Gå til innhold

Hvilke filmer har fått deg til å gråte?

SkinnyT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tro de fleste som faktisk har vært med om litt i den virkelige verden endrer seg på det området. Njål får bare vente til han kommer seg ut av TV stolen å blir tørr bak ørene. :D

:!:

Det er ikke særlig modent å tro at det "tøft" å ikke la seg påvirke følelsesmessig av film, bøker, teater, hva det måtte være. Det er en typisk tenårings-gutt-holdning.

Ën del av filmene nevnt her er heller ikke '"fiktive tragedier", men dramatiserte gjenfortellinger av virkelige, jævlige historier (The Elephant Man, Hotaru no haka, La Passion de Jeanne d'Arc).

Tror kanskje jeg er noe eldre enn deg, tørrere bak ørene, og har opplevd en del mer enn deg.

Lenke til kommentar
Det er ikke særlig modent å tro at det "tøft" å ikke la seg påvirke følelsesmessig av film, bøker, teater, hva det måtte være. Det er en typisk tenårings-gutt-holdning.

Ën del av filmene nevnt her er heller ikke '"fiktive tragedier", men dramatiserte gjenfortellinger av virkelige, jævlige historier (The Elephant Man, Hotaru no haka, La Passion de Jeanne d'Arc).

Tror kanskje jeg er noe eldre enn deg, tørrere bak ørene, og har opplevd en del mer enn deg.

Det er faktisk svært umodent å påpeke umodenhet i fullt alvor. Jeg forstå at du ikke ser den lille humoren innlegget mitt var krydret med. Selvironi er et stikkord i den sammenheng. Slapp av du og gråt av hva du vil.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt til å stå og måle tissefant med deg, så lar den stå ubesvart............

Edit: og og å har jeg tydeligvis problemer med til tross for min høye alder.

Endret av UAM
Lenke til kommentar
Har ikke tenkt til å stå og måle tissefant med deg, så lar den stå ubesvart............

Har ingen anelse om, og heller ingen interesse av, hvem av oss som har størst tingeling, men det var du som bragte livserfaring, og evt tørrhet bak ørene (og dermed implisitt alder) på bane.

Og jo, jeg tror jeg så "humoren" du "krydret" innlegget ditt med, men har litt problemer med å se det selvironiske fra din side?

Lenke til kommentar

Huff da, felle tårer av filmer :hmm:... jo har gjort det jeg og...

Schindlers List(e): Mot slutten der med den lange rekka med overlevende etter KZ leirene, sammen med musikken

Synes og spes scenen der den vesle pjokken leter etter et sted å gjemme seg.

The Pianist/Pianisten: Er for mange tåredryppende scener i den filmen til å kunne nevnes. Halve filmen er nesten en stor tåreperse :p.

The Killing Fields, i starten, i en flyktingeleir... Mot slutten med den vesle gutten :no:.

Ellers feller som regel jeg aldri tårer av filmer.

Edit: Fjernet spoilers!

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Synes du skulle skrevet et lite spoiler varsel på toppen av det innlegget der. Var liksom veldig til spoilere du klarte å få med :p

Må nevne slutten av Braveheart. Synes det er den beste slutten, noen gang laget i en film. Føler så med William Wallace i slutten, at jeg får klump i halsen.

Lenke til kommentar
Synes du skulle skrevet et lite spoiler varsel på toppen av det innlegget der. Var liksom veldig til spoilere du klarte å få med :p

Må nevne slutten av Braveheart. Synes det er den beste slutten, noen gang laget i en film. Føler så med William Wallace i slutten, at jeg får klump i halsen.

Auau beklager :blush: , var ikke DET jeg ville med innlegget :no:

Innlegget er så godt som redigert :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...