Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Jeg har en 1557E fra PsData og i det siste har jeg fått en del flimring på skjermen. Litt vanskelg å forklare, men det er horisontale striper nedover skjermen. Dette forekommer helt tilfeldig og varigheten er mellom 1 sekund og opptil 30 sekunder. Jeg har testet med ekstern skjerm og ingen av symptomene forekommer der, så det må være selve skjermen som det er noe feil med. Det virker på en måte som om det er dårlig kontakt eller noe. Dessuten så er en del av pixlene i bilder lyserøde. Dette er litt plagsomt men kan leve med det, har vurdert å sende inn laptopen, men har ikke lyst til dette nå, pga studier.

 

Noen andre som har hatt noen liknende problemer?

 

Ellers er jeg kjempefornøyd med denne lille "råtassen" :p Mye for penga!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter Thundra 1557e "fast write"? altså det ati radeon kortet? Skal kjøre en test, og det står at agp "fast write" er disabled. Er det mulig å aktivere det?

 

 

Samt lurer på om det finnes oppdateringer til bios, skjerm, og brenner? den qsi driveren fra aopen sin side, funker ikke. Den vil ikke oppgradere brenneren min, står at jeg ikke har rett brenner.. Samt at biosoppgraderinger finner jeg heller ikke, samt skjermdrivere. ikke skjermkort, der bruker jeg omergadrivere.

 

 

EDIT: Noen som vet hvorfor det er et rødt lys inne i line out tilkoblingen? er kun noen ganger det er det.. veldig snedig.

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei. Har problemer med standby-modus (dvalemodus?/hvilemodus?). Når pcen går i dvalemodus, så skrur den seg ikke på igjen. (jeg har skrudd den av, slik at den aldri går i dvalemodus) men når noen lukker skjermen, event jeg skal flytte pcen, lukker den igjen for å spise middag, eller ette eller anna, så skrur ikke skjermen seg på igjen. Den forblir svart. Virker som om selve pcen starter, siden lysene begynner å lyse blått og vifta starter. Men skjermen er svart...noen som har samme problem, eller noen som vet noe om dette? (Når det ikke har gått så lang tid siden jeg lukket den igjen, så kan den inimellom virke...) Dette er veldig frustrerende! Takker for alle tips, for jeg har ikke peiling på hva jeg kan gjøre selv... :hmm:

Lenke til kommentar
Virker som om selve pcen starter, siden lysene begynner å lyse blått og vifta starter. Men skjermen er svart...noen som har samme problem, eller noen som vet noe om dette?

 

Kan bekrefte at jeg har det samme problemet her, men har ikke funnet en løsning :( Kjøpte min på PSData for 1 måned siden. Har installert de fleste driverne, men har ikke oppdatert biosen enda.

Lenke til kommentar
Virker som om selve pcen starter, siden lysene begynner å lyse blått og vifta starter. Men skjermen er svart...noen som har samme problem, eller noen som vet noe om dette?

 

Kan bekrefte at jeg har det samme problemet her, men har ikke funnet en løsning :( Kjøpte min på PSData for 1 måned siden. Har installert de fleste driverne, men har ikke oppdatert biosen enda.

5555861[/snapback]

 

 

Jeg har hatt min 1557 på rep hos PSData to ganger, byttet backlight krets - fantastisk service, totalt 5 dager med post tur-retur inkl. service - knallfort.

 

Nå har jeg slått av alle strømsparefunksjoner som slår av skjermen, slik at det ikke "sliter" på kretsen - maskina er nemmelig utenfor 2års garantien nå :-(

Lenke til kommentar
Har installert de fleste driverne, men har ikke oppdatert biosen enda.

 

 

Et godt råd

 

HOLD DEG LANGT SOM FAEN UNNA BIOSOPPDATERINGER TIL 1557!

 

de siste 3 biosen til 128MB ati 9700 kortene får skjermen til å slutte å virke. Da må du flashe den med ekstern skjerm (ja det fungerer) til 64MB Biosen for å få i gang skjermen, Men da tryner skjermkortet så i spill får du masse artifacts å du må klokke det ned med 40-50Mhz for å få noenlunde grei opplevelse i WoW f.eks....

 

Prøver du å flashe tilbake så tryner hele PCen å du må sitte der å bryte opp cd-spiller knappene for å vri på en mikrobryter å lete overalt etter en USB floppy for å legge inn ny BIOS på den tungvinte harde måten......

 

Bare et tips fra en sinnsykt frustrert 1557 eier som aldri skal kjøpe Aopen igjen pga av elendig støtte fra produsenten. De vet om problemet og svarer fra de er å sende inn PCen for å bytte hovedkort...

Lenke til kommentar
Nå har jeg slått av alle strømsparefunksjoner som slår av skjermen, slik at det ikke "sliter" på kretsen - maskina er nemmelig utenfor 2års garantien nå :-(

5558837[/snapback]

 

Har ikke lest hele tråden, så det er mulig dette ikke er relevant i denne sammenhengen, men vil bare opplyse om at det er 5 års reklamasjonsrett på bærbare pc'er. Dvs at dersom noe er feil med pc'en som ikke skyldes feilaktig bruk eller unormal slitasje, så har du rett på gratis utbedring av feilen. Evt garantitid lovet fra produsent eller selger i denne sammenhengen er irrelevant. Videre har du, dersom feilen ikke er utbedret etter to forsøk, rett til å kreve heving av kjøpet inkludert forsinkelsesrente fra første reklamsjonsdato.

 

Ville bare nevne det da jeg synes det er dumt hvis du driver og tar hensyn til en svakhet i maskinen fordi du tror du ikke har rettigheter dersom det skulle skjære seg igjen.

 

Olav

Lenke til kommentar
Nå har jeg slått av alle strømsparefunksjoner som slår av skjermen, slik at det ikke "sliter" på kretsen - maskina er nemmelig utenfor 2års garantien nå :-(

5558837[/snapback]

 

Har ikke lest hele tråden, så det er mulig dette ikke er relevant i denne sammenhengen, men vil bare opplyse om at det er 5 års reklamasjonsrett på bærbare pc'er. Dvs at dersom noe er feil med pc'en som ikke skyldes feilaktig bruk eller unormal slitasje, så har du rett på gratis utbedring av feilen. Evt garantitid lovet fra produsent eller selger i denne sammenhengen er irrelevant. Videre har du, dersom feilen ikke er utbedret etter to forsøk, rett til å kreve heving av kjøpet inkludert forsinkelsesrente fra første reklamsjonsdato.

 

Ville bare nevne det da jeg synes det er dumt hvis du driver og tar hensyn til en svakhet i maskinen fordi du tror du ikke har rettigheter dersom det skulle skjære seg igjen.

 

Olav

5559630[/snapback]

 

Takk :-)

 

Jeg er veldig forsiktig, PSDATA har gitt særdeles høyt uttrykk for at det ikke er noe poeng å komme til de etter 2 år ...

Lenke til kommentar

 

Takk :-)

 

Jeg er veldig forsiktig, PSDATA har gitt særdeles høyt uttrykk for at det ikke er noe poeng å komme til de etter 2 år ...

5560229[/snapback]

 

Heldigvis er det ikke PSDATA som forvalter norsk lov :). Men det er klart de kan gjøre ting litt vanskeligere. De vil uansett tape til slutt, så lenge det ikke er snakk om at du har gjort noe med pc'en som du ikke burde gjort. Det finnes ikke den minste tvil om at det er 5 års reklamasjonsrett på pc'er, inkludert bærbare. Hvis PSDATA mener noe annet får de før eller senere forbrukerrådet på nakken, og vil være nødt til å legge seg langflate.

 

Dette er vel egentlig litt OT så jeg skal gi meg her.

 

Olav

Endret av olav1974
Lenke til kommentar

Min 1557 fikk plutselig en rød pixelstripe nedover skjermen, noe som ikke var hyggelig. Sendte maskinen inn til rep for 1 uke siden.

Maskinen er nå nesten tilbake igjen, og jeg ser i arbeidsloggen at hele Chassiet, panelet og hovedkort har blitt skiftet ut, gratis :)

2 års garanti er alltid kjekt, særlig når man bare har hatt den i 1,5 år.

Gleder meg til å få maskinen tilbake.

Lenke til kommentar

Hei. Har en 1 år gammel 1557 med ati 9700 128mb kort. har nettopp formatert den og innstallert en ekstra 512 mb brikke med ram. problemet er at når jeg spiller spill så begynner det plutselig å hakke noe forferdelig etter ca 10 min. har opplevd dette på hitman contracts og Wow. Har også prøvd å sette ned oppløsningen og andre settings, men det hjelper bare ikke.. Jeg bruker Omega drivere for skjerkortet..Noen som har noen peiling på hva som kan være galt? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja hakket da og, men det er blitt verre..har innstalert notebook hardware kontroll nå. Tempen ligger på 94! grader når jeg spiller Wow.. Det kan umulig være helt normalt.. vifta går så det suser, men det hjelper visst ikke stort.. Finnes det en løsning på dette eller skal den ligge på vanvittige 94 grader?

Lenke til kommentar

Hmm.. ja får sjekke vifta å kjøleribbene..Men går det fint å bruke støvsuger der. Er det ingen fare for at jeg plutselig kommer borti noe jeg, eller suger opp noe jeg ikke skulle gjort. Eller finnes det en annen lur måte å rense vifta på? Og jeg har foresten laptopen stående oppå et bord av tre. Mener du at den blir ekstra varm da? hva er foretrukket underlag da? Har en 1.7 ghz centrino jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...