Gå til innhold

Aktivering av BITS for å bruke windows update

Anbefalte innlegg

Jeg har har forgjeves forsøkt å oppdatere min versjon av XP på sidene for windows update, men får feilmeldinger hver gang. Har funnet ut at dette kan være fordi jeg ikke får startet tjenesten for "Background Intelligent Transfer Service" (BITS) i windows. Jeg har imidlertid ikke lyktes med å aktivere denne, får beskjed om at "Windows kan ikke starte BITS på lokal datamaskin. Se i systemhendelses loggen for mer informasjon. Hvis dette ikke er en Microsoft-tjeneste, tar du kontakt med tjenesteleverandøren og oppgir den tjeneste-spesifikke feilkoden - 2147024894". Hva skyldes dette? har prøvd å kjøre noen kommandoer jeg fant på windows update for å aktivisere, men uten hell....

Noen som har tips om hvordan løse dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for nye tips, jeg brukte et lite program for å fjerne Norton Anti- Virus fullstendig fra systemet..fikk ikke slettet det manuelt, kan dette ha noe å si? Ellers har jeg ikke registrert noe spyware eller wirus..PCen er bare 4 dager gammel, men kjørte 3 dager uten AV så det muligheten er jo der! Hvordan finner jeg systemloggen?

Lenke til kommentar
Takk for nye tips, jeg brukte et lite program for å fjerne Norton Anti- Virus fullstendig fra systemet..fikk ikke slettet det manuelt, kan dette ha noe å si? Ellers har jeg ikke registrert noe spyware eller wirus..PCen er bare 4 dager gammel, men kjørte 3 dager uten AV så det muligheten er jo der! Hvordan finner jeg systemloggen?

start | kjør | eventvwr

Klikk på system, og se etter evt feil eller advarsler i forbindelse med BITS.

Lenke til kommentar

Prøv dette :

start/run:

services.msc

Background Intelligent Transfer Service

Stopp servicen , Endre den fra auto til manual,

Delete de to filene i:

C:\Documents and Settings\AllUsers\ApplicationData\Microsoft\Network\Downloader

Kjør så start av Background Intelligent Transfer Servicen igjen .

Deretter windows update .

Lenke til kommentar
Tjenesten Background Intelligent Transfer Service ble avbrutt med tjenesteavhengig feil 2147942402 (0x80070002).

Det står i artikkelen referert under at dette gjelder for Windows 2000, men de listene er ikke alltid oppdatert, så dette kan like gjerne gjelde for XP:

"Service-Specific Error Code -2147944102" Error Message If You Try to Start the Background Intelligent Transfer Service (BITS) Service

Lenke til kommentar

I folderen

C:\Documents and Settings\AllUsers\ApplicationData

ligger det kun 1 mappe, den heter NPF og innholder en mappe med logger og noen systemfiler, mange av de heter "Norman data file"

Finner dermed ikke de filene du nevner..

Lenke til kommentar

Nei , nyere BITS er inkludert/integrert i SP2 .

Har du avinstallert noe norton programvare ?

(liveupdate etc.)

Noen av symantecs uninstallere ødelegger BITS .(tar med seg for mye i avinstallasjonen)

Tror det raskeste er å kjøre en reinstall av SP2 oppå eksisterende system , da det er antagelig flere register oppføringer som er borte hos deg og det vil nok bli ganske tidkrevende å finne ut av .

Lenke til kommentar

Jepp, stemmer det...etter å ha lest denne posten:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=435717

Brukte jeg dette lille programmet til å fjerne restene av et Symantec/Norton program som lå på pcen.

Hvordan får jeg så tak i SP2? noe tips om hvor den kan lastes ned? Win-liveupdate blir jo litt vanskelig...:)

Takk igjen for all hjelp, det er ikke første gang denne siden løser floker for meg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...