Richard87 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 kossen kan eg setta datoen i dag som texten i en textbox? txtDato.setString(Calendar.DATE); jeg far bare en stygg feilmedling som sier at "TextField cannot be applied to (int)" kossen gjor eg den enkle greia der??? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Tror dette skulle funke... txt.Dato.setString(Calendar.DATE.toString()); Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 hehe, ja det går vel og.. eg brukte Integer.toString(Calendar.DATE); litt tungvint? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 hehe, ja det går vel og.. eg brukte Integer.toString(Calendar.DATE);litt tungvint? Ja, kanskje litt... Den jeg foreslo er nok litt raskere og greiere, siden den er en del av Calendar klassen... Men så lenge det fungerer Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Date dato = new Date(System.currentTime()) brukes for å få nåværende tidspunkt og dato Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Tror dette skulle funke... txt.Dato.setString(Calendar.DATE.toString()); tror nok dette også fungerer: txt.Dato.setString(""+Calendar.DATE); hvis ikke, så er nok din den beste Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Tror dette skulle funke... txt.Dato.setString(Calendar.DATE.toString()); tror nok dette også fungerer: txt.Dato.setString(""+Calendar.DATE); hvis ikke, så er nok din den beste Kan du sette sammen to objekter av forskjellig type i java (string + datoobjekt)? I python kan jeg bare gjøre fks print 'nå kommer et tall: ' + `2` Finnes det noe liknende i java? altså en snarvei til .toString()-metoden Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 En stund siden jeg har programmert java nå, så jeg husker ikke dette i hodet... men utfra koden jeg ser over her så er jo Calendar.DATE en konstant...som inneholder en tall-verdi, ikke dagens dato! Om dere bruker toString for å gjøre den om til tekst så får du fortsatt ikke dagens dato. jhsveli forslag ser rett ut...bruk API'en for å finne ut hvordan man enklest formaterer date-objektet til rett tekst og rett format! Lenke til kommentar
boemane Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Date dato = new Date(System.currentTime()) brukes for å få nåværende tidspunkt og dato Dette er nok det beste, ja. Dersom du ikke liker formatet på utskriften til Javas Date.toString(); kan du gjøre følgende: import java.text.SimpleDateFormat; ... SimpleDateFormat df = new SimpleDateFormat("dd/MM/yyyy HH:mm:ss"); Date dato = new Date(); //Hent nåværende dato basert på system klokken System.out.println("Nå er det: " + df.format(dato)); Skal du gjøre mye kalkulasjoner med datoer ta en nærmere titt på Calendar og GregorianCalendar GregorianCalendar (og Calendar) bruker følgende oppsett: Calendar calendar = new GregorianCalendar(); System.out.println("dato: " + calendar.get(Calendar.DATE)); ta en titt i Javas API for disse klassene for å se hvordan de fungerer. SimpleDateFormat og Date vil mest sannsynlig gjøre susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå