terjel Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg har har forgjeves forsøkt å oppdatere min versjon av XP på sidene for windows update, men får feilmeldinger hver gang. Har funnet ut at dette kan være fordi jeg ikke får startet tjenesten for "Background Intelligent Transfer Service" (BITS) i windows. Jeg har imidlertid ikke lyktes med å aktivere denne, får beskjed om at "Windows kan ikke starte BITS på lokal datamaskin. Se i systemhendelses loggen for mer informasjon. Hvis dette ikke er en Microsoft-tjeneste, tar du kontakt med tjenesteleverandøren og oppgir den tjeneste-spesifikke feilkoden - 2147024894". Hva skyldes dette? har prøvd å kjøre noen kommandoer jeg fant på windows update for å aktivisere, men uten hell.... Noen som har tips om hvordan løse dette?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 BITS er avhengig av Remote Procedure Call (RPC), så sjekk at denne også kjører. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Takk for tips! Jeg testet dette, men RPC kjørte allerede og jeg fikk dermed samme feilmelding når jeg prøvde å aktivere BITS Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Dette kan skje dersom du har hatt virus eller spyware. Prøv rådet på denne brillefine siden: http://groups-beta.google.com/group/micros...b41afaaf1647b72 Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Takk for tips! Jeg testet dette, men RPC kjørte allerede og jeg fikk dermed samme feilmelding når jeg prøvde å aktivere BITS Hva sier systemloggen? Gjerne skjermdump eller komplett avskrift av melding. Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Dette kan skje dersom du har hatt virus eller spyware. Prøv rådet på denne brillefine siden:http://groups-beta.google.com/group/micros...b41afaaf1647b72 Etter det jeg kan se får han ikke samme statuskode, men for all del, det kan være at det scriptet fungerer likevel. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Takk for nye tips, jeg brukte et lite program for å fjerne Norton Anti- Virus fullstendig fra systemet..fikk ikke slettet det manuelt, kan dette ha noe å si? Ellers har jeg ikke registrert noe spyware eller wirus..PCen er bare 4 dager gammel, men kjørte 3 dager uten AV så det muligheten er jo der! Hvordan finner jeg systemloggen? Lenke til kommentar
terjel Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 prøvde skriptet, det kjørte..men får fortsatt ikke startet BITS Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Takk for nye tips, jeg brukte et lite program for å fjerne Norton Anti- Virus fullstendig fra systemet..fikk ikke slettet det manuelt, kan dette ha noe å si? Ellers har jeg ikke registrert noe spyware eller wirus..PCen er bare 4 dager gammel, men kjørte 3 dager uten AV så det muligheten er jo der! Hvordan finner jeg systemloggen? start | kjør | eventvwr Klikk på system, og se etter evt feil eller advarsler i forbindelse med BITS. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Prøv dette : start/run: services.msc Background Intelligent Transfer Service Stopp servicen , Endre den fra auto til manual, Delete de to filene i: C:\Documents and Settings\AllUsers\ApplicationData\Microsoft\Network\Downloader Kjør så start av Background Intelligent Transfer Servicen igjen . Deretter windows update . Lenke til kommentar
terjel Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Det står følgende: Tjenesten Background Intelligent Transfer Service ble avbrutt med tjenesteavhengig feil 2147942402 (0x80070002). ?? Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Tjenesten Background Intelligent Transfer Service ble avbrutt med tjenesteavhengig feil 2147942402 (0x80070002). Det står i artikkelen referert under at dette gjelder for Windows 2000, men de listene er ikke alltid oppdatert, så dette kan like gjerne gjelde for XP: "Service-Specific Error Code -2147944102" Error Message If You Try to Start the Background Intelligent Transfer Service (BITS) Service Lenke til kommentar
terjel Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 I folderen C:\Documents and Settings\AllUsers\ApplicationData ligger det kun 1 mappe, den heter NPF og innholder en mappe med logger og noen systemfiler, mange av de heter "Norman data file" Finner dermed ikke de filene du nevner.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Reinstaller BITS http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Velg språk versjon tilsvarende din xp versjon . Lenke til kommentar
terjel Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg får beskjed om at gjeldende versjon er nyere en den jeg prøver å installere, "du trenger derfor ikke installere denne versjonen"..er det mulig å komme utenom dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nei , nyere BITS er inkludert/integrert i SP2 . Har du avinstallert noe norton programvare ? (liveupdate etc.) Noen av symantecs uninstallere ødelegger BITS .(tar med seg for mye i avinstallasjonen) Tror det raskeste er å kjøre en reinstall av SP2 oppå eksisterende system , da det er antagelig flere register oppføringer som er borte hos deg og det vil nok bli ganske tidkrevende å finne ut av . Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Jepp, stemmer det...etter å ha lest denne posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=435717 Brukte jeg dette lille programmet til å fjerne restene av et Symantec/Norton program som lå på pcen. Hvordan får jeg så tak i SP2? noe tips om hvor den kan lastes ned? Win-liveupdate blir jo litt vanskelig... Takk igjen for all hjelp, det er ikke første gang denne siden løser floker for meg!! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har min sp2 herfra - syntes det var greit å ha hele liggende. Dette er en "network install for administrators" men den funker altså utmerket på en enkelt hjemmepc. http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 SP2 network download finner du hos microsoft . Trenger ikke bruke winupdate . Tror også du kan fixe det med å reinstallere det norton programmet du hadde inne , eller bruke system-restore . SP2 full download : http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en (Det er en stor download , lurt å ha på en brent cdrom ) Trodde du hadde SP2 inne jeg ... Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har SP2 inne, men prøver ditt tips om å reinstallere det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå