Gå til innhold

festing av vindu - lim, skru eller teip?

Anbefalte innlegg

okey, har kansje postet litt mange poster om vindu/lister men vil bare ha det klart (kab. kostet 1400, og det er min første casemod).

skal ut og kjøpe grunning, lakk, clearcoat, sandpapir og plexiglass en gang i midten av denne uken (ja det er mandag i dag :smile:).

ettersom vinduet skal være firkantet og jeg bare skal skjære i kabinettet, kan jeg ikke feste det med festelister, så jeg lurer på hva jeg skal bruke da?

så en artikkel på CoolCaseMods.com der de brukte dobbeltsidig teip. holder det? virker litt usikkert for meg, men kansje jeg er paranoid? :smile:

edit: utskjæringen i kabinettet skal ikke være firkantet, den skal være formet

[ Denne Melding var redigert av: Trancequence på 2002-07-29 02:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbeltsidig tape holder i lange baner. Hey, om glasset skulle løsne, hva skjer? Ingenting...du må bare feste det på nytt. Men som sagt, tape holder. (av den hvite tykke sorten)Men husk på en liten ting. Hvis du bruker en pyntelist, så er det ikke sikkert tapen bygger nok ut til at du for skikkelig kontakt. I såfall, så for du bruke 2 lag tape, eller et annet stoff. F-eks silikon. Det må du gjerne bruke uansett, men det er jo litt mer grisete. To-komp lim er jeg mer skeptisk til. For det første er ikke slikt lim nødvendigvis egnet til plexiglass. Og du kan i eksteme tilfeller oppleve at glasset kan løsne, hvis du skulle utsette det for mekaninsk belastning. (tape og silikon er elastisk) Men to-komp lim kan fortsatt sitte ekstremt godt fast i kabinettet, så du vil få store problemer hvis du skal fjerne eller skifte vindu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...