pip777 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Skal kjøpe mitt første digitalkamera og har sjekket en del tester. Kameraet skal være enkelt i bruk og ha normalt god batterikapasitet. Er Canon Powershot A510 "godt nok", eller bør jeg legge litt mere penger i det og satse på Nikon Coolpix 5900 med en gang? Ønsker tilbakemeldinger på Canon-kameraet spesielt, både fordeler og ulemper. Endret 12. juli 2005 av pip777 Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Canon A510 er et rigigt godt kamera, og du behøver ikke nødvendigvis købe ex. Nikon Coolpix 5900 i stedet. Canon A510 har nemlig fuldt udvalg af manuelle funktioner som du vil blive meget glad for når/hvis din interesse for fotografering bliver større med tiden. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har ved flere anledninger stått med valg mellom canon og nikon. Men har falt for canon pga at jeg etter hvert har blitt så godt kjent med menyene der, hvis du kjenner til nikon fra før så, synes du kanskje at det er greit med et kamera du kjenner godt til. Canon og nikon er veletablerte produsenter som har mye bra i de fleste kategorier. Lenke til kommentar
pip777 Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Takk for tilbakemld.! Min siste rest av tvil går på om jeg blir fornøyd med 3 mp kamera, eller er det nok til "vanlig" bruk? Og er det andre ting vedr Canon Powershot A510 som kan være en ulempe? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 3 MP holder rigeligt til alm. udskrifter i 10x15 og dermed til vanlig brug. Det eneste jeg kan se som en ulempe ved Canon A510 er at der ikke medfølger genopladelige batterier, men de kan jo købes separat for et par hundrede kroner, og har jo som sådan ikke noget med kameraet at gøre Kameraet er jo i forvejen billigt, så jeg synes ikke derer så meget at være i tvivl om... Lenke til kommentar
pip777 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Takk for gode råd, da blir Canon mitt første digitale kamera! Gleder meg til å komme i gang ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå