remi sture Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg er på jakt etter en AC-adapter til min 1557-maskin. Jeg finner ikke noe hos netshop eller psdata. Noen som har peiling på hvor jeg kan finne en? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg er på jakt etter en AC-adapter til min 1557-maskin. Jeg finner ikke noe hos netshop eller psdata. Noen som har peiling på hvor jeg kan finne en? 8665069[/snapback] "Aopen 1557 recharger" på enten ebay eller google? Lenke til kommentar
Happylepsi Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Drar igjen opp spørsmålet som tidliger var, hvordan skal man unngå hakke fasen på en 1557, og hvilke andre driver skal brukes hvis det er omegaskjermkortdriverne som senker pcen's ytelse?? Noen som har satt den opp med ekstern skjerm under linux? 8504237[/snapback] Ja, det er et rent helvete! Fikk det tilslutt til å funke med proprietære drivere og Big Desktop howto http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Fe...tallation_Guide Tror det var denne jeg fikk det til å funke med (Bruker Kubuntu) -C- 8552424[/snapback] Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Drar igjen opp spørsmålet som tidliger var, hvordan skal man unngå hakke fasen på en 1557, og hvilke andre driver skal brukes hvis det er omegaskjermkortdriverne som senker pcen's ytelse?? Er det hakking ca hvert 4. sekund det er snakk om? I så fall har jeg det også og er interessert i om noen har en løsning rundt dette. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Min cd/dvd spiller har sluttet å fungere, er det et driverproblem? I så fall - noen som kan bistå med en link til disse? Lenke til kommentar
Gunde^ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Skikongen: Han tenker på hakkinga i grafikken under gaming, sliter med det samme jeg også, får feilmld samme hvilken ATI driver jeg forsøker å installere. Og Omegadriverne gjør at etter ca 15min gaming så går hastigheten på vifta ned og grafikken hakker veldig...kan det være fordi cpu'en blir for varm eller noe? hadde ikke dette problemet før... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Noen gang gjort ren vifta og ribba? Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring Endret 27. mai 2007 av JoaJoa Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Noen gang gjort ren vifta og ribba? Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring 8717264[/snapback] Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin... Lenke til kommentar
Gunde^ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Noen gang gjort ren vifta og ribba? Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring 8717264[/snapback] Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin... 8718942[/snapback] sliter med å komme til jeg også, ødela F8 knappen når jeg forsøkte å få opp tastaturet, men ser at CPU temp lett går opp til 100 grader når jeg gamer, sikkert på høy tid med litt trykkluft ja! Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Noen gang gjort ren vifta og ribba? Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring 8717264[/snapback] Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin... 8718942[/snapback] Bøy skjermen helt bakover. Du skal så fjerne det panelet der høyttalerne,cdpspiller-knappene, standbyknappen er. Bruk et lite flattskrujern for å lirke opp dette. Deretter er det bare å løfte av tastaturet. Og vips er kan kommet til vifta. Skru av vifta og rengjør den. Samt blås ut alt du greier ut av ribba. improviser med å stikke inn en tynn papirlappe eller lignende for å få ut alt om du ikke har trykkluft. Lenke til kommentar
Gunde^ Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Noen gang gjort ren vifta og ribba? Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring 8717264[/snapback] Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin... 8718942[/snapback] Bøy skjermen helt bakover. Du skal så fjerne det panelet der høyttalerne,cdpspiller-knappene, standbyknappen er. Bruk et lite flattskrujern for å lirke opp dette. Deretter er det bare å løfte av tastaturet. Og vips er kan kommet til vifta. Skru av vifta og rengjør den. Samt blås ut alt du greier ut av ribba. improviser med å stikke inn en tynn papirlappe eller lignende for å få ut alt om du ikke har trykkluft. 8723007[/snapback] Har klart meg helt til jeg skal ta av tastaturet, hvordan gjør jeg det? sitter godt fast her og ser ikke helt hvor jeg skal få tak... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Sjekk de panelene på venstre og høyre side, det er noen små "tafferter" der, så du må bruke skrujernet der også. Endret 28. mai 2007 av JoaJoa Lenke til kommentar
masterbrumm Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Har problemer med å få det første lokket av. Går greit å løsne lokket på siden ved hengslene men det henger veldig godt ved høytalerne har ikke lyst å knekke noe her heller hvordan løsner jeg dette her? Endret 29. mai 2007 av masterbrumm Lenke til kommentar
masterbrumm Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har problemer med å få det første lokket av.Går greit å løsne lokket på siden ved hengslene men det henger veldig godt ved høytalerne har ikke lyst å knekke noe her heller hvordan løsner jeg dette her? 8731855[/snapback] Den var visst noen skruer på undersiden her ja fant ut av det. Men pcen hadde lite støv inni å blir fremdeles veldig varm. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hmm, skal ikke være nødvendig å løsne noen skruer på undersiden av pc'en... Fikk du tatt av tastaturet og gjort ren vifta samt ribba? Ribba pleier å være stappa full. Lenke til kommentar
masterbrumm Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hmm, skal ikke være nødvendig å løsne noen skruer på undersiden av pc'en... Fikk du tatt av tastaturet og gjort ren vifta samt ribba? Ribba pleier å være stappa full. 8737929[/snapback] Så veldig lite støv inni pcen faktisk så kanskje det er andre ting jeg må til med. Men jeg har ett problem til også dette gjelder når jeg bruker power supply til laptopen, når jeg kobler pcen til lcd skjerm får masse forstyrrelser når jeg bruker power suppyen amt at nettverket mitt blitt veldig ustabilt da. Noen som har noe råd ang dette? Endret 30. mai 2007 av masterbrumm Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Noen som vet hvor jeg kan få tak i nytt tastatur til 1557? Ormeyngelen har plukka det i fillebiter... Helst norsk men Eng. får duge vist norsk ikke er å oppdrive.. Endret 16. juni 2007 av taz Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 For ca et år siden fikk jeg bestilt nytt tastatur fra Whitebox. Vet ikke om disse er i 'business' enda, men kan være verdt et forsøk. Kostet under 400,- inkl frakt. mvh r.- Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Whitebox er konk,men Netshop hadde inne, 225kr + frakt. Endret 18. juni 2007 av taz Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hva er det som er så spesielt med disse pc'ene? Ikke fulgt helt med jeg ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå