Unreal Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Heisann, har nå sett etter den rette laptopen i månedsvis, men har fortsatt til gode å finne den som "har alt". Største problemet er vel egentlig at jeg vil ha en 15" skjerm, i 4:3 format. Nesten alle nye laptoper som kommer ut har jo widescreen 15.4" nå til dags. Ønsker at det skal vere en ganske kraftig multimedia maskin, som skal brukest både til spill og programmer, og koblest til forsterker og projektor. Det er viktig at den har solid konstruksjon, samt at den er ganske stillegående. Pris: ca. 20.000 kr. Finnes der en slik maskin i 15", eller må jeg bite i det sure gresset å gå for 15.4" om jeg vil ha noe skikkelig? Et siste spørsmål: hvordan blir det seendes ut på skjermen på en 15.4" skjerm, om du har en 16:9/10 oppløsning i Windows, og starter et spill som bare har oppløsninger i 4:3 format. Vil det bli svarte områder på hver side av skjermen? Endret 11. juli 2005 av Unreal Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Heisann,har nå sett etter den rette laptopen i månedsvis, men har fortsatt til gode å finne den som "har alt". Største problemet er vel egentlig at jeg vil ha en 15" skjerm, i 4:3 format. Nesten alle nye laptoper som kommer ut har jo widescreen 15.4" nå til dags. Ønsker at det skal vere en ganske kraftig multimedia maskin, som skal brukest både til spill og programmer, og koblest til forsterker og projektor. Det er viktig at den har solid konstruksjon, samt at den er ganske stillegående. Pris: ca. 20.000 kr. Finnes der en slik maskin i 15", eller må jeg bite i det sure gresset å gå for 15.4" om jeg vil ha noe skikkelig? Et siste spørsmål: hvordan blir det seendes ut på skjermen på en 15.4" skjerm, om du har en 16:9/10 oppløsning i Windows, og starter et spill som bare har oppløsninger i 4:3 format. Vil det bli svarte områder på hver side av skjermen? hvorfor ikke widescreen ? Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) For jeg ser ingen som helst nytte for å ha det. Så og si alle spill, programmer og internettsider er jo designet/laget for vanlig 4:3 oppløsning. Jeg bruker aldri Excel eller bildebehandlingsprogram. Eneste gangen jeg virkelig kunne fått bruk for det, er ved avspilling av DVD filmer. Men om jeg kobler laptopen til projektoren, kan jeg jo bruke program som PowerStrip til å lage en 16:9 oppløsning. Endret 11. juli 2005 av Unreal Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Spill vil nok bli dratt i kantene hvis det ikke har noen 16:9 oppløsning, men etter det jeg har sett så har så godt som alle spill dette tilgjengelig (av noenlunde nyere dato). Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 IBM ThinkPad T43/T42, absolutt den beste jobb pc-en hvis spill ikke er viktig! Mer solid, driftssikker og snerten pc får man ikke, og det ser ikke ut til at det er noe problem med budsjettet heller. Lenke til kommentar
c_t_s_o Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg er også ute etter en god 15"-maskin for spill, og har akkurat samme problem ift. at maskinene i dag er så fordømt 15.4-sentrert. Som nevnt over så er ikke 15.4" nødvendig med tanke på hva maskinen skal brukes til, altså spill, samt at det muligens kan oppstå problemer ift. at noen spill blir dratt ut (uten at jeg er noen ekspert på det feltet). Skjønner ikke selv hvorfor det er så stor fokus på 15.4". Kanskje ligger det an til en felles standard for alle skjermer... På www.shg.no har jeg sett det finnes en maskin med ATI x700 256 mb, men tror dette er å regne som en billigmaskin, akkurat som Aopen/Tundra 1559. Ut fra det jeg har lest, er dette maskiner som har inngått et kompromiss hva pris/kvalitet angår. Acer har jo sin 4651, hvis jeg ikke tar feil, men den har vel bare 64 mb på skjermkortet (som da er et nVidia 6600). Utover dette synes jeg ikke det ser særlig lyst ut foreløpig. Mener Zepto sa de jobber med å få til en bedre 15"-maskin, men hvor lang tid det tar, er ikke godt å vite... Noen som vet noe ang. fremtidige 15"-modeller som har kvalitet og bra skjermkort? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hvor skikkelig er skikkelig? Zepto har i alle fall 'oppfølgeren' til CL56 i form av Znote 4315 (Compal EAL50, tror jeg). Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Eneste du vil legge merke til at det er 16:10 er i spill. I windows har det ikke noe å si. Du ser ikke noe forskjell vil nå jeg si. Uansett, skal du absolutt ha en med 4:3 har du jo flere muligheter hos Dell med Latitude D410, D510 og D610. Er ikke noe store spillmaskiner da. Men er et alternativ i allefall. Lenke til kommentar
c_t_s_o Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Asus M6Va virker å være riktig så bra. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312439&cks=PRL Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tror det er uvitenhet som gjør at du vil ha en 15 kontra 15,4 for jeg vil ALDRI gå tilbake til 15 skjerm. Spill er ikke noe problem, det er bare å spille i den oppløsningen skjermen har, og dvd fremvisningen er jo bare i forhold. I dag har jeg en 17 og det er enda mere og jeg er 100% sikker på at du blir fornøyd med en 15,4. Lenke til kommentar
ols Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Etter et halvt år med bredskjerm savner jeg fremdeles 4:3. Jeg bare gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå