Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ingen som har klart å løse problemet med at den ikke vil tilbake fra standby? Det må være det eneste som er galt med denne ellers så geniale laptopen :hm:

5856198[/snapback]

Noen må jo ha funnet svar på dette problemet..... Kom igjen folkens!

"Atma": Hva gjør du sånn midlertidig når du får svart skjerm? Jeg har prøvd å reboote, men det ikke alltid det hjelper...

Lenke til kommentar
Har en kompis som sitter med en 1557 med knust skjerm :(

Noen som vet hva han må gi for et nytt panel/skjerm?

5856274[/snapback]

Da må han sikkert investere i nytt chassis

Er det ingen som har klart å løse problemet med at den ikke vil tilbake fra standby? Det må være det eneste som er galt med denne ellers så geniale laptopen :hm:

5856198[/snapback]

Noen må jo ha funnet svar på dette problemet..... Kom igjen folkens!

"Atma": Hva gjør du sånn midlertidig når du får svart skjerm? Jeg har prøvd å reboote, men det ikke alltid det hjelper...

5859809[/snapback]

Jeg har ikke problemet. Pleier å trykke slåpå-knappen. Sikkert fordi jeg har annen bios.

PS!! ikke oppdater BIOS'en!!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke problemet. Pleier å trykke slåpå-knappen. Sikkert fordi jeg har annen bios.

5859830[/snapback]

Jeg pleier også å slå av pcen med slåpå/av knappen. Men enkelte ganger når jeg slår pcen på et par timer seinere så er skjermen svart.

Eller for å være helt nøyaktig så blir lystyrken på skjermen redusert med 90%. Man kan så vidt se startup screenen til Windows.

Jeg har ikke oppdatert BIOS'en. Og av det jeg hører er det lurt å ikke gjøre

Hva slags BIOS har du "PepsiCo"?

Lenke til kommentar

Holder inne av/på-knappen til den skrur seg av. Den har alltid startet opp normalt igjen etterpå.

Lenke til kommentar

5859830[/snapback]

Jeg pleier også å slå av pcen med slåpå/av knappen. Men enkelte ganger når jeg slår pcen på et par timer seinere så er skjermen svart.

Eller for å være helt nøyaktig så blir lystyrken på skjermen redusert med 90%. Man kan så vidt se startup screenen til Windows.

Jeg har ikke oppdatert BIOS'en. Og av det jeg hører er det lurt å ikke gjøre

Hva slags BIOS har du "PepsiCo"?

5859924[/snapback]

jeg har bios R01-B1J som egentilg er til M10, på M11 maskin. oppdaterte til nyeste (R01-A1L Beta) for en stund siden, noe som resulterte i at jeg mistet bildet på skjermen og R01-B1J var den eneste som funka etter det

Lenke til kommentar

Min 1557 ALS stod 2 dager ute i regnet(den ble stjålet og merkelig nok så dukket den opp igjen ute i skauen,en hygelig nabo fant den),skrude den i 1000 biter og lot den ligge 1 uke til tørk.

Så ikveld skal jeg motere den igjen men enn glemmer fort hvor ting skal gitt..

Har en liten metall brakett (4x1.2 cm) med litt kobber på(fjærende)som jeg ikke husker hvor skal.

Når jeg kjøpte den så husker jeg at jeg fant guider(bilder) om mont av cpu o.l men finner ingenting nå..

Lenke til kommentar
Har en liten metall brakett (4x1.2 cm) med litt kobber på(fjærende)som jeg ikke husker hvor skal.

Det kan hende at den biten er selve knappen som holder skjermen låst i lukket modus. Hvilken farge er den? Sølv farget? Da er det den. Håper dette hjelper deg. :D

Lenke til kommentar
ARghh! :@ ¤#¤#¤

Da er bios oppdatert og lcd skjermen tok kveld... får ikke til å legge inn den gamle biosen heller :(

noen tips?

5904075[/snapback]

Oh shit! Meget dårlige nyheter!

Men til enhver problem finnes det et løsning. :cool:

Se i brukermanualen for å sjekke om d finnes mobo jumper i pcen, slik at du får slettet nåværende cmos data.

Til og med uten mobo jumper så kan du prøve å fjerne "coin batteriet" og ta ut strømforsyningen og la det ligge over natten. Neste dag starter du pcen din og forhåpentligvis får beskjeden om å kjøre basic oppsett installasjonen på nytt.

Jeg håper dette hjelper deg!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Da er bios oppdatert og lcd skjermen tok kveld... får ikke til å legge inn den gamle biosen heller :(

noen tips?

5904075[/snapback]

Er du sikker på at du har installert den korrekte biosen?? Om du velger bios med feil grafikkkortoppgradering, får du svart skjerm. Plugg den på S-video og installer den korrekte..

Lenke til kommentar

noen tips?

5904075[/snapback]

Eneste mulighet er å bruke bios R01-B1J for 64mb skjermkortet

denne meldingen stå lenger opp på denne siden:

5859830[/snapback]

Lenke til kommentar

flasha med ekstern skjerm og 64mb biosen og fikk tilbake skjermen... puh

hadde ikke lest det innlegget om advarselen mot å oppdatere biosen ;)

men syyyyykt dårlig av Aopen å ha sånne bioser da, hvis mange har problem med at skjermen blir "borte" av det...

Lenke til kommentar
flasha med ekstern skjerm og 64mb biosen og fikk tilbake skjermen... puh

hadde ikke lest det innlegget om advarselen mot å oppdatere biosen ;)

men syyyyykt dårlig av Aopen å ha sånne bioser da, hvis mange har problem med at skjermen blir "borte" av det...

5925340[/snapback]

Ja og de slipper ikke en ny BIOS heller for å bøte på problemene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...