Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk 1557E igår og har installert alt og hele pakka...men har en problemmmm.... :(

 

Jeg har installert alt som har med trådløst nettverk å gjøre, men når jeg kobler til min 3com og krypterer fra bærbaren så med en gang jeg trykker apply så mister jeg internettforbindelsen og kommer meg ikke inn på 3com min selv om det står signal streghnt very good. Vet ikke hva jeg skal gjøre trenger virkelig hjelp det med kryptering og eventuelt foklare meg så jeg kan gjøre alt fra begynnelsen....

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Fikk 1557E igår og har installert alt og hele pakka...men har en problemmmm.... :(

 

Jeg har installert alt som har med trådløst nettverk å gjøre, men når jeg kobler til min 3com og krypterer fra bærbaren så med en gang jeg trykker apply så mister jeg internettforbindelsen og kommer meg ikke inn på 3com min selv om det står signal streghnt very good. Vet ikke hva jeg skal gjøre trenger virkelig hjelp det med kryptering og eventuelt foklare meg så jeg kan gjøre alt fra begynnelsen....

 

takk

Gå til Min datamaskin-Egenskaper-Maskinvare-Enhetsbehandling-Nettverkskort og se om det er riktig innstaler.. Hvis ikke så oppdater driver fra Enhetsbehandling med driver cden din.

 

NB- Driveren til trådløst nettverk legger seg vanligvis ikke riktig bare ved å innstalere bare driver cden..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hei

 

La bare inn Wlan driverene som lå på den medføgende Intel cd'n, og allt fungerer som det skal.

Hva gjør Wlan driverene som ligger på "driver" cd'n? Er det noen vits å installere disse?

Siden 1557 er en barebone så kan man sette inn flere av Intel sine trådløse nettverkskort. Derfor følger det med flere drivere på cd'en. Logisk ikke sant? :p

Du trenger bare en av dem ja, ikke installer mer enn 1...

Lenke til kommentar
Hei

 

Fikk 1557E igår og har installert alt og hele pakka...men har en problemmmm.... :(

 

Jeg har installert alt som har med trådløst nettverk å gjøre, men når jeg kobler til min 3com og krypterer fra bærbaren så med en gang jeg trykker apply så mister jeg internettforbindelsen og kommer meg ikke inn på 3com min selv om det står signal streghnt very good. Vet ikke hva jeg skal gjøre trenger virkelig hjelp det med kryptering og eventuelt foklare meg så jeg kan gjøre alt fra begynnelsen....

 

takk

Gå til Min datamaskin-Egenskaper-Maskinvare-Enhetsbehandling-Nettverkskort og se om det er riktig innstaler.. Hvis ikke så oppdater driver fra Enhetsbehandling med driver cden din.

 

NB- Driveren til trådløst nettverk legger seg vanligvis ikke riktig bare ved å innstalere bare driver cden..

Takker for hjelpen får se om det funker når jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har fått et problem med min 1557e. Jeg prøver å instalerer World of Warcraft, men jeg får beskjed en beskjed:

 

Your computer fails to meet the minimum system requirements.

 

- insufficient CPU speed

 

 

 

 

Skal jeg ignorere denne meldingen og instalere eller er det noen drivere jeg mangler?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har fått et problem med min 1557e. Jeg prøver å instalerer World of Warcraft, men jeg får beskjed en beskjed:

 

Your computer fails to meet the minimum system requirements.

 

- insufficient CPU speed

 

 

 

 

Skal jeg ignorere denne meldingen og instalere eller er det noen drivere jeg mangler?

Det er nok fordi at CPU'en klokker seg ned til ca 600MHz når den ikke koblet til et adapter. Last ned Speedswitch XP, eller gå inn på start->kontrollpanel->Strømalternativer og endre på instillingene til "Hjemme kontorpult" eller noe annet enn bærbar.. ;)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har fått et problem med min 1557e. Jeg prøver å instalerer World of Warcraft, men jeg får beskjed en beskjed:

 

Your computer  fails to meet the minimum system requirements.

 

- insufficient CPU speed

 

 

 

 

Skal jeg ignorere denne meldingen og instalere eller er det noen drivere jeg mangler?

Det er nok fordi at CPU'en klokker seg ned til ca 600MHz når den ikke koblet til et adapter. Last ned Speedswitch XP, eller gå inn på start->kontrollpanel->Strømalternativer og endre på instillingene til "Hjemme kontorpult" eller noe annet enn bærbar.. ;)

Strømadapteren var koblet i, men jeg ignorerte meldingen og instalerte likevel. WoW kjører kjempebra på PCen :love:

 

 

 

Men er det noe jeg kan gjøre for å unngå at vifta går for fullt hele tida mens jeg spiller?

Lenke til kommentar
Jeg har installert alt som har med trådløst nettverk å gjøre, men når jeg kobler til min 3com og krypterer fra bærbaren så med en gang jeg trykker apply så mister jeg internettforbindelsen og kommer meg ikke inn på 3com min selv om det står signal streghnt very good. Vet ikke hva jeg skal gjøre trenger virkelig hjelp det med kryptering og eventuelt foklare meg så jeg kan gjøre alt fra begynnelsen....

Hei, opplevde noe lignende selv - jeg installerte først bare driveren - og da fungerte det omtrent som du sier - etter at jeg installerte alt sammen som lå på CD'en fungerte det greit. Hva har du gjort?

Lenke til kommentar
Da har min 1557E kommet i hus... Vindunderet står forran meg og lader seg  :!:  Noen som vet hvor lenge jeg burde lade før jeg kan starte den? Forresten, jeg fikk 128 mb skjermkort og ikke 64 mb  :w00t:

Tror det er 6 timer du skal la den stå før du fyrer den opp.

Tull :no: Du kan starte maskinen med en gang, men lad batteriet i 12 timer første gang. og tøm det helt før du lader igjen.(du kan bruke maskinen under ladingen)

2 gangs lading gjør du som normal osv osv.

Lenke til kommentar

Dere tar feil begge to. Man trenger ikke lade den 12 timer. Bare fyr opp maskinen og den lader til det er fult. Og batteriet blir fulladet etter noen få timer, altså ikke 12 timer. Vi er ikke på begynnelsen av 90-tallet der batterier til pcer og mobiltelefoner måtte lades minimum 12 timer. Hvis lade lyset lyser grønt etter 2-4 timer så er den ferdig ladet. Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Dere tar feil begge to. Man trenger ikke lade den 12 timer. Bare fyr opp maskinen og den lader til det er fult. Og batteriet blir fulladet etter noen få timer, altså ikke 12 timer. Vi er ikke på begynnelsen av 90-tallet der batterier til pcer og mobiltelefoner måtte lades minimum 12 timer. Hvis lade lyset lyser grønt etter 2-4 timer så er den ferdig ladet. Er ikke verre enn det.

Vel da er det to tekniske personer som tar feil, da dette bekreftes både Netshop og PS Data Eulogy.

 

1 gangs lading anbefales min 12 timer, og gjerne over natten så sorry Mac :tease:

Lenke til kommentar
Dere tar feil begge to. Man trenger ikke lade den 12 timer. Bare fyr opp maskinen og den lader til det er fult. Og batteriet blir fulladet etter noen få timer, altså ikke 12 timer. Vi er ikke på begynnelsen av 90-tallet der batterier til pcer og mobiltelefoner måtte lades minimum 12 timer. Hvis lade lyset lyser grønt etter 2-4 timer så er den ferdig ladet. Er ikke verre enn det.

skal lade lyset lyse grønt eller skal det bare slutte å lyse? mitt har ivertfall sluttet å lyse.. :hmm:

Lenke til kommentar
Dere tar feil begge to. Man trenger ikke lade den 12 timer. Bare fyr opp maskinen og den lader til det er fult. Og batteriet blir fulladet etter noen få timer, altså ikke 12 timer. Vi er ikke på begynnelsen av 90-tallet der batterier til pcer og mobiltelefoner måtte lades minimum 12 timer. Hvis lade lyset lyser grønt etter 2-4 timer så er den ferdig ladet. Er ikke verre enn det.

skal lade lyset lyse grønt eller skal det bare slutte å lyse? mitt har ivertfall sluttet å lyse.. :hmm:

Les over...

Lenke til kommentar
Jeg har installert alt som har med trådløst nettverk å gjøre, men når jeg kobler til min 3com og krypterer fra bærbaren så med en gang jeg trykker apply så mister jeg internettforbindelsen og kommer meg ikke inn på 3com min selv om det står signal streghnt very good. Vet ikke hva jeg skal gjøre trenger virkelig hjelp det med kryptering og eventuelt foklare meg så jeg kan gjøre alt fra begynnelsen....

Hei, opplevde noe lignende selv - jeg installerte først bare driveren - og da fungerte det omtrent som du sier - etter at jeg installerte alt sammen som lå på CD'en fungerte det greit. Hva har du gjort?

Jeg la inn wireless cd'en og klikket på repair så gikk det greit, men jeg la inn mac adresse så det gikk også, men det er ingen andre som kommemr inn hvis jeg bare la inn amc adresse? da bruker bare jeg linjen ikke sant ingen andre?

Lenke til kommentar

Vet veldig godt at dette er skrevet flere andre plasser i denne tråden, men jeg orker rett å slett ikke å leter ette det.. så hvis dere hadde kunne være så snill å legge ut en link til det der centrino mobile programme? Der man styrer batteriet? Husker ikke en gang hva det heter, men jeg er veldig takknemlig til den som orker å ta på seg bryet å legge ut en link til meg... :)

Lenke til kommentar
Vet veldig godt at dette er skrevet flere andre plasser i denne tråden, men jeg orker rett å slett ikke å leter ette det.. så hvis dere hadde kunne være så snill å legge ut en link til det der centrino mobile programme? Der man styrer batteriet? Husker ikke en gang hva det heter, men jeg er veldig takknemlig til den som orker å ta på seg bryet å legge ut en link til meg... :)

http://www.pbus-167.com/chc.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...