AMDXP Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har nå fått problemer med harddisk på min 1557 bærbar... Det dukker opp en melding på PC-en min der det står at det er en badsektorfeil/SMART feil på min harddisk. 1. Er det noen som har opplevd noe lignende? 2. Hva kan jeg gjøre for å fikse det? 3. Hvor kan man kjøpe en billig ATA 2,5" harddisk? (bortsett fra vanlige nettbutikker som tar 500kr for 80GB) Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvor gammel er den? Jeg kjørte en test av harddisken, programvare finner du hos harddiskprodusentens nettside. Fikk beskjed at harddisken var skadet. Tok bilde av skjermen, tok kontakt med webshoppen der jeg handlet PC-en, og sendte inn harddisken, med feilbeskrivelse og bildet som bekreftet hva jeg hadde fått som status på testen. Fikk ny i posten. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Noen som har testet vista på 1557? Er det verd å prøve? Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Noen som har testet vista på 1557?Er det verd å prøve? En kamerat av meg kjørte Vista Beta versjon på sin 1557 pc. Han var fornøyd. Jeg har ikke prøvd selv med min 1557. Sitter på den nå.... med XP Hvor gammel er den? Jeg kjørte en test av harddisken, programvare finner du hos harddiskprodusentens nettside. Fikk beskjed at harddisken var skadet. Tok bilde av skjermen, tok kontakt med webshoppen der jeg handlet PC-en, og sendte inn harddisken, med feilbeskrivelse og bildet som bekreftet hva jeg hadde fått som status på testen. Fikk ny i posten. Den er 2,5 år gammel. Jeg har kontaktet Netshop og fortalt dem om problemet og sendt dem et par skjermbilder av feilen. Jeg har ikke hørt noe fra dem på 1 uke... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hadde Vista på min 1557 i ca en mnd. Men siden den er nedklokket til 600Mhz (for å forlende batterilevetid) ble opplevelsen litt 'sluggish'. Har også 1GB ram - mulig 512MB er litt lite? Lenke til kommentar
moyd Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Trenger nytt batteri til min 1557.. Noen som har funnet en billig kilde? Nytt originalt koster mer en maskinen er verd.. Tips? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Se post nr. 1297. Kom meg på 589,- mvh r. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Noen som har testet vista på 1557?Er det verd å prøve? Har kjørt Vista på min 1557 frå i snart eit år no. (først beta, og så ekte versjon) Fungerer som en drøm. Har absolutt ikkje hatt noken problemer med det. Har 1,5GB RAM i den no, men kjørte fint med 1GB også. Då eine ram-brikka mi tok kvelden kjøpte eg likegodt 1 GB ekstra . Endret 18. november 2007 av Fatboy Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen som vet om det er tastaturer å oppdrive til disse lengre? Er ikke lenge siden netshop hadde det, men dem hadde solgt ut alt og kom ikke til å bestille inn nytt ;\ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Solgte ikke psdata disse og? Hør med dem. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en? CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle.. Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes.. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle.. Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes.. Jeg har en Netbook 1557 laptop. På min bruker jeg et program som heter Notebook Hardware Control til å styre viftene og dempe viftestøyen. En gang i måned så renser jeg viftene med luft under trykk på sprayboks. Prøv det! Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle.. Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes.. Jeg har en Netbook 1557 laptop. På min bruker jeg et program som heter Notebook Hardware Control til å styre viftene og dempe viftestøyen. En gang i måned så renser jeg viftene med luft under trykk på sprayboks. Prøv det! Okei, bruker også Notebook Hardware Control, og har renset viftene (ikke med sprayboks, men med munnen). Men, tror egentlig det er noe galt. Viftene går jo bare normalt rundt når PC-en ligger på rundt 70-80grader. De skal vell lage enormt med bråk når det kommer i så høye tempraturer? Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle.. Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes.. Jeg har en Netbook 1557 laptop. På min bruker jeg et program som heter Notebook Hardware Control til å styre viftene og dempe viftestøyen. En gang i måned så renser jeg viftene med luft under trykk på sprayboks. Prøv det! Okei, bruker også Notebook Hardware Control, og har renset viftene (ikke med sprayboks, men med munnen). Men, tror egentlig det er noe galt. Viftene går jo bare normalt rundt når PC-en ligger på rundt 70-80grader. De skal vell lage enormt med bråk når det kommer i så høye tempraturer? Ok så du har prøvd det jeg har nevnt ovenfor.... Hm... Høres ut som om det er noe som er alvorlig galt... Send den inn til reparasjon til butikken du kjøpte den på. Garantien er på 3-5 år så det er ikke noe problem med det Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Skal først prøve med ny kjølepasta. Om ikke det funker, så sender jeg den inn igjen til butikken. Brodern sin gamle, så jeg må nok spørre han hvor "jeg" kjøpte den Endret 16. desember 2007 av MrJones89 Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Skal først prøve med ny kjølepasta. Om ikke det funker, så sender jeg den inn igjen til butikken. Brodern sin gamle, så jeg må nok spørre han hvor "jeg" kjøpte den Lykke til! Du får si her i tråden hvorden den saken utvikler seg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle.. Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes.. Ta av tastaturet og fjern støvet ved vifta. Min blei fort kjøligere av det, luftgjennomstrømmingen var lik null Lenke til kommentar
jazha Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hallo! Har noe spørsmål angående litt reparasjoner på denne type maskin. Har en av denne typen som jeg kjøpte for noen år sida. Nå er det blitt til at den har fått litt juling dessverre, og begge festene som holder skjermen fast til selve maskina er knekt (bare i selve metallet, både skjermfestet og maskinfestet er inntakt. Er det mulig å kjøpe nye slike fester og bytte de ut selv? Burde ikke være spes vanskelig å bytte hvis jeg får tak på sånne, noen som har tips om hvor jeg kan finne slikt? En annen ting er at plastdekslet med mediaknappene \ påknappen osv er helt ødelagt i festene, er det mulig å få tak på ett nytt slik i samme slengen, uten å måtte kjøpe mye av maskina ny? Siste ting er lettest å finne tenker jeg, nytt batteri, på hvilken som helst butikk, men jeg tenkte jeg ville prøve å få alle tinga jeg trenger fra samme butikk så jeg lot vente med å søke noe opp! Ellers vil jeg bare si at den har vært trofast og god fra start til slutt. Skal gi den vekk til noen slektninger når jeg er ferdig med å reparere den, håper dere har litt hjelp til meg i første omgang Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) http://cgi.ebay.com/AOpen-1557-Button-Boar...ksid=p1638.m118 http://cgi.ebay.com/Battery-For-AOpen-Bare...ksid=p1638.m118 Kom bare 2kr over 200kr grensa.. på batteriet. Fant ingen hengsler.. Endret 18. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
jazha Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 http://cgi.ebay.com/AOpen-1557-Button-Boar...ksid=p1638.m118 http://cgi.ebay.com/Battery-For-AOpen-Bare...ksid=p1638.m118 Kom bare 2kr over 200kr grensa.. på batteriet. Fant ingen hengsler.. Takker! Håper noen kan hjelpe meg med å finne hengsler, har det noe for seg å ringe f.eks PS.no for slik? Det jeg mener er at det må ha diverse reservedeler til maskiner, ting går i stykker! Ligger bare ikke til salg på webshoppen da det er en svært uvanlig ting å bytte selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå