Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med at spill henger i ca 1 sek hvert 3. min. Det virker som om det er tilfeldig når det skjer og kjører ikke noe spes i bakgrunnen tror jeg. Det var tom. slik da jeg prøvde et openGL-spill i linux.

 

Noen andre som har (hatt) lignende problem?

Endret av mariux
Lenke til kommentar

Jeg vet at dette har vært tatt opp tidligere, men jeg fant det ikke igjen når jeg skumleste. Så vanvittig lang tråden begyner å bli også :S

 

Når maskinen står i ventemodus, så mister jeg internetttilkoplingen tter en stund, tror det var noe man måtte laste ned for å fikse dette?

 

 

Samt en ting til som er meget irriterende!!:

 

Når jeg logger på trådløst nettverk, eller søker etter ett, så virker det som om jeg har 2 "ting" som søker etter nettverk, det virker som om de sloss etter hvem som får koble til?

 

Den ene er Intel ProSet wireless som var med på drivercd'en, samt at jeg har den standard windows "tingen" som driver å leter etter trådløst nettverk. Hvordan fjerner jeg denne windows wireless opplegget? det er noe tilsvarende som den intel tingen, at man får opp hvilke trådløse nettverk som er tilgjengelige, så er det bare å kooble til... men jeg vil bruke den Intel greiene, og ikke windows sin, den ligger der bare å fortyrrer.

 

 

noen som har peiling? for det har iallefall ikke jeg :p

Lenke til kommentar

Helvettes dritt da, chassiset er så mykt at når jeg løfter PC'en starter den opp programmer av seg selv, antagelig fordi den trykker inn sine egne hurtig-taster. Latterlig dårlig; PC'en må bæres som en gullfiskbolle fordi den ikke har høy nok fysisk kvalitet til å tåle å bli løftet fra ett bort til ett annet

Lenke til kommentar
Helvettes dritt da, chassiset er så mykt at når jeg løfter PC'en starter den opp programmer av seg selv, antagelig fordi den trykker inn sine egne hurtig-taster. Latterlig dårlig; PC'en må bæres som en gullfiskbolle fordi den ikke har høy nok fysisk kvalitet til å tåle å bli løftet fra ett bort til ett annet

? aldri opplevd før... løftet mye på den:P syns det virker bra jeg :)

Lenke til kommentar

Eg køyrer Ubuntu Linux på min Tundra 1557E , noko som fungerer greit. Men eg saknar ein måte å redusere viftestøyen på, syns det har blitt meir støy i det siste. No går vifta meir eller mindre kontinuerleg.

 

Er det nokon som har tips om program som kan nyttast for å til dømes klokke ned prosessoren?

Lenke til kommentar
Eg køyrer Ubuntu Linux på min Tundra 1557E , noko som fungerer greit. Men eg saknar ein måte å redusere viftestøyen på, syns det har blitt meir støy i det siste. No går vifta meir eller mindre kontinuerleg.

 

Er det nokon som har tips om program som kan nyttast for å til dømes klokke ned prosessoren?

Hos meg fungerte det bra etter en ren install av hoary, men så har jeg lekt meg litt med å oppgradere til breezy, og da slutta nedklokkinga å fungere for meg og. Har du gjort noe sånt kanskje?

Lenke til kommentar
Eg køyrer Ubuntu Linux på min Tundra 1557E , noko som fungerer greit. Men eg saknar ein måte å redusere viftestøyen på, syns det har blitt meir støy i det siste. No går vifta meir eller mindre kontinuerleg.

 

Er det nokon som har tips om program som kan nyttast for å til dømes klokke ned prosessoren?

Hos meg fungerte det bra etter en ren install av hoary, men så har jeg lekt meg litt med å oppgradere til breezy, og da slutta nedklokkinga å fungere for meg og. Har du gjort noe sånt kanskje?

Hei eg har ikkje det, men det kan vere at eg har gjort andre instillingar som har ført til at det har slutta å fungere. Skal tru om dette vert retta når Breezy kjem i endeleg versjon...?

Lenke til kommentar

Har nettop bestilt Tundra 1557E med dobbel ram.. Altså totalt 1024 MB.

Kjøpte veske til den også. Totalt med frakt hjem på døren ble det kr. 9625

 

En av grunnene til at jeg kjøpte akkurat denne var at det i tillegg til alt det andre positive, var gode tilkoblingsmuligheter. For eks utgang til S-Video. Er dette den utgangen du bruker for å koble til bak i TV? Kan du da få fram på TV-skjermen det som skjer på PCen?

 

Litt bekymret fordi dere har diskutert at det ikke er spesielt bra å se film på 1557. Men det har ikke noe å si viss en for eks kobler den til TV for å se der?

 

Anyways.. ønsk meg velkommen i 1557 klubben :thumbup:

Lenke til kommentar

Hallo folkens!

 

Har kjøpt en Tundra 1557 for madamen, og har nettopp installert OS. Et irritasjonsmoment er at jeg kan jeg se at skjermen er litt mørkere/gråere nede i det høyre hjørnet, dekker halve klokka på windows oppgavelinja og litt av skrivebordet over.

 

Er dette et problem flere har, eller bare uheldig her?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Hallo folkens!

 

Har kjøpt en Tundra 1557 for madamen, og har nettopp installert OS. Et irritasjonsmoment er at jeg kan jeg se at skjermen er litt mørkere/gråere nede i det høyre hjørnet, dekker halve klokka på windows oppgavelinja og litt av skrivebordet over.

 

Er dette et problem flere har, eller bare uheldig her?

 

:hmm:

Kan være fordi du har skjermen i feil vinkel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...