMA nr. pluss tlf nr til DHL med et bestilling nr. Pakka brennern fylte Proforma invoice skjemaet og ringte til DHL. De henta brennern hjem hos meg dagen etter, ringte 3 dager senere og spurte meg når jeg jeg var hjemme slik at de kunne levere den nye brennern! har aldri sett makan til servis.

 

Ikke kjøp noe ny brenner, sjekk mailen din, du har fått en email med RMA nr. og et Proforma Invoice skjema som attachment. Hvis ikke, mail dem og be om å få RMA nr. og Proforma Invoice skjemaet på nytt

Fyll ut skjemaet, ikke glem RMA nr.! og fakse det over, også spør om å få refundert post utgiftene, det skal være gratis hvis garantien fortsatt gjelder.

 

 

jj

 

Quote:


Den 2002-07-29 02:52, Cornel skrev:


Les nedafor...

Kva er det eg skal fakse til det nummeret?

Sendte min 40x Plextor brenner til rep/bytte pga den slutta og virka (leste ikkje cd'r.)


Sendte den med posten ned til Belgia, og på den kryssa eg av for reprasjon.


What to do? Kjøpe ny på komplett?


********************************


Dear sir,


The drive you have returned has been halted by customs because there was no

Proforma invoice included with the shipment.


Please fill out the form we sended to you with the RMA number and fax it to

++32 27180390


Best regards



Koen De Backer

Support engineer


Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 03:26, j_j skrev:

Hvorfor sendte du det selv? jeg fikk prob. med trayet på min plextor, sendte mail til customservis de sende meg et Proforma Invoice skjema og et RMA nr. pluss tlf nr til DHL med et bestilling nr. Pakka brennern fylte Proforma invoice skjemaet og ringte til DHL. De henta brennern hjem hos meg dagen etter, ringte 3 dager senere og spurte meg når jeg jeg var hjemme slik at de kunne levere den nye brennern! har aldri sett makan til servis.


Ikke kjøp noe ny brenner, sjekk mailen din, du har fått en email med RMA nr. og et Proforma Invoice skjema som attachment. Hvis ikke, mail dem og be om å få RMA nr. og Proforma Invoice skjemaet på nytt

Fyll ut skjemaet, ikke glem RMA nr.! og fakse det over, også spør om å få refundert post utgiftene, det skal være gratis hvis garantien fortsatt gjelder.



jj


Quote:


Den 2002-07-29 02:52, Cornel skrev:


Les nedafor...

Kva er det eg skal fakse til det nummeret?

Sendte min 40x Plextor brenner til rep/bytte pga den slutta og virka (leste ikkje cd'r.)


Sendte den med posten ned til Belgia, og på den kryssa eg av for reprasjon.


What to do? Kjøpe ny på komplett?


********************************


Dear sir,


The drive you have returned has been halted by customs because there was no

Proforma invoice included with the shipment.


Please fill out the form we sended to you with the RMA number and fax it to

++32 27180390


Best regards



Koen De Backer

Support engineer



 

Doh...

 

er liksom litt seint og ringe til DHL osv osv no da når brenner er i tollen i belgia...

Og fekk ikkje noke vedlegg på den mailen som blei sendt til meg med RMA nummeret!

Lenke til kommentar

Quote:


Doh...


er liksom litt seint og ringe til DHL osv osv no da når brenner er i tollen i belgia...

Og fekk ikkje noke vedlegg på den mailen som blei sendt til meg med RMA nummeret!


---------------------------------------------------

 

Doh ...jeg sa ikke at du skulle ringe DHL heller prøv å lese helle innlegget,jeg forklarte hvordan jeg gjorde det. Hvis du ikke finner det skjemaet, er det bare å laste det ned fra deres webside eller be om å få tilsendt en, ikke verre enn det.

 

 

jj

Lenke til kommentar

Vi sender dei til belgia pga at komplett har shoppa service av plextor trur eg, anyway så vil ikkje komplett ha brennerne av seg.

står på web sida.

 

Har sendt email til plexor og bedt om slik skjema no.

Kva meir skal eg gjere?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tenkte jeg skulle forklare en del ord og utrykk hær

 

Det som har skjedd i dette tilfellet. Pakken er ankommet belgisk tollvesen, men pga av at det ikke fremgår noen verdi av pakken, så trenger tollerne dær en "Proforma invoice" (proforma faktura, dvs foreløpig / estimert faktura). Det som ble gjort feil i utgangspunktet var at Plextor skulle vært kontaktet først. Man hadde da fått de nødvendige papirer som skal legges ved når man sender pakka.

 

Nå som pakka ligger dær må du gjøre følgende: Få tak i skjema fra plextor (proforma faktura) fylle ut denne og fakse til angitt nummer. Tollerne kan da ekspedere pakka og regne ut ev. belgiske avgifter på den. Pakka blir så frigjort og plextor kan hente den / får den utkjørt/tilsendt i posten.

 

Håper dette klarnet opp litt :smile:

 

Vennlig Hilsen

 

Freddy Wilhelmsen

eks. Tollinspektør.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke det er Komplett som er problemet her med plextor.

 

Det er vel heller distributøren(e) som er litt slappe. Går plextoren din så må den sendes. Det har jeg selv opplevd med en Plexwriter 16x10x40x. Det tok ukesvis men kostet meg kr 0, reparasjonen var perfekt.

 

Hadde vært hyggelig om de gadd å få til et samarbeid med et firma i Norge som kunne ta seg av sakene. Mao. avgjøre om du får en ny eller om den skal repareres. Om de kunne klare å få hele prosessen under 6-7 uker så hadde det også vært positivt.

Lenke til kommentar

Anbefaler ingen å gå med på en løsning sånn som denne. Jobber selv i et transportselskap med fortolling, og vi får mange sendinger fra div. leverandører etter at de har vært til rep.

 

Pga. manglende/feilaktige proforma fakturar med forsendelser, så blir de i mange tilfeller fortollet inn i Norge med MVA belastning. Dvs. at det er kunden (du) som sitter med skjegget i postkassa, og en dobbel momsbelastning + masse, masse arbeid for å få rettet dette opp. Utrolig sleipt av norske butikker å legge dette ansvaret over på deres kunder. Anbefaler dere å sende komponenter tilbake til butikken dere har kjøpt den i, så får de slite med evt. feil og mangler ved forsendelsen i ettertid.

Lenke til kommentar

Ta i bruk den nye kjøpsloven gutter! Dersom dere har kjøpt en vare etter 01.07.2002, kan dere velge mellom å få varen reparert eller å få utlevert en ny (dersom butikken har flere på lager). Velger dere å reparere, så har dere krav på låne et tilsvarende produkt dersom reparasjonen tar mer enn syv dager.

 

Så har du kjøpt en vare etter 01.07.2002, krev å få en ny i butikken/webshoppen. De har ikke lenger krav på å få ta den inn til rep. dersom du ikke vil dette selv. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min hos psdata, sendte mail og forklarte feilen, de sa at jeg kunne godt sende den til dem men at det ville gå mye fortere hvis jeg kontakta plextor direkte, noe jeg gjorde.

 

Det er ikke så komplisert som dere tror. På deres supportside står det hva man skal gjøre punkt for punkt. Få tilsent skjema, RMA nr. og kontakte transport firma tar en dag eller to, resten en uke ca. I mitt tilfelle 5 dager, hadde jeg sendt det til psdata ville det sikkert tatt minst 2 uke.

 

Jeg var skeptisk når ps foreslo at jeg skulle gjøre jobben selv men når jeg sjekka supportsiden til plextor og så hvor enkelt det var valgte å gjøre det selv.

 

 

jj

Lenke til kommentar

Quote:


Brennern min er i Tollen! Kva gjer eg no?


 

du løper og gjemmer deg, for nå kommer snart sjonkel purkfaen på døra og skal bure deg inne i 21 år for smugling av illegale varer! :grin:

 

 

sorry, jeg kunne ikke dy meg.. hehe

 

House

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Visst er det butikken som burde ta seg av det.. men jeg rotet nok i fjor til at jeg tør sende på nytt på en stund.. Komplett fikk først min plextor cdrom, deretter sendte de den tilbake og sa jeg måtte sende til belgia, så spurte jeg om de kunne sende den... de sa ja, jeg sendte til dem, men fikk den tilbake for de kunne ikke gjøre det likevel. Noen burde ta ansvar der, komplett sitt rykte er frynsete nok fra før..

 

Men jeg gjør ikke noe mer med denne saken før jeg er 100% trygg på hvordan ting skal funke. Noen som vet om den nye kjøpsloven gjør at jeg kan kreve at komplett rydder opp?

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-08-23 00:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...