valsil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei Jeg lurer på hvordan jeg kan vise bilde og tekst i samme kontroll? Prøvde richtextbox, men fikk problemer med å vise bilde her. Silje Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg aner ikke hvordan det gjøres i en rtf, Paste kanskje? skal det være en tekstboks, som brukeren skal kunne skrive inn informasjon i? eller er det en label eller noe? isåfall ville jeg bare laget en UserControl. Lenke til kommentar
valsil Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg aner ikke hvordan det gjøres i en rtf, Paste kanskje? skal det være en tekstboks, som brukeren skal kunne skrive inn informasjon i? eller er det en label eller noe? isåfall ville jeg bare laget en UserControl. Hei Det skal være en kontroll som skal inneholde tekst og bilde. Teksten skal jeg hente fra en database og presentere. Bildet skal lastes inn i presentasjonen når formen lastes. Det hele skal så kunne skrives ut. Kontrollen skal være uediterbar. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvis det er .NET (mulig det går i 6.0 også, det vet jeg ikke) så kan du bare tegne bildet og eventuell tekst direkte på kontrollen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Public Class TextPicture Inherits System.Windows.Forms.UserControl Protected m_image As System.Drawing.Image Protected m_text As String Protected m_sf As StringFormat Public Sub New() m_sf = New StringFormat m_sf.LineAlignment = StringAlignment.Center m_text = Me.Name End Sub Public Property Image() As Drawing.Image Get Return m_image End Get Set(ByVal Value As Drawing.Image) m_image = Value Invalidate() End Set End Property Public Property Caption() As String ' Text can't be written to, in the designer for some reason... Get Return m_text End Get Set(ByVal Value As String) m_text = Value Invalidate() End Set End Property Protected Overrides Sub OnPaint(ByVal e As System.Windows.Forms.PaintEventArgs) Dim mX As Integer e.Graphics.Clear(Me.BackColor) If Not m_image Is Nothing Then mX = m_image.Size.Width e.Graphics.DrawImage(m_image, 0.0F, CSng(Me.Size.Height / 2 - m_image.Size.Height / 2)) End If e.Graphics.DrawString(m_text, Me.Font, New SolidBrush(Me.ForeColor), New RectangleF(mX, 0, Me.Size.Width - mX, Me.Size.Height), m_sf) End Sub Protected Overrides Sub OnResize(ByVal e As System.EventArgs) Invalidate() End Sub End Class Endret 15. juli 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå