Gå til innhold

Oppgradering, hva må jeg bytte ved hk/cpu-bytte.

31137

Anbefalte innlegg

Har en 233MHz som jeg bruker til internett + torrent for tiden, men som trenger en liten facelift. Siden jeg bruker bærbar til vanlig(er i militæret), trenger jeg bare en stasjonær som kan stå på hjemme i mellomtiden.

Greia er at jeg har 0 peiling på dette. Får jeg en del i hånda, så klarer jeg å bytte den ut, men jeg vet ikke hva som passer sammen. Når jeg nå tenker å oppgradere, tenkte jeg evt på dette:

"Selges: Hovedkort m/XP1800 & 1GB RAM

Asus A7V133-C med AMD AthlonXP 1800+ og 1GB PC133 SDRAM. Det følger med High End Kjøler (Thermalright AX7) men ikke vifte. Kan evt sende med ei uorginal 80mm vifte om du er klar for litt lodding.

Mer om hovedkortet her:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V133-C&langs=01#"

Er det bare plug & play eller? Bare bytte ut delene og innstallere OS eller? Har også mulighet til å kjøpe et dårligere hovedkort med 866mhz og 512mb ram til en lavere pris.

Hvordan er forskjellene her i ytelse?

Endret av 31137
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sier du ikke om det er noe merke PC. I tillfellet det er det (Compaq, Dell, o.l.) er det bare å si glem det.

Uansett når maskinen har blitt såpass gammel som i ditt tilfelle så anbefaler jeg at du begynner på scratch. Vil ikke være lønnsomt å bruke penger på maskinen, samt at det er ikke sikkert at alt vil være kompatibelt etter du putter inn nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Nå sier du ikke om det er noe merke PC. I tillfellet det er det (Compaq, Dell, o.l.) er det bare å si glem det.

Uansett når maskinen har blitt såpass gammel som i ditt tilfelle så anbefaler jeg at du begynner på scratch. Vil ikke være lønnsomt å bruke penger på maskinen, samt at det er ikke sikkert at alt vil være kompatibelt etter du putter inn nytt utstyr.

Er ikke en merke PC nei.. Er Cinet hovedkort ihvertfall.

Men hva som kan gjøre at det ikke passer? Siden jeg bytter ut alt utenom strømforsyning, harddisk og dvd-rom. HD og DVD-rom er forøvrig kjøpt i ettertid, så det skal ikke være noe problem.

Er det kun strømforsyninga det står på da?

Lenke til kommentar
hvis du er i militæret er det ikke særlig mye vits i å oppgradere noe nå, kommer hele tiden noe nytt og prisene forandrer seg hele tida. ville heller ventet til dimmedag hvis jeg var deg...

Vel, bor 4mil fra leiren og er befal, så bruker PC'n til å laste ned stort sett, og slik som den er nå så trenger den en oppdatering for at jeg skal gidde å bruke den. Er ikke snakk om å legge i mer enn 1000,- så gidder ikke vente noe mer. kommer jo alltid noe bedre ;)

Uannsett, kan jeg bare kjøpe det ASUS kortet m/CPU og minne og slenge det inn i PC'en, eller er det mye arbeid med det? Strømforsyninga mi er ihvertfall 5-6 år gammel, vil jeg trenge ny?

Lenke til kommentar
det skal vel være "plug'n'play", men du vil sikkert trenge en bedre strømforsyning. regner med det er en 150-200watt'er i 233mhz'n, trenger minst 250w. (helst 300)

Jepp, er 200W den jeg har nå..

Hva med en 866MHz'er da? Trenger jeg annen strømforsyning der?

Lenke til kommentar
hmm.....kan jo hende den klarer å kjøre det oppsettet :hmm: men den må uansett være atx (20pins strømplugg til hovedkortet)

Den jeg har er jo 20pins, så det går nok bra.

Skal se litt etter brukt strømforsyning, så få vi se hva som skjer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...