Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har netopp bestilt Aopen 1559ALS

 

Men det er noen ting jeg lurer på.

 

Jeg kjøper den i butikk fra digital impuls.

Og det er jo den samme som den netshop har kampanje på nå.

Noen som har kjøpt denne fra Digital Impuls?

Isåfall hva fikk du med, eller hva er vanlig og få med?

På sidene til Digital Impuls så står det nesten ingen ting om hvordan pcen er, men det gjør det på sidene til netshop.

noen med peiling?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Trenger nok et innspill fra noen med 1557 her... det gjelder lyden, som jo er grei nok (sett bort i fra høyttalerne som ikke akkurat imponerer).

 

Problemet kommer kun når jeg skal spille av DVD eller CD. Skrur jeg lyden GODT opp (for å høre på rolig musikk eller en film uten action), så kan jeg "høre" i bakgrunnen at CD\DVD'en jobber (interferens?), en slags "tapping" som kommer i takt med søke/leselyset på drevet. Dette gjelder enten jeg bruker høyttalerne eller hodetelefoner (men lettest å høre med sistnevnte).

Har nå prøvd win2000, XP, nyeste drivere for lydkortet, oppgradert BIOS og firmwaren til DVD-drevet (Aopen ISU8424E), pluss huket av digital CD playback for denne. Alt uten resultat (for gjeldende problem).

 

Har ingen slike problemer når lyddata leses fra HD i stedet.

Er nå nokså tom for ideer...

 

Kan noen sjekke på sin maskin om de har lignende støy eller om bakgrunnen er tyst og fin? Eller har noen et forslag eller tre?  :cool:

4999721[/snapback]

 

Prøv å mute CD-spiller i lydproperties. Det fjernet problemet hos meg. Du vil framdeles ha lyd på DVD'ene, siden de har digital lyd, men vanlige musikk-cd'er vil du ikke kunne høre lengre. Ikke noe problem for meg da jeg rippper alle musikk-cdene uansett.

Lenke til kommentar
noen som har linux på sin 1557?

 

hadde vært greit å vite om noen har fått wlan etc. til å fungere.... er litt noob på linux. har forresten Suse distroen...

5073968[/snapback]

 

 

har brukt laptopen til å sniffe litt pakker hos naboen via wlan, fungerte ypperlig.

Lenke til kommentar
noen som har linux på sin 1557?

 

hadde vært greit å vite om noen har fått wlan etc. til å fungere.... er litt noob på linux. har forresten Suse distroen...

5073968[/snapback]

 

 

har brukt laptopen til å sniffe litt pakker hos naboen via wlan, fungerte ypperlig.

5075096[/snapback]

 

med linux?

 

hvordan fikk du til driverne?

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Netshop 1557GLS laptop, 1.7GHz, 512mb ram, ATI radeon 9700 (128mb) og skal få bilde på tv'en siden det er veldig kjekt å se film på en 30'' istedenfor en ødelagt 15'' skjerm.

 

PC'en har S-Video port bak, og jeg har vært på Claus Ohlson og kjøpt en S-Video -> SCART kabel og plugga alt i og det ser veldig fint og flott ut helt til jeg skal prøve å aktivere skjermen under "Visning" på skjerminstillingene...

Det skjer nemlig ingenting... :hmm:

 

Burde kanskje si at jeg bruker Omega driveren.

Har aldri gjort dette med denne laptopen før.

 

Det funket med samme kabel og tv når jeg hadde en Shutte SN85G4 maskin..

 

Forslag?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er en eller to Mini-PCI plasser i 1557.

Ønsker nemlig å ha BT på PCen min, nå har jeg BT key men er litt upraktisk med en 7cm lang pinne ut på baksiden av PCen.

Har hørt om at man får BT Mini-PCI kort. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe det. Og hvis det er to Mini-PCI plasser på PCen hvor er de plasert. Jeg orker ikke å bla igjenom 42 sider forum får å finne ut at ingen andre har prøvd på dette.

 

På forhånd takk.

Endret av ombay
Lenke til kommentar
Jeg sitter på en Netshop 1557GLS laptop, 1.7GHz, 512mb ram, ATI radeon 9700 (128mb) og skal få bilde på tv'en siden det er veldig kjekt å se film på en 30'' istedenfor en ødelagt 15'' skjerm.

 

PC'en har S-Video port bak, og jeg har vært på Claus Ohlson og kjøpt en S-Video -> SCART kabel og plugga alt i og det ser veldig fint og flott ut helt til jeg skal prøve å aktivere skjermen under "Visning" på skjerminstillingene...

Det skjer nemlig ingenting...  :hmm:

 

Burde kanskje si at jeg bruker Omega driveren.

Har aldri gjort dette med denne laptopen før.

 

Det funket med samme kabel og tv når jeg hadde en Shutte SN85G4 maskin..

 

Forslag?

5076129[/snapback]

 

 

Gå inn på egenskapene for skjerm, og velg instillinger. Velg at skjerm nr 2 skal være tilkoblet.

Etterpå trykker du: Fn+F3. Da skal du få opp bilde på tven.

Dette er bare en utvidelse av skrivebordet - så du må dra det du se på over til tv'en.

Jeg bruker også omega driverene - og dette funker for meg.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er en eller to Mini-PCI plasser i 1557.

Ønsker nemlig å ha BT på PCen min, nå har jeg BT key men er litt upraktisk med en 7cm lang pinne ut på baksiden av PCen.

Har hørt om at man får BT Mini-PCI kort. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe det. Og hvis det er to Mini-PCI plasser på PCen hvor er de plasert. Jeg orker ikke å bla igjenom 42 sider forum får å finne ut at ingen andre har prøvd på dette.

 

På forhånd takk.

5084320[/snapback]

 

 

Er nok bare en PCI slot i maskinen. Denne blir brukt til det trådløse nettkortet.

Redd for at du må fortsette med USB keyen din.

Ellers så går det sikkert ann å bytte ut nettkortet med BT-kort...

Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem med line-out kontakten på min Tundra 1557E.

 

En kamerat av meg klarte å snuble i lydkabelen som var koblet til laptopen, og vips var kontakten blitt skeiv. Lyden fungerer fremdeles fint, men pc'en har sluttet å kutte lyden i pc-høyttalerene når jeg kobler til ekstern forsterker.

 

Lyden fra pc-høyttalerene på 1557E er jo ikke akkurat noen hi-fi opplevelse, og det er faktisk direkte irriterende når man skal se film, og har koblet pc'en til Tv'en og stereoanlegget.

 

Har spurt PSData om saken, og de mener jeg må bytte hovedkortet. Dette vil komme på over 3000 kr, noe jeg synes er litt stivt. Lurer derfor på om det er noen instillinger man kan trikse med, slik at man får slått av pc'ens høyttalere manuelt? (Uten å slå av line-out signalet). Eventuelt, kan man åpne pc'en og bøye litt på kontakten selv i håp om at dette fikser problemet?

 

Zarx

Lenke til kommentar
Jeg har fått et problem med line-out kontakten på min Tundra 1557E.

 

En kamerat av meg klarte å snuble i lydkabelen som var koblet til laptopen, og vips var  kontakten blitt skeiv. Lyden fungerer fremdeles fint, men pc'en har sluttet å kutte lyden i pc-høyttalerene når jeg kobler til ekstern forsterker.

 

Lyden fra pc-høyttalerene på 1557E er jo ikke akkurat noen hi-fi opplevelse, og det er faktisk direkte irriterende når man skal se film, og har koblet pc'en til Tv'en og stereoanlegget.

 

Har spurt PSData om saken, og de mener jeg må bytte hovedkortet. Dette vil komme på over 3000 kr, noe jeg synes er litt stivt. Lurer derfor på om det er noen instillinger man kan trikse med, slik at man får slått av pc'ens høyttalere manuelt? (Uten å slå av line-out signalet). Eventuelt, kan man åpne pc'en og bøye litt på kontakten selv i håp om at dette fikser problemet?

 

Zarx

5089484[/snapback]

 

Kanskje du kan slå av pc-høytalerne i BIOS? :hmm:

Lenke til kommentar

En annen ting som jeg lurer på er det at jeg ikke får hibernate. Når jeg skal slå det på i powersettings kommer det opp en error som sier at filene alerede er i bruk eller at mappen ikke eksisterer. Dette var ikke noe problem før da jeg ikke brukte omega deriverene til skjermkortett, men etter at jeg begynet å bruke dem har det ikke virket. Er faktisk ganske iriterende. Er det andre som har problemer med dette? Er det noen som vat om det er en patch eller noe sånt som jeg kan legge inn så jeg kan hibernate igjen.

 

På forrhånd takk.

Lenke til kommentar
Jeg har fått et problem med line-out kontakten på min Tundra 1557E.

 

En kamerat av meg klarte å snuble i lydkabelen som var koblet til laptopen, og vips var  kontakten blitt skeiv. Lyden fungerer fremdeles fint, men pc'en har sluttet å kutte lyden i pc-høyttalerene når jeg kobler til ekstern forsterker.

 

Lyden fra pc-høyttalerene på 1557E er jo ikke akkurat noen hi-fi opplevelse, og det er faktisk direkte irriterende når man skal se film, og har koblet pc'en til Tv'en og stereoanlegget.

 

Har spurt PSData om saken, og de mener jeg må bytte hovedkortet. Dette vil komme på over 3000 kr, noe jeg synes er litt stivt. Lurer derfor på om det er noen instillinger man kan trikse med, slik at man får slått av pc'ens høyttalere manuelt? (Uten å slå av line-out signalet). Eventuelt, kan man åpne pc'en og bøye litt på kontakten selv i håp om at dette fikser problemet?

 

Zarx

5089484[/snapback]

 

Kanskje du kan slå av pc-høytalerne i BIOS? :hmm:

5089560[/snapback]

 

Kanskje det kan gå? Men det blir fort litt upraktisk hvis jeg må inn i BIOS hver gang jeg skal skifte om. Har vært inne på tanken om nytt lydkort, men dette vil jo også koste litt.

 

Ingen som vet om et program med litt mer omfattende instillinger enn WinXP kontrollsenter for lyd?

Lenke til kommentar
En annen ting som jeg lurer på er det at jeg ikke får hibernate. Når jeg skal slå det på i powersettings kommer det opp en error som sier at filene alerede er i bruk eller at mappen ikke eksisterer. Dette var ikke noe problem før da jeg ikke brukte omega deriverene til skjermkortett, men etter at jeg begynet å bruke dem har det ikke virket. Er faktisk ganske iriterende.  Er det andre som har problemer med dette? Er det noen som vat om det er en patch eller noe sånt som jeg kan legge inn så jeg kan hibernate igjen.

 

På forrhånd takk.

5091385[/snapback]

 

Værsågod.

 

 

Jeg har fått et problem med line-out kontakten på min Tundra 1557E.

 

En kamerat av meg klarte å snuble i lydkabelen som var koblet til laptopen, og vips var  kontakten blitt skeiv. Lyden fungerer fremdeles fint, men pc'en har sluttet å kutte lyden i pc-høyttalerene når jeg kobler til ekstern forsterker.

 

Lyden fra pc-høyttalerene på 1557E er jo ikke akkurat noen hi-fi opplevelse, og det er faktisk direkte irriterende når man skal se film, og har koblet pc'en til Tv'en og stereoanlegget.

 

Har spurt PSData om saken, og de mener jeg må bytte hovedkortet. Dette vil komme på over 3000 kr, noe jeg synes er litt stivt. Lurer derfor på om det er noen instillinger man kan trikse med, slik at man får slått av pc'ens høyttalere manuelt? (Uten å slå av line-out signalet). Eventuelt, kan man åpne pc'en og bøye litt på kontakten selv i håp om at dette fikser problemet?

 

Zarx

5089484[/snapback]

 

Kanskje du kan slå av pc-høytalerne i BIOS? :hmm:

5089560[/snapback]

 

Kanskje det kan gå? Men det blir fort litt upraktisk hvis jeg må inn i BIOS hver gang jeg skal skifte om. Har vært inne på tanken om nytt lydkort, men dette vil jo også koste litt.

 

Ingen som vet om et program med litt mer omfattende instillinger enn WinXP kontrollsenter for lyd?

5091452[/snapback]

 

Stikk innom en elektro butikk og hør om de er villige til å åpne\demontere pc'en din og se hvordan kontakten mellom lydport og HK er. Hvis den har røket kan du sikkert betale en liten sum mot at en proff lodder den på plass igjen. ;)

Lenke til kommentar

Eg har store problem med brennaren i mi Tundra 1557E frå PSData, Eg har enno ikkje klart å brenne cdar som faktisk fungerer, og som oftast får eg feilmelding i løpet av brenneprosessen.

 

Eg køyrer Ubuntu Linux 5.04. Kan dette vere eit drivarproblem? Vil det løyse seg ved oppdatering til ny versjon?

Lenke til kommentar
Eg har store problem med brennaren i mi Tundra 1557E frå PSData, Eg har enno ikkje klart å brenne cdar som faktisk fungerer, og som oftast får eg feilmelding i løpet av brenneprosessen.

 

Eg køyrer Ubuntu Linux 5.04. Kan dette vere eit drivarproblem? Vil det løyse seg ved oppdatering til ny versjon?

5093775[/snapback]

 

Mange som har problemer med DVD brenneren i 1557 pc'en. Min brenner 700mb cd'er uten problem, men så fort jeg prøver å brenne en DVD så blir DVD'en full av korrupt data.

Lenke til kommentar
noen som har linux på sin 1557?

 

hadde vært greit å vite om noen har fått wlan etc. til å fungere.... er litt noob på linux. har forresten Suse distroen...

5073968[/snapback]

 

kjører Ubuntu 5.10 distro på min..... alt fungerer ypperlig.... og enkelt å installere f.eks ATi drivere for bedre 3D ytelse

 

her er en link til en nyttig guide til ubuntu... riktig nok for 5.04 men fungerer på 5.10 også

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...