gwh Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Vurderte å kjøpe meg system basert på en Antec P180, men siden de er vaporvare ut denne måneden i Norge så tar jeg heller å kjøper noe annet. Kone og unger drar til svigers på torsdagen så ny pc på fredag høres bra ut...... Dette skal være en stille pc, men lydløs er ikke målet. Skal brukes til litt spilling, litt video, litt bilde,litt surfing, mao mye. Her er komponentene som jeg har tenkt å kjøpe hos Netshop, da de bygger pc'er som ikke er bare i pc byggeren. Hint hint komplett..... Her er mine valg, av og til med noen korte kommentarer hvorfor. Har XP pro tastatur,mus og skjerm fra før. Trengs det en floppy for å installere sata drivere? Kabinett: Cooler Master Stacker PSU: OCZ Powerstream 420W Dette burde være et greit utgangspunkt. Tror det holder med strøm. Hovedkort: Asus A8N SLI DELUXE Turbo GTI Overboost 4X4, vel stryk det etter Deluxe... Sammen med Zalman NB kjøler burde dette holde lydnivået nede. CPU: AMD Venice 3200 OEM sammen med Zalman CNPS 7000B være greit for å holde lydnivået nede samtidig som det gir passe ytelse. Minne: OCZ Premier burde være greit nok. Lagring: Samsung Spinpoint P120 250Gb burde dekke lagringsbehovet mitt. DVD brenner: NEC 3540 burde være grei. Produksjon: Fordi jeg har 10 tommeltotter minst!! Skjermkort ja:blush: 6600GT fanless for å holde støynivået nede Er det noe som er uteglemt, alternativt forbedres? Regner med å trykke på kjøp innen midnatt, så stress på :-) Totalpris før frakt på dette er 10128,- Endret 11. juli 2005 av gwh Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Komplett har en 400 GB sata disk fra WD på tilbud denne uka. like over 2k. Grei pris, og jeg har gode erfaringer med WD disker generelt. Har 4 caviar og 2 raptor. Og, ti tommeltotter eller ikke, bygg sjøl. Bare ta det rolig, sjekk at du har fått alt rett og vær forsiktig med el-sensitive deler. Det er det eneste du lærer av. Diskstasjon kan være nødvendig for å installere fx sata eller scsi/raid drivere under install av winxp. Dessuten har du helt sikker både drive og kabel fra forrige maskina di. Ellers anbefaler jeg chieftec bravo og xp-120 cpu-kjøler. Og, hvilket skjermkort? Det som gir mest for pengene hvis du har tenkt å spille litt er etter min mening club3d sitt 6800 n.u. Dette kortet har vist seg å kunne åpne pipelines og vertex shaders på også. Til vanlig kontorbruk holder vel et hvilketsomhelst geforce fx 5200 i massevis. Hvis du vil ha et stille skjermkort kan du jo prøve et rått kort med tilhørende zalman-kjøler Endret 11. juli 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Blir nok en veldig fin pc det der, men ja, du trenger nok et skjemkort. Hvis du vil ha et skjermkort som yter veldig bra i forhold til prisen ville jeg ha gått for et x800xl kort. Hvis du setter på en zalman gpu vite på det så vil du oprettholde de stillegående temaet i fra maskinen. Det er kansje en ting jeg ville ha tenkt på og bytte ut. Og det er strømforskyninga. For den kommer nok til og være det som bråker mest i den maskinen. Bytt den med foreksempel en fortron 400W som har en 12cm vifte. ettersom en 12Cm vil rotere saktere enn en 8cm vifte vil den og produsere mindre støy. Lars Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Bytt den med foreksempel en fortron 400W som har en 12cm vifte. ettersom en 12Cm vil rotere saktere enn en 8cm vifte vil den og produsere mindre støy. Eventuelt i en ocz modstream lars Lenke til kommentar
gwh Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Vurderte Modstreamen, men det ser ut for at Powerstream holder lydnivået nede lengre på Silentpcreview.com testene hvis jeg ikke har lest helt feil. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 skal du ha ei duganes strømforsyning som er stille er vel denne fra microplex det beste alternativet. kraft i massevis og lager ikke mer støy enn ei bie som fiser hundre meter unna. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Vurderte Mist'en lenge, men fant ut at jeg foretrakk å handle alt på et sted. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 skjønner hva du mener det, vi er tilbake til debatten om sjølbygg/produksjon. Dessuten er jo portoen i tillegg. Men jeg mener dog det vil være verdt det prismessig. Og jeg har allerede understreket mitt synspunkt på erfaringene fra å bygge pcen sin sjøl. Et annet moment med å bygge sjøl er at da er du tryggere hvis du skal oppgradere eller sette inn tilleggskort. Forøvrig kan jeg anbefale netshop som nettbutikk, jeg har ikke handla ferdi pc derfra, men stort sett alt anna og det er alltid god service og kjappe forsendelser. Så der er du iallefall trygg. Som et lite apropos til slutt er det flere gode guider til "bygg sjøl" på hw-nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå