Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP server på local ip


Anbefalte innlegg

Prøver å sette opp en FTP server som kompisen skal bruke. Det som skjer er at jeg får automatisk opp nettverksipen (192.168.0.1) Men jeg kan jo ikke connecte den ipen fra en annen pc. Har nå bulletproof FTP server, noen som vet hvordan jeg kan mekke den til slik at jeg kan komme meg inn? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om hw eller isp, anntar derfor at du har en router.

Du må selvsagt forwarde oppkoblinger på ftp-porten din fra ekstern ip til intern ip.

Hvordan du gjør dette, finner du ut hvis du søker litt på forumet her, eller så kan du lese på www.portforward.com :thumbup:

 

Edit: Godt vi svarer likt! :p

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Trenger litt mere info før jeg kan hjelpe deg her.

 

Hvordan er nettet dere skal koble dere over. er det bare et lokalnett der dere sitter med en kabel i mellom maskinene, eller skal dere kjøre det over internett.

 

Hvis dere skal kjøre det over internett så hadde det vert fint med litt info om hviken internett tilkobling du har i tilleg til det så må jeg nesten vite om du sitter kobla rett på den eller om du har en ruter foran der igjen. Og om det er noe annet spesielt så gjerne skriv med det og :)

 

Lars.

Lenke til kommentar

For det første må FTP serveren din ha fast intern IP. Dette kan kan enten settes opp i routeren ved hjelp av MAC adressen til nettverkskortet på FTP serveren, eller så må du slå av DHCP på routeren og legge in fast IP på FTP serveren (Og alle andre maskiner i nettverket!)

 

Deretter må du "forwarde" eller viderkoble portene 20 + 21 fra din eksterne IP adresse til din lokale FTP server i routeren din....

 

Om du nå har fast IP fra din ISP kan kompisen koble seg direkte opp mot denne. Om ikke du har det kan jeg anbefale www.dyndns.org! Her kan kan du lage din egen DNS helt gratis som automatisk oppdaterer IP adressen til din FTP server...

 

Edit: Tenkte bare externt her jeg ;-) Godt å vite at noen leser før de svarer :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...