kzn Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 ooff, den er lei. Min er i bruk så den får du ikke. hvordan klarte du det? 7381050[/snapback] hadde med meg pcen i sekken ved reise med buss.. sekken falt i gulvet når bussen bremsa kraftig. når jeg kom hjem var skjermen ganske fucka Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Andre enn meg som har håpløs wlan dekning?Noen som vet om dette kan fikses. Prøver med en dell og denne maskinen. Min 1557 finner bare 2 nettverk og greier ikke koble seg til noen utenom den som er 3 meter i fra. Men dell kan koble seg til alle nettverkene og ha en myyyye lengre rekkevidde fra routeren. 6993698[/snapback] jeg har ikke problem med det. Har kommer v9 av driverne til 2200BG hvis det er det du har, og dem er MYE bedre 7368835[/snapback] Har 9.0.4.17 http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-010623.htm Var det dem du mente? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ja, jeg hadde egentlig v.8 men oppdaterte til 9 og da ble det mye bedre Lenke til kommentar
Odingutt Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Heisann! Setter pris på dette forumet (oppdaget det akkurat nu) har hatt problemer med spilling en stund og tror jeg nå har funnet ut hva som er problemet - den blir rett og slett for varm. CPU skvetter opp i 80 grader etter kun et par minutter spilling i f.eks. world of warcraft. Har hatt pc'en i 2 år nå og hadde ikke dette problemet før. Noen som har noen ide til hva som er galt, og alternativt hva jeg kan gjøre med det? Viften høres ut som den alltid har gjort forresten... Endret 8. desember 2006 av Odingutt Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hender at min er opp i 90'C når jeg spiller. Tviler litt på at den egentlig er det fordi om det varmer noe voldsomt. Den har aldri nått 101'C som den slår seg av på. Mulig du har fått en støvoppsamling ellerno Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Heisann! Setter pris på dette forumet (oppdaget det akkurat nu) har hatt problemer med spilling en stund og tror jeg nå har funnet ut hva som er problemet - den blir rett og slett for varm. CPU skvetter opp i 80 grader etter kun et par minutter spilling i f.eks. world of warcraft. Har hatt pc'en i 2 år nå og hadde ikke dette problemet før. Noen som har noen ide til hva som er galt, og alternativt hva jeg kan gjøre med det? Viften høres ut som den alltid har gjort forresten... 7458112[/snapback] Har du noen gang åpnet maskinen din for å rense den for støv? Det er fort at det havner mye støv i kjøleribbene og sånt. Min 1557 ligger på rundt 47-49c idle (vanlig windows bruk / surfing) og rundt 70c +/- på load. Mulig det har mye å gjøre med at jeg har åpnet maskinen, renset godt med trykkluft og Q-tips, tatt av den kjølepasta "pad'en" som er på maskinen, renset kontaktflatene og erstattet den med skikkelig Arctic silver. Tror ikke det er så dumt å gjøre... Hvis du ikke har lyst å gå så langt som å skru altfor mye i maskinen og legge på ny kjølepasta har uansett maskinen og kjøleribba godt av en runde med trykkluft Endret 8. desember 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
Odingutt Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Wow! Her var det hurtige svar å få gitt! Takker for tipsene, skal gi det et forsøk straks examen er over (litt engstlig for å åpne pc'en, gjøre noe galt, og miste alle notatene akkura nå... ) God helg! Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 noen som har en løsning på Launch Manager i Vista ? Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) kjører XP og Vista i dualboot her. LaunchManager var då veldig enkelt å fikse. Etter at eg installerte det i vista og oppdaga at det ikkje virka, så kopierte eg alle filene frå XP installasjonen og overskreiv filene som var installert i vista, og etter en reboot fungerte alt supert. Men eg har problem med å få scrollen på touchpaden til å virke i Vista. lasta ned og innstallerte drivaren, men det førte til at internet explorer ikkje ville starte. Kom berre feilmelding, så eg måtte avinnstallere drivaren. Det irritera meg veldig når eg er vandt til å scrolle på paden. Endret 21. desember 2006 av Fatboy Lenke til kommentar
Kian Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Heisann folkens! Jeg har et litt merkelig problem med min 1557 GLS fra Netshop. Jeg kan sitte å spille et spill ganske bra, men så plutselig begynner PC å lagge noe veldig i kanskje et par-tre minutter, og så er det normalt igjen? Viften går også saktere når dette skjer. Blir den for varm? hva kan forårsake dette? Noe måte å løse det på? PÅ foråhnd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Heisann folkens! Jeg har et litt merkelig problem med min 1557 GLS fra Netshop. Jeg kan sitte å spille et spill ganske bra, men så plutselig begynner PC å lagge noe veldig i kanskje et par-tre minutter, og så er det normalt igjen? Viften går også saktere når dette skjer. Blir den for varm? hva kan forårsake dette? Noe måte å løse det på? PÅ foråhnd takk for alle svar. 7571118[/snapback] Last ned mobmeter og sjekk temperaturen. Det virker som om det er overoppheting som er problemet Hvis det er det, så er det sikkert på tide å få ut noe støv. 1557ene er kjent for å bli varme Endret 24. desember 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
gardso Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg hadde selv akkurat dette problemet. Fann aldri ut av det, men at det var noe med CPU, var sikkert. Jeg sendte den inn tre ganger for samme feilen (de byttet CPU hver gang), og fikk hevet kjøpet til slutt. Ser du på 1559-tråden her, vil du kanskje finne ut av problemet. Lenke til kommentar
Odingutt Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Problemet høres veldig likt ut som det jeg fikk når ting gikk for varmt... Få renset den ordentlig så skal du nok se at det hjelper Lenke til kommentar
gromar Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Om du kopierer mappen med instalasjonsfilene til touchpaden inn på disken, så går du på egeskaper til setup.exe. Velg så Compatibility og hak av for "Run this program in com.......", så velger du "Windows XP sp2" i drop down listen. Da får du instalert. Når du starter oppigjen så vil du få et vindu som forteller det om at det er et kjent kompabilitets problem osv. Bare velg ikke vis dette vinduet igjenn og trykk run program. Det virker fint, men du får opp en liten nagscreen hver gang du starter om at drivrene ikke er signer eller noe. .:martin kjører XP og Vista i dualboot her. LaunchManager var då veldig enkelt å fikse. Etter at eg installerte det i vista og oppdaga at det ikkje virka, så kopierte eg alle filene frå XP installasjonen og overskreiv filene som var installert i vista, og etter en reboot fungerte alt supert. Men eg har problem med å få scrollen på touchpaden til å virke i Vista. lasta ned og innstallerte drivaren, men det førte til at internet explorer ikkje ville starte. Kom berre feilmelding, så eg måtte avinnstallere drivaren. Det irritera meg veldig når eg er vandt til å scrolle på paden. 7551749[/snapback] Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Vet noen hvordan en får "scroll-knappen" til å fungere? finner ikke drivere på Aopen sine sider. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) shait! 5dråper saft på tastaturet så funker nesten ingen av dem. kommer det til å gå over eller må jeg kjøpe nytt til 225kr? er det lett å bytte selv? dem kom tilbake etter nøyaktig 2 timer Endret 7. januar 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Heisann folkens Har ett lite problem med min 1557, problemet er det at jeg får den rett og slett ikke skrudd den fra hverandre for å rengjøre den. Er det noe hemmelig triks for å få den fra hverandre? Har skrudd ut alle skruene bortsett fra de to som sitter fremme(eller bak om du vil) på harddisken, der får jeg ikke opp den ene, men kan ikke se at det skal ha noe med saken å gjøre :S Noen som har hatt det oppe, og har noen vettuge tips? Edit: Hadde bare ikke dratt hardt nok i den blå snoren slik at hdd'en kom ut -> problem løst Endret 18. januar 2007 av stinger82 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Vet noen hvordan en får "scroll-knappen" til å fungere? finner ikke drivere på Aopen sine sider. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 7666096[/snapback] Har du sett i touchpad options? Ikonet har man vel nede i quick launchen til venstre... Funker fint på min hvertfall! Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) I fjor fikk jeg byttet min DVD-RAM type QSI-noe som hadde kjente problemer med lesing og skriving til diverse merker, spesielt det meste av CD-R plater.. Nå virker det som min nye AOPEN DVD-RW bare har tatt kvelden. Når ingen plater står i gjenkjenner min datamaskin den som DVD-RW-stasjon, men om jeg setter et medie inni blir navnet uansett endret til CD-stasjon hvor jeg får beskjed at "F:\ er ikke tilgjengelig. Feil funksjon". Jeg har prøvd å fjerne fra enhetsbehandling og la windows finne den igjen på nytt ved restart, men problemet vedvarer. Prøvde også å oppgradere til nyeste firmware som lå ute på aopen.com uten noe hell.. Andre forslag til ting jeg kan prøve, eller har den dødd helt og krever utbytting? ..Om det er til noe hjelp så satt jeg å så på en DVD når filmen plutselig slo seg av og så fikk jeg ikke tilgang til stasjonen mer. Mens filmen stod på drev jeg å fiklet litt med audiokabelen i porten fordi jeg har problemer med å få ut stereolyd - kun høyre høyttaler :/ Lyden: Vil det hjelpe med noe som er sp/dif ut siden d er optisk og da ikke går på de vanlige kontaktene i audioporten? (antar d er noe inni der jeg har rysket løs :s ..kanskje noen lett måte å få tilgang der bak for å lodde litt på egenhånd? ) Eller vil beste alternativ være å få seg headset med usb-tilkobling? Ble langt dette :/ På forhånd takk! Trynemjoel: Hvis du av en eller annen grunn ikke får tak i touchpad-installasjonen så send en pm med epost så kan jeg sende deg d på epost.. Edit: ser du har en litt annen modell enn meg, men kanskje samme drivere som 1557-ALS forde? ..verdt et forsøk Endret 18. januar 2007 av GKSaue Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Har du sett i touchpad options? Ikonet har man vel nede i quick launchen til venstre... Funker fint på min hvertfall! 7751621[/snapback] Har du link til driverne til denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå