Gå til innhold

Burde jeg ikke få kompensasjon?

Anbefalte innlegg

Situasjon:

Bestilte en ferdigmontert PC fra en Webshop (ser ikke nødvendigheten i å oppgi navn). Webbutikken stokket ihvertfall på postetikettene e.l og leverte meg PCen til kunde Y, mens kunde Y fikk min PC. Denne feilen oppdaget jeg med en gang, da jeg så at informasjonen, komponentene, og navnet på ordrebekreftelsen inni pakken var feil, og ikke stemte med navnet mitt (som sto korrekt utenpå pakken). Den andre kunden bor ikke i Nord Norge og har fått pakken 2 dager før meg, og hun oppdaget ikke feilen slik at hun har brukt den i mellomtiden.

Webbutikken har ordnet en løsning der jeg returnerer PCen jeg har mottatt (de tilsendte gratis fraktetiketter) som er hennes direkte til henne, mens hun sender meg min PC som har blitt brukt :) PCen har ikke ankommet enda, siden "byttinga" av PCen har skjedd nettopp er usikker på hva jeg skal gjøre.

Med andre ord har jeg tapt følgende på denne episoden:

- Får en PC som har vært brukt i et par dager. Hva hvis hun har gjort noe galt, eller noe mangler?

- Ekstra ventetid.

- Ekstra fram og tilbake og hente vare

Synes selv det bare skulle mangle at jeg får en kompenasjon i dette tilfellet, da de faktisk har prestert å sende maskinen min til feil kunde, og at jeg dermed får en brukt PC i posten :p Likte lite dårlig svaret som var sånn ala: vi får se i ettertid. Hva synes dere?

Mail jeg mottok fra nettbutikk:

Hei.

Jeg skjønner bekymringen din, men jeg kan forsikre deg om at dette løser seg uansett. Jeg har sendt ut fraktlapper til de respektive partene ferdig utfyllt med adressen til motparten hvor maskinen som er blitt levert feil skal sendes. Jeg var også i kontakt med ***** tidligere i dag og hun virket veldig seriøs. Skulle det oppstå noen problemer med denne prosessen vil vi selvfølgelig ta tak i dette og ordne opp, men utfallet av denne operasjonen vet vi jo ikke ennå. Når det gjelder portoen så vil du få refundert det du har betalt for å sende maskinen din inn til oss for testing og utbedring dersom vi fant en feil på denne. Du må da sende oss kopi av kvitteringen på portoen du betalte for å sende den inn. Ellers tror jeg ikke de par dagene med bruk skal ha satt alt for tydelige spor, men her må vi evt. avvente tilbakemelding fra deres side. At vi også kan komme med en kompensasjon er ikke å utelukke. Ta kontakt med oss så snart du har mottatt din egen maskin så skal vi se nærmere på saken.

Vet ikke om jeg fikk med alt sammen, men dersom du fortsatt har spørsmål er det bare å spørre :-)

Mvh

**

Oppfører den opprinnelige mailen jeg sendte til butikken i neste innlegg, det er vel egentlig bare kjedelig lesning og neppe noen hensikt å lese.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående mottak av feil datamaskin

Hadde en telefon med konsulent fra supportavdelingen for ca. en time siden.

Viser til situasjonen med forvekslingen dere foretok tidligere, med å sende

innholdet fra ordrenummer ******** (Den andre kundens sitt navn) til mitt navn, samt sendte mitt utstyr til hennes navn. Nå er jeg litt formell av meg slik at første

del er bare å få en bekreftelse på mail at dette virkelig har skjedd, slik

at en er sikker på at det ikke oppstår noen problemer i ettertid (selv om

dette naturligvis IKKE skal skje).

I tillegg synes jeg at jeg har kommet litt dårlig ut av situasjonen der

hun sender utstyret mitt til meg, og jeg sender utstyret hennes til henne

(jeg har ikke brukt maskinen, oppdaget feilen med en gang jeg så den hvite

esken med komponentlisten og kundens navn, slik at hennes utstyr forblir

nytt, men det blir det ikke i omvendt tilfelle):

1: At jeg da vil få et produkt som er satt opp og brukt av kunde ***** (navn)

i et par eller flere dager, med andre ord et brukt eksemplar. Dette medfører

normalt en liten verdireduksjon, som følge av risiko siden en ikke vet hva

andre parten har gjort.

2: I tillegg har jeg allerede betalt fullt beløp for datamaskinen inkludert

porto da jeg hentet den (kollinummer *************), slik at jeg antar

jeg risikerer å sitte igjen med å ha betalt dobbel porto (vil anta at jeg

enten må betale portoen for å sende maskinen til ******* ned, eller eventuelt

oppkrav når jeg henter den.

3: Usikkerheten om jeg virkelig mottar det jeg skal motta, i riktig stand.

Har jo begrenset sikkerhet i tilknytning til forsendelse fra privatkunde,

kombinert med at jeg har ingen mulighet til å vite om tilstanden på produktet

eventuelle feil. Må jo være 100 % forsikret på at ikke bare jeg sender pakken,

og at jeg risikerer å blir stående uten å få forsendelsen. Og den andre

kunden kan jo f.eks glemt å legge med programvaren som følger med eller

lignende.

Uten å være en storforlangende eller vanskelig kunde synes jeg det er naturlig

med en liten kompensasjon for situasjonen som har oppstått, der dere natuligvis

kan foreslå noe. En ekstra Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two

matched Value Select 512MB tilsendt fra dere hadde vært fint om mulig. Samt

at jeg blir forsikret om at forsendelsessystemet blir gjort på riktig måte,

der jeg ikke risikerer å sende fra meg hennes eksemplar og i verste fall

ikke motta mitt eksemplar (min PC er antakeligvis verdt en del mer enn den

hun bestilte). Og dermed stå igjen med ingenting etter å ha betalt og alt.

Forøvrig takker jeg for god service, og riktig avklaring i denne saken.

Tabben som skjedde er full forståelig og enkel å foreta seg, spesielt med

tanke på hvor mye dere sender ut hver dag. Ser fram til svar :) Ha en fin

dag videre.

Lenke til kommentar

Skal være enig med deg at du gjør deg fortjent til en liten kompensasjon. Et par ekstra minnebrikker eller 10% i avslag på prisen hadde vært på sin plass, da dette er må være fryktelig flaut for den web-shoppen. En kompensasjon vil sikkert også føre til at du i fremtiden vil bruke den butikken, noe som du sikkert ikke er så sikker på nå.

Lenke til kommentar
Uten å være en storforlangende eller vanskelig kunde synes jeg det er naturlig

med en liten kompensasjon for situasjonen som har oppstått, der dere natuligvis

kan foreslå noe. En ekstra Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two

matched Value Select 512MB tilsendt fra dere hadde vært fint om mulig.

"Uten å være en storforlangende eller vanskelig kunde" :!: :roll::nei:

Hvorfor sier du ikk navnet på butikken som ha begått denne "forbrytelsen" ? Er jo det som er noe av vitsen med dette forumet, at vi kan vite hvem som yter god/dårlig service (uten at jeg vil trekke fram denne episoden som noe som vil forandre mitt inntrykk på hvem som er seriøse eller ikke)

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Du må da være verdens mest vanskelige kunde.

-> Slik at jeg bare skal stå igjen med en PC som har vært brukt i flere dager av en person jeg ikke har noen anelse hvem er og hvordan hun har behandlet PCen, samt akseptere forsinkelse på at par uker uten å få den minste kompenasjon?

Jeg skjønner ærlig talt ikke at slike troll som du åpenlyst må være får lov til å debattere på hardware.no forumet. Utstenges ikke slike?

Det må jo være naturlig at enten:

- De tilbyr meg en kompenasjon for tapet (f.eks den rambrikken til 700-800 kroner)

- eller sender meg en ny PC. Dette taper butikken såpass på at jeg hadde håpet og slippe dette.

Noen som ikke troller, som vil si noe?

Lenke til kommentar
Hvorfor sier du ikk navnet på butikken som ha begått denne "forbrytelsen" ? Er jo det som er noe av vitsen med dette forumet, at vi kan vite hvem som yter god/dårlig service (uten at jeg vil trekke fram denne episoden som noe som vil forandre mitt inntrykk på hvem som er seriøse eller ikke) :!: :roll::nei:

Greit nok, det var komplett. Men husk nå at det er lett at slike ting skjer med tanke på hvor mange pakker de sender daglig. Og samtidig har servicen via telefon/mail vært god.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg ser er det ikke tapt noe penger på dette. Litt ekstra ventetid og "frem og tilbake" teller neppe som grunn til kompensasjon.

Har hun gjort noe galt/det er noe feil ordner selvfølgelig nettbutikken opp i dette.

Jeg kan vertfall garantere at du ikke får en minnebrikke til 800 for å vente litt ekstra. Vær glad hvis du får en billig lommeradio.

Og nei, jeg "troller" ikke. Sier bare min mening om vansklige og storkrevende kunder.

Lenke til kommentar

-> Slik at jeg bare skal stå igjen med en PC som har vært brukt i flere dager av en person jeg ikke har noen anelse hvem er og hvordan hun har behandlet PCen, samt akseptere forsinkelse på at par uker uten å få den minste kompenasjon?

Jeg skjønner ærlig talt ikke at slike troll som du åpenlyst må være får lov til å debattere på hardware.no forumet. Utstenges ikke slike?

Må ikke begynne å krangle med en gang kjære dem :innocent: .

Hvis du ikke vil ha den dataen, kan du bruke angreretten.

Eller du kan reklamere for den og nevne noe om at dataen er brukt(men er dette lovlig?).

shit happens.

Jeg selv hadde gått over hele greia og sjekket etter suspekte ting på hw`en din, og tatt til takke med 1gb ram som kompensasjon(er ikke så fryktelig dyrt for tiden heller).

Lenke til kommentar
Er jo ganske enkelt da. Skal butikken selge den pcen som brukt nå, så blir det ganske mye reduksjon i pris og den vil gå som demovare, nettopp fordi den er brukt.

Så jeg synes helt klart du skal få kompensasjon, eventuelt få pcen til den prisen de må selge den for under demovarer.

Så lenge det ikke er noe skade/feil på produktet er det jo det samme for macklett om komplett hadde tapt noe penger på det?

Såvidt jeg ser er det ingen som taper på at macklett får PCen sin (Så sant den er i orden), og komplett slipper å selge som demovare.

Lenke til kommentar
Er jo ganske enkelt da. Skal butikken selge den pcen som brukt nå, så blir det ganske mye reduksjon i pris og den vil gå som demovare, nettopp fordi den er brukt.

Så jeg synes helt klart du skal få kompensasjon, eventuelt få pcen til den prisen de må selge den for under demovarer.

Dette var jo også tankene mine. En minnepakke til mellom 600-800 kroner synes jeg var et greit forslag til kompenasjon.

Men jeg reagerte noe da jeg fikk til ordlyd noe som: ikke utelukket med kompenasjon nå, vi får se senere når du får PCen. Jeg hadde jo egentlig lyst til å få klargjort alle detaljer før jeg henter en "brukt PC" (der jeg selvsagt skal bruke videokamera da jeg pakker den opp for sikkerhets skyld :p).

Grunnen til at jeg egentlig ikke ønsket å oppgi webbutikken sitt navn er at de har bestandig ytt god service tidligere mot meg, noe de også har gjort i denne saken. Dette er bare et hendelig uhell, men et uhell av den sak jeg som kunde vil komme uheldig ut med.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med en liten kompensasjon for ditt bryderi osv....

men "En ekstra Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two

matched Value Select 512MB tilsendt fra dere hadde vært fint om mulig."???

Jaja

Som en annen har sagt før meg de har mange ordre og slikt kan desverre skje!

10% kan da ikke være helt urimelig. Altså en liten pris reduksjon!

;-)

Ciao

Lenke til kommentar

- ikke begynne å krangle med en gang kjære dem .

Eller du kan reklamere for den og nevne noe om at dataen er brukt(men er dette lovlig?).

shit happens.

Jeg selv hadde gått over hele greia og sjekket etter suspekte ting på hw`en din, og tatt til takke med 1gb ram som kompensasjon(er ikke så fryktelig dyrt for tiden heller).

Jeg har ingen interesse av å krangle med en Webshop som har ytt god service til meg ved alle anledninger :) Det er bare at jeg synes innlegget til den personen var så useriøst at det minte om trolling, og det er jo rart at slike uttaler seg :p

Lenke til kommentar

- ikke begynne å krangle med en gang kjære dem .

shit happens.

Jeg har ingen interesse av å krangle med en Webshop som har ytt god service til meg ved alle anledninger :) Det er bare at jeg synes innlegget til den personen var så useriøst at det minte om trolling, og det er jo rart at slike uttaler seg :p

Han sier bare meningen sin, uten skikkelig begrunnelse riktignok.

Kan du vær så snill å slutte å bruke uttrykket "trolling"? Tror ytterst få her faktisk vet hva du mener med det.

Snakk hvordan du vil, bare unngå å komme med lokale uttrykk osv.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg ser er det ikke tapt noe penger på dette. Litt ekstra ventetid og "frem og  tilbake" teller neppe som grunn til kompensasjon.

Har hun gjort noe galt/det er noe feil ordner selvfølgelig nettbutikken opp i dette.

Jeg kan vertfall garantere at du ikke får en minnebrikke til 800 for å vente litt ekstra. Vær glad hvis du får en billig lommeradio.

Og nei, jeg "troller" ikke. Sier bare min mening om vansklige og storkrevende kunder.

Nå er jo heldigvis alle andre i denne tråden uenige med deg.

En lommeradio til 20 kroner, hever neppe opp til det at en får tilsendt en PC som en ikke vet noe om hvem som har brukt, og hva hun har gjort med denne. For å si det slik:

Om du hadde valget mellom en ny PC til 10000 kroner, og en brukt PC til 9990 kroner, hva ville du ha valgt?

Nei, jeg prøver ikke å være vanskelig med en bedrift som har ytt svært god service ved alle anledninger. Men et prisavslag på rundt 500 kroner, eventuelt en hardwarekomponent (ala minne) synes jeg er rimelig å kreve- en er vel ikke vanskelig kunde for det? Men heldigvis er det bare du som antyder det :p

Tross alt vil Komplett likevel sitte igjen med en liten fortjeneste til tross for at de har gjort en vesentlig feil. Om jeg hadde vært en vanskelig kunde hadde jeg returnert PCen jeg vil få, og dermed hadde tapet til Komplett blitt enda større (siden de måtte selge den brukt).

// rettet opp feil tidsform. Har jo ikke fått PCen enda :)

Endret av macklett
Lenke til kommentar

Waha , ekstra sett med rambrikker... nei hoo , nå ler jeg egentlig så jeg triller.

Synes webshoppen i sin opprinnelige mail opptrådde svært profesjonelt.

Synes en riktig kompensasjon for dette er penger til å leie en DVD , 1.5liter cola og litt potetgull , kanskje et blad du kan lese mens du venter på PC'n.

EDIT: Ikke leie potetgullet og colaen da , det bør du få penger til å kjøpe.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Macklett: Jeg, squabbish og dkvam syns alle at sytet ditt i denne posten er smått latterlig, uten at det har noe å si

Jeg sier det igjen: Det kan da umulig være noe fælt at PCen er brukt så lenge den er i helt samme stand som en ny en?

Jeg vill valgt en ny PC til 10000,-

Men ville ikke sendt inn krav om kompensasjon, eller sytt om det her hvis jeg hadde fått en PC som er akkuratt lik en ny en.

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...