Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Eg har ein Tundra 1557E frå PSData, og er eigentleg godt nøgd. Men eg har litt problem med touchpaden, syns den er vanskeleg å bruke i forhold til andre maskiner eg har prøvd. Spesielt om eg er litt klam på fingrane føler eg at peikaren hoppar og sprett og ikkje lystrar.

 

Er det andre som har liknande problem?

 

Kan dette vere eit drivarrelatert problem? Eg køyrer Ubuntu 5.10.

5305915[/snapback]

 

samme problem av og til...

den hopper tilbake liksom... har vært sånn på alle mine laptoper jeg har hatt... prøver for det meste å bruke ekstern mus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden det har vært på alle laptopene dine til nå, er det sikekrt at du må "øve" deg på å bruke touchpad, for enkelte, særlig meg, føles det unaturlig, særlig siden jeg har brukt mus hele livet ;)

 

men installerer du driveren til windows, vil den fungere bedre, og du kan "tweake" innstillingene, slik at de passer deg bedre. Dette gjorde jeg, og det ble en helt ny opplevelse å bruke touchpaden.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
kansje du må installere synaptics driveren til touchpaden i x for å få det til å fungere bedre...

 

prøv denne "guiden" her... (er til debian, men debian og ubuntu er stort sett to sider av samme sak)...

 

edit: url...

5309025[/snapback]

 

Ser ut til å vere på rett spor, men tydlegvis nyttar debian xfree86-driver-synaptics medan ubuntu nyttar xorg-driver-synaptics. Eg har den andre tilgjengeleg, men for å installere denne må eg avinstallere ubuntu-desktop, noko som eg inbiller meg ikkje er spesielt lurt...

 

Er det nokon som har vore borti konfigurasjon av xorg-drivaren?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et plagsomt problem med min 1557 kjøpt fra Netshop helt siden jeg formaterte pc`en.

Hver gang jeg spiller så begynner spillet å lagge noe veldig etter en stund, tar vel ca 10-15 minutter før dette problemet dukker opp (gjelder for Call of Duty 2, The Movies og Civ 4). Har ikke dette problemet når jeg spiller Football Manager, noe som får meg til å tro at det kan ha noe med skjermkortet å gjøre (har de siste omega-driverne).

Lenke til kommentar
Jeg har hatt et plagsomt problem med min 1557 kjøpt fra Netshop helt siden jeg formaterte pc`en.

Hver gang jeg spiller så begynner spillet å lagge noe veldig etter en stund, tar vel ca 10-15 minutter før dette problemet dukker opp (gjelder for Call of Duty 2, The Movies og Civ 4). Har ikke dette problemet når jeg spiller Football Manager, noe som får meg til å tro at det kan ha noe med skjermkortet å gjøre (har de siste omega-driverne).

5314381[/snapback]

 

Tror heller det har noe med at CPU'en din klokker seg ned etter endel spilling pga. varme, da den skal gjøre det automatisk. Last ned Mobmeter, og la det programmet kjører mens du spiller. Begynner det å hakke går du ut av spillet, og ser på grafen om CPU'en har klokket seg ned :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, ser ut som om den klokket seg ned til 500 Mhz. Temperaturene steg fra 50C til 94C (auch) og fra 49C til 78C (vet ikke hvor de måler temperaturen, men kan vel ha noe med CPU å gjøre).

Hva kan jeg gjøre med dette problemer? PC`en burde vel være i stand til kjøre disse spillene?

Lenke til kommentar

Bestilte Tundra 1557E i går, tok med ekstra minne 512 så nå går eg bare å venter.

 

Håper inderlig den faller i smak.. Og da bør følgende gjøre seg gjeldene:=)

 

-Stillegående ved bruk av word(skolearbeid)

-Bra batteritid

-Og ytelse så jeg kan spille iblandt.

 

Håper eg kan bli en fornøyd bruker også

 

 

 

 

--MrT--

Lenke til kommentar
Noen som vet noe om det muligens vil komme et nytt skjermkort til 1557 serien?

 

Virker jo egentlig som om den ikke har blitt oppdatert på nesten 2 år.

5320392[/snapback]

 

blir vel ikke oppgradert... er vel heller en ny serie som kommer...

 

1559 har jo kommet, og såvidt jeg forstår er det en oppgradering av 1557'en...

Lenke til kommentar
Bestilte Tundra 1557E i går, tok med ekstra minne 512 så nå går eg bare å venter.

 

Håper inderlig den faller i smak.. Og da bør følgende gjøre seg gjeldene:=)

 

-Stillegående ved bruk av word(skolearbeid)

-Bra batteritid

-Og ytelse så jeg kan spille iblandt.

 

Håper eg kan bli en fornøyd bruker også

 

 

--MrT--

5320099[/snapback]

 

 

Det blir du sikkert - har bestillt 2 stk som jeg har installert og levert videre til andre familiemedlemmer. Har ikke prøvd å spille på noen av disse, men viftestøy og batteri oppleves veldig bra!

Lenke til kommentar
Ja, ser ut som om den klokket seg ned til 500 Mhz. Temperaturene steg fra 50C til 94C (auch) og fra 49C til 78C (vet ikke hvor de måler temperaturen, men kan vel ha noe med CPU å gjøre).

Hva kan jeg gjøre med dette problemer? PC`en burde vel være i stand til kjøre disse spillene?

5314812[/snapback]

 

Den blir ihvertfall alt for varm! Min blir sjeldent over 80 grader under intens spilling over flere timer. Her er det definetivt noe gale med kjøleløsningen din, enten det er støv eller

defekt vifte. Prøv å ta en støvsuger og sug ut støvet fra inntaket til CPU-vifta (på undersiden), og se om temperaturen synker. Hvis ikke kan du åpne den og sjekke selv, eller kontakte forhandler...

 

 

bytt til standers drivere igjen. omega driverene er som sagt før klokket fra 320 til 350mhz ellerno sånt

5318020[/snapback]

 

Har alltid brukt omega-driverne uten problemer, tror nok som sagt det er problemer med kjølingen...

Lenke til kommentar

Får nok min Tundra 1557e i morgo:)

 

Har lest en del av tråden, men det er jo så mye.

Lurte på om noen bare kunne slenge inn litt på mine spm her!

 

1. Bestilte med ram 512 ekstra og OS. Skal jeg skru opp å sette i rammen før noe som helst annet? Eller?

 

2. Lest en del om batteri og første gang, hva er det beste, noen tips for første gang eg skal lade osv?

 

3. Og til slutt drivere, hvis noen veit hvor jeg finner de nyeste til skjermkortet. hadde vært flott.

 

4. Ellers annet eg bør vite om bruk osv av 1557e.

 

På forhånd takk

 

 

--MRt__

Lenke til kommentar
Får nok min Tundra 1557e i morgo:)

 

Har lest en del av tråden, men det er jo så mye.

Lurte på om noen bare kunne slenge inn litt på mine spm her!

 

1. Bestilte med ram 512 ekstra og OS. Skal jeg skru opp å sette i rammen før noe som helst annet? Eller?

 

2. Lest en del om batteri og første gang, hva er det beste, noen tips for første gang eg skal lade osv?

 

3. Og til slutt drivere, hvis noen veit hvor jeg finner de nyeste til skjermkortet. hadde vært flott.

 

4. Ellers annet eg bør vite om bruk osv av 1557e.

 

På forhånd takk

 

 

--MRt__

5325610[/snapback]

 

Fikk en slik for noen dager siden - da jeg skulle lade batteriet var det fulladet.

 

Når det gjelder det trådløse kortet - installer driveren/software - den som følger med i windows er ikke særlig god. (jeg forsøkte uten - ble ikke stabilt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...