Gå til innhold

hvilke anbefalinger til multimedia familiepc?

acon

Anbefalte innlegg

Hei

Min familie er på jakt etter en ny bærbar datamaskin., som skal tilfredstille alles behov og samtidig ikke koste altfor mye. Fra 10 - maks 14 tusen.

Krav er:

*God batterilevetid (så bra som mulig til fornuftig pris)

*God harddisk ( 60gig kanskje? 7200rpm er å foretrekke, men det går vel utover batterilevetiden? )

*God skjerm... (Legges vekt på)

*Skal kunne spille dagens spill... iallefall sånn någenlunde, her spiller vel prisen inn.. Hvordan yter Ati X600 iforhold til Nvidia 6600, 6200, Ati X700 og X300?

*Solid er absolutt å foretrekke da den kommer til å bli flyttet rundt i huset og skal brukes av både barn og voksne. Mye skolearbeid.

*At den er stille er bare et pluss.

Noen tips i letningen... har sett på denne ifra WB.no...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den maskinen du linket oss til, fra Whitebox, var ikke akkurat billig, og grafikkløsningen var det man kaller, rævva. Men frykt ikke, du kan finne maskinen til hyggelige priser likevel. Ta for eksempel en liten titt på SHG's maskiner. Jeg skal kjøpe en maskin der ganske så snart, men må bare få gjort opp noen økonomiske ting før det blir bestilling.

Sidene til SHG, kan være litt tricky, men du kan finne prisene og maskinene på shg.no, men man kan desverre ikke linke til de sidene, grunnet ekkelt Java-script. Hva med å gå på den internasjonale siden, dog uten priser, men man finner de eksakt like prisene.

Det er da denne maskinen jeg skal bestille. Jeg kan finne på å spille en gang i blant, så derfor faller valget mitt på denne maskina. Denne har som følger:

Harddisk:

80Gb.

-20Gb mer en du ville ha, men er sikkert 5400RPM.

Batteri:

Opptil 4 timer.

Vel, de oppgir 4 timer, men man kan da alltids håpe, hva?

Skjerm:

15.4" . Widescreen.

Skjermen er da ikke den beste man kan få ta i, men den duger vel?

Skjermkort:

nVidia GeForce 6600 Go MXM

Kortet skal (etter det jeg tror) yte like mye som et Ati Radeon x700. Men jeg tar forbehold om at jeg tar feil.

Maskina har generelt 1024mb DDR-2 RAM. Samt en 1,86Ghz Intel Pentium Mobile.

Tja, trådløst nettverk, kortleser og DVD-Brenner.

Etter mitt syn, et reelt kupp. Prisen er nesten det beste:

11.667 NOK inkl. MVA

Så nå får du bare ha lykke til i letinga di.

-John :)

Lenke til kommentar
Hei

Min familie er på jakt etter en ny bærbar datamaskin., som skal tilfredstille alles behov og samtidig ikke koste altfor mye. Fra 10 - maks 14 tusen.

Krav er:

*God batterilevetid (så bra som mulig til fornuftig pris)

*God harddisk ( 60gig kanskje? 7200rpm er å foretrekke, men det går vel utover batterilevetiden? )

*God skjerm... (Legges vekt på)

*Skal kunne spille dagens spill... iallefall sånn någenlunde, her spiller vel prisen inn.. Hvordan yter Ati X600 iforhold til Nvidia 6600, 6200, Ati X700 og X300?

*Solid er absolutt å foretrekke da den kommer til å bli flyttet rundt i huset og skal brukes av både barn og voksne. Mye skolearbeid.

*At den er stille er bare et pluss.

Noen tips i letningen... har sett på denne ifra WB.no...

Dell i9300

Lenke til kommentar
Vel, den maskinen du linket oss til, fra Whitebox, var ikke akkurat billig, og grafikkløsningen var det man kaller, rævva. Men frykt ikke, du kan finne maskinen til hyggelige priser likevel. Ta for eksempel en liten titt på SHG's maskiner. Jeg skal kjøpe en maskin der ganske så snart, men må bare få gjort opp noen økonomiske ting før det blir bestilling.

Sidene til SHG, kan være litt tricky, men du kan finne prisene og maskinene på shg.no, men man kan desverre ikke linke til de sidene, grunnet ekkelt Java-script. Hva med å gå på den internasjonale siden, dog uten priser, men man finner de eksakt like prisene.

Det er da denne maskinen jeg skal bestille. Jeg kan finne på å spille en gang i blant, så derfor faller valget mitt på denne maskina. Denne har som følger:

Harddisk:

80Gb.

-20Gb mer en du ville ha, men er sikkert 5400RPM.

Batteri:

Opptil 4 timer.

Vel, de oppgir 4 timer, men man kan da alltids håpe, hva?

Skjerm:

15.4" . Widescreen.

Skjermen er da ikke den beste man kan få ta i, men den duger vel?

Skjermkort:

nVidia GeForce 6600 Go MXM

Kortet skal (etter det jeg tror) yte like mye som et Ati Radeon x700. Men jeg tar forbehold om at jeg tar feil.

Maskina har generelt 1024mb DDR-2 RAM. Samt en 1,86Ghz Intel Pentium Mobile.

Tja, trådløst nettverk, kortleser og DVD-Brenner.

Etter mitt syn, et reelt kupp. Prisen er nesten det beste:

11.667 NOK inkl. MVA

Så nå får du bare ha lykke til i letinga di.

-John :)

Den SHG maskinen, hva er oppløsningen på skjermen???

Lenke til kommentar

Dell Inspirion 9300 med følgende specs satt fort sammen på websiden til Dell:

Pentium M 740 1,73Ghz, 1GB Minne, 17" 1440x900 Skjerm, nVidia 6800Go 256MB Skjermkort, DVD Brenner, 80GB 5400RPM Disk, Trådløst B/G nettverk, primært 9-celle batteri og WinXP Home.

Pris: 13 599,- med frakt

1000 lapp ekstra får du 1920 x 1200 skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...