Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et solid problem...

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner nå å bli drittlei av å prøve å få gang på min nylig sammensatte pc. Finner ikke hdd og dvd samtidig men hver for seg, Bios finner ikke hdd....

Her er greia:

1. Installerte nytt hk, cpu og ram. Men det nye hk finner ikke hdd og dvd samtidig...

2. Bios finner hdd (IDE) som primary og dvd som primary men ikke hdd som primary samtidig som jeg setter dvd til secondary, så den finner ikke begge samtidig. Feilmeldingen "Insert a proper boot volume and press a key to continue" kommer opp.

3. Hvis jeg setter hdd som primary kommer jeg til windows oppstartsmeny der jeg kan velge mellom safe mode, last good known configuration o.s.v. Når jeg velger en av disse 5 alternativene restarter bare maskinen seg.

4. Det hjelper ikke å oppdatere BIOS, da kommer samme problem som før.

5. Får heller ikke formatert hdd for å installere XP på nytt da jeg ikke kan bruke hdd og dvd samtidig.

Så nå sliter jeg litt...

Noen ideer til dette problemet?

Endret av tinsley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. er du sikker på at Hdd og Dvd er på samme Ide kabel?

Hvis begge er på slave og er på samme Ide kabel da hadde Bios ikke opplyst om stasjonene er på slave eller primary

Endret av Gforce
Lenke til kommentar

Funker ikke det heller, det kommer opp samme feilmelding "Insert proper boot volume". Og i min brukermanual står det at den grå koblingen, som i mitt tilfelle er i midten, skal være til hdd.

Endret av tinsley
Lenke til kommentar
Hei!

Begynner nå å bli drittlei av å prøve å få gang på min nylig sammensatte pc. Finner ikke hdd og dvd samtidig men hver for seg, Bios finner ikke hdd....

Her er greia:

1. Installerte nytt hk, cpu og ram. Men det nye hk finner ikke hdd og dvd samtidig...

2. Bios finner hdd (IDE) som primary og dvd som primary men ikke hdd som primary samtidig som jeg setter dvd til secondary, så den finner ikke begge samtidig. Feilmeldingen "Insert a proper boot volume and press a key to continue" kommer opp.

3. Hvis jeg setter hdd som primary kommer jeg til windows oppstartsmeny der jeg kan velge mellom safe mode, last good known configuration o.s.v. Når jeg velger en av disse 5 alternativene restarter bare maskinen seg.

4. Det hjelper ikke å oppdatere BIOS, da kommer samme problem som før.

5. Får heller ikke formatert hdd for å installere XP på nytt da jeg ikke kan bruke hdd og dvd samtidig.

Så nå sliter jeg litt...

Noen ideer til dette problemet?

sjekk kablene, fordi jeg hadde samme problem, bytt mellom de hvis du ikke husker var det før du satt det nye komponentene.

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...