Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows xp stopper i innstallasjonen

Anbefalte innlegg

Når jeg har kopiert inn filene fra innstalasjonscden og kommer inn der jeg skal starte innstallasjonen, så nytter fungerer det ikke å trykke enter for å komme videre i innstallasjonen. Vet at tastaturet fungerer og alt, fordi det funker i BIOS. Har også prøvd med et annet tastatur uten suksess. Noen som har vært borti lignende og kanskje vet løsningen på dette? kan det være noe feil med innstallasjonscden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de tilfelene der så kan det være et problem med minnet i maskinen din. Men det er heldigvis ganske enkelt og finne ut om det er problemet. Det du trenger er for eksempel en versjon av the Ultimate Boot Cd. Boot opp maskinen med den og kjør memtest86. hvis den går igjenom uten feilmeldinger så er det litt verre.

Da kan det være cden din det er problemer med. det kan være cpuen eller hovedkortet.

Eller det kan være andre ting.

Men sjekk det først.

Lars.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problem tidligere under installasjon.

Hos meg oppsto problemet da jeg brukte trådløs tastatur, det likte maskinen tydligvis dårligt, så jeg fant frem en med kabel og kobla den i, starta installasjonen på nytt, så gikk alt fint.

Dette skjedde på den gamle maskinen min som for lengst er borte, men får håpe dette hjelper deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...