Mark Magnus Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 ...Og hvor stor er egentlig kjansen for at noe ... men er det rimelig at forbrukeren skal sitte igjen med usikkerheten når han i utgangspunktet har kjøpt seg en ny pc til 10k? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 ...Og hvor stor er egentlig kjansen for at noe ... men er det rimelig at forbrukeren skal sitte igjen med usikkerheten når han i utgangspunktet har kjøpt seg en ny pc til 10k? Nei, det er ikke rimelig (opplagt svar) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Feilt innlegg Endret 11. juli 2005 av suprsid Lenke til kommentar
E.T Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg er helt eni med macklett her. Syns en minne brikke er en fair "oppreisning". E.T: Jobber du som pakker for komplett eller? Kunne nesten virke som om det var du som hadde gjort denne feilen. Iallefall ta deg en bolle. mmmmmm, bolle. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det er vel større fare for at maskinen blir skadet i posten enn at hun har skadet den. Men jeg er enig med trådstarter, en rettferdig kompensasjon verdt ca 5% av kjøpssummen hadde vært på sin plass. Jeg er også slik, jeg hater å få noe som ikke er perfekt slik det jeg har bestilt - Som f.eks da netshop sendte meg et åpnet (og synnsynligvis testet/brukt) skjermkort som nytt. Kortet virker enda helt fint, men det er allikevel det lille ekstra som irriterer ved å ikke motta en 100% ny vare. Men jeg ser ingen grunn til at trådstarter skal returnere maskinen og kjøpe den en annen plass, da han er fornøyd med servicen hos komplett. Greit, er ikke maskinen 100% plettfri når han får den er det 3 ting å gjøre: 1: Be om kompensasjon umiddelbart. 2: Heve kjøpet. 3: Be om ny maskin tilsendt. Summa summarum: Enig med og føler med trådstarter, jeg er akkurat lik når det gjelder hardware. Og ja jeg er også kjent med de forskjellige komponenter og PC-bygging, og er utdannet PC-Reperatør (fagbrev som service elektroniker innen data og kontorsystemer). Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Kan legge til følelsen jeg hadde etter jeg hadde bestillt meg "nytt" hk og "ny" RAM, hk`et var erstattning som en hadde fått (ubrukt med andre ord) og det samme var RAM-brikkene. Eska var åpnet for å legge brikkene inni, alt var nytt og ubrukt som sagt (det kunne jeg se) men jeg hadde den ekle følelsen av at det kunne vært noe galt. Så jeg kan jo si: Been there, done that, vet omtrent hva trådstarter (og OC-Freak) sikkert føler/følte hk`et og RAM-brikkene lever i beste velgående enda btw Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Poenget er jo at det er nettopp den sikkerheten at ting funker 100% (og hvis ikke at det er Komplett som har laget feilen) som gjør at nyprisen er så høy. Det er det samme med en bil man kjører ut av bilbutikken, den mister rundt 10% av prisen på de 2 km fra butikken hjem. Samtidig skjønner jeg at Komplett ikke ønsker å snakke om kompensasjon enda iogmed at hvis det er noen skader på maskinen i det hele tatt er det jo meget sannsynlig at kjøpet heves (det ville ihvertfall jeg gjort). Det faktum at denne damen ikke skjønte at det var feil maskin betyr jo at hun mest sannsynlig ikke leste på kvitteringen eller så på maskinen engang noe som ikke akkurat er positivt i forhold til hennes kompetanse. Nei jeg skjønner veldig godt at Macklett ønsker kompensasjon, akkurat størrelseorden er jo mellom han og Komplett, men 5-10% høres fint ut i mine ører. Cobos Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Så du mener jeg er et useriøst troll som bør bli utestengt fordi jeg syns at du er usannsynlig storforlangende met tanke på den "skade" du har blitt utsatt for? Om du ikke liker at folk er uenige med deg tror jeg DU er litt malplassert på et debattforum. Lenke til kommentar
macklett Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Det er vel større fare for at maskinen blir skadet i posten enn at hun har skadet den. Men jeg er enig med trådstarter, en rettferdig kompensasjon verdt ca 5% av kjøpssummen hadde vært på sin plass. Jeg er også slik, jeg hater å få noe som ikke er perfekt slik det jeg har bestilt - Som f.eks da netshop sendte meg et åpnet (og synnsynligvis testet/brukt) skjermkort som nytt. Kortet virker enda helt fint, men det er allikevel det lille ekstra som irriterer ved å ikke motta en 100% ny vare. Men jeg ser ingen grunn til at trådstarter skal returnere maskinen og kjøpe den en annen plass, da han er fornøyd med servicen hos komplett. Greit, er ikke maskinen 100% plettfri når han får den er det 3 ting å gjøre: 1: Be om kompensasjon umiddelbart. 2: Heve kjøpet. 3: Be om ny maskin tilsendt. Summa summarum: Enig med og føler med trådstarter, jeg er akkurat lik når det gjelder hardware. Og ja jeg er også kjent med de forskjellige komponenter og PC-bygging, og er utdannet PC-Reperatør (fagbrev som service elektroniker innen data og kontorsystemer). Meget fint innlegg. Du skrev akkurat ned hva jeg føler, men jeg har liksom ikke tidligere tenkt på å kommentere det. Og det er naturligvis ikke aktuelt å heve kjøpet, selv om de ikke skulle følge antydningene om at kompenasjon kan være aktuelt. For en har jo samvittighet, og heving ville kosta Komplett langt mer enn det jeg taper i nytte med brukt maskin. Og hvorfor skulle en være slem med en Webshop med ansatte som alltid har vært hyggelig og vennlig med deg, spesielt når en selv hater gribbete kunder Jeg skal uansett holde dere oppdatert, men det skjer neppe noe dramatikk framover Endret 11. juli 2005 av macklett Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Vel må si det var mange teorier her som var langt ute i grenseland og det begge veier. Om ikke jeg tar feil så sa Komplett i den mailen at de kunne diskutere en kompensasjon for dette, dermed skjønner jeg egentlig ikke hvorfor denne tråden i det hele tatt er startet. Kunne forstå at den var startet etter at maskinen var annkommet og tingenes tilstand var bekreftet og om Komplett nektet å diskutere saken. Men kjenner jeg Komplett rett så ordner de opp og da er det eneste formålet jeg kan se med hele tråden her et forsøk på å "blåse opp" hele saken i håp om en større kompensasjon La nå tingene roe seg til det er noe mere konkret på bordet . Endret 11. juli 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Litt enig med Snekker`n der, men er det noen som synes at komplett.no kunne kikke innom denne tråden? Tror det hadde vært best Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jepp , la nå trådstarter se hva komplett finner på først. Ingen vits i å hause opp ting på forhånd. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Amen og hallejula... Tror nok at en av grunnene til at de ikke lover gull og grønne kompensasjoner i første mail er at de først vil se at begge to får de riktige maskinene trygt i hus og at begge maskinene er i den stand de skal være. Deretter er det dags for å snakke med kunden og høre hva slags plaster som må til. Det hadde ikke virket så veldig profft å først kompansere, for så å måtte ta inn maskinene like etterpå alikevel. Men som du selv sier; Komplett har en tendens til å ordne opp for seg, så jeg tviler på at dette egentlig er noe problem i det heletatt. -KJ Endret 11. juli 2005 av jevel Lenke til kommentar
macklett Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Vel må si det var mange teorier her som var langt ute i grenseland og det begge veier.Om ikke jeg tar feil så sa Komplett i den mailen at de kunne diskutere en kompensasjon for dette, dermed skjønner jeg egentlig ikke hvorfor denne tråden i det hele tatt er startet. Kunne forstå at den var startet etter at maskinen var annkommet og tingenes tilstand var bekreftet og om Komplett nektet å diskutere saken. Men kjenner jeg Komplett rett så ordner de opp og da er det eneste formålet jeg kan se med hele tråden her et forsøk på å "blåse opp" hele saken i håp om en større kompensasjon La nå tingene roe seg til det er noe mere konkret på bordet . Hehe, om jeg hadde ønsket å blåse opp denne saken ville jeg nok nevnt butikknavnet med det første, og ville neppe antydet at jeg ønsket en såpass "lav kompensasjon". Sistnevnte hadde ihvertfall ikke vært et godt sjakktrekk, om jeg hadde vært ute etter å blåse opp saken for å få en stor kompenasjon Grunnen til at jeg startet denne tråden var vel stort sett at jeg synes innholdet i mailen var noe intetsigende for meg, kombinert med at situasjonen var litt komisk og artig slik at den kan være grei å dele med andre Og ikke minst at jeg får en liten diskusjon i hva folk synes i tilknytning til et produkt som bare har blitt brukt et par dager. Synes også det var litt merkelig at jeg sender produktet direkte til den andre kunden, og omvent- altså ikke via Komplett og sjekk der. Men dette var vel sikkert som følge av at Komplett ønsket at den hendelige feilen skulle bli rettet opp fortere, og at vi snarere får riktig vare Uansett må jeg understreke enda en gang at Komplett bestandig har gitt meg god service, også i denne saken. Og som jeg har sagt tidligere blir det vel neppe noe mer konkret eller spennende som skjer. Regner jo med, og det er overveiende sannsynlighet for at en får en 100 % frisk PC, og samtidig en eller annen kompensasjon. Så egentlig var vel kanskje opprettingen av denne tråden ikke det mest nødvendige, men dette er vel neppe noe som skjer hver dag- slik som responsen på denne tråden tyder på. Slik at det ble ihvertfall en god diskusjon på et tidspunkt jeg ikke har så mye å gjøre Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Greit, men da kunne jo bare navnet vært holdt hemmelig til en avklaring var gjordt . En annen ting jeg reagerer på er de "drastiske" teoriene som verserer i denne tråden til tider, derfor mener jeg slike tråder er unødvendige sålenge ingenting er klart. Hadde vært bedre om du hadde avventet til alt var klart og så laget en post med tittelen. " Komplett sendte pcèn feil og nekter å ordne opp" eller " Komplett sendte pcèn feil,men ordnet opp og ga kompensasjon for tabben". Da hadde det vært en mere konkret sak å diskutere da alle visste hvor partene stod . Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 kombinert med at situasjonen var litt komisk og artig slik at den kan være grei å dele med andre Og ikke minst at jeg får en liten diskusjon i hva folk synes i tilknytning til et produkt som bare har blitt brukt et par dager. Synes også det var litt merkelig at jeg sender produktet direkte til den andre kunden, og omvent- altså ikke via Komplett og sjekk der. Men dette var vel sikkert som følge av at Komplett ønsket at den hendelige feilen skulle bli rettet opp fortere, og at vi snarere får riktig vare Uansett må jeg understreke enda en gang at Komplett bestandig har gitt meg god service, også i denne saken. Og som jeg har sagt tidligere blir det vel neppe noe mer konkret eller spennende som skjer. Regner jo med, og det er overveiende sannsynlighet for at en får en 100 % frisk PC, og samtidig en eller annen kompensasjon. Så egentlig var vel kanskje opprettingen av denne tråden ikke det mest nødvendige, men dette er vel neppe noe som skjer hver dag- slik som responsen på denne tråden tyder på. Slik at det ble ihvertfall en god diskusjon på et tidspunkt jeg ikke har så mye å gjøre Greit å dele sånne erfaringer med andre, helt rett (så får andre erfaring av dette) Det at det skal gå kjappere å sende det direkte, og ikke innom komplett.no er nok for både hurtig "saksbehandling", og billigere frakt Det at komplett har god service skal jeg ikke nekte på, kommer ikke på noen skrekkhistorier med det første Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Må si meg enig med Snekker`n! Greit å sjekke varen først for så å komme til en enighet. Generelt sett må jeg si folk har mest positivt å si om komplett her:-) Og det til tross for en "reklamasjon". Ciao PS Fett kabinett snekker`n!! Meget imponert;-) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Er jo ikke alt som kan sjekkes heller. Feks. når jeg får nye komponenter pleier jeg å bruke de første dagene på å brenne inn CPU og RAM på veldig høy spenning, dette forkorter levetiden drastisk. Hvis personen som mottok PC-en til trådstarter har gjort noe sånt, eller prøvd å overklokke med en DDR-booster på 3,5+ volt vil ikke trådstarter kunne finne ut av det før komponenter gradvis vil yte dårligere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hvorfor angrer du ikke bare kjøpet da? Problem løst! Enten synes du det er kjipt å få en bittelitt brukt pc (og det har jeg full forståelse for ) eller så synes du det er greit. Og siden du ikke angrer kjøpet antar jeg at du synes det er greit? Og hvis du synes det er greit så skjønner jeg ikke hvorfor du synes du fortjener noen kompensasjon? Vet hva jeg ville gjort -angret og plukket den opp på demoavdelingen hos Komplett Endret 12. juli 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Syns fri frakt er en grei kompensasjon i dette tilfellet. Om det er en kampanje PC så tror jeg ikke at butikkene har stor fortjeneste, så før du får 1gb minne til så regner jeg heller med at de hever kjøpet. Det merkelige er at dette kommer på forumet så tidlig, ser ikke det store problemet i dette tilfellet. Snakk med butikken, se om du får fri frakt eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg