whoi Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er return/enter tasten stor eller liten? Med andre ord smal (og vanskelig å treffe) som på det engelske tastaturet eller "høy" to raders som på et vanlig norsk keyboard? Enter tasten er 2raders vanlig størrelse. Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Bruk dette programmet til å identifisere Wlan kortet som du har...... og så går du hit og på menyen til venstre velger du "Wireless" og så "Wireless LAN" og så velger du det kortet som kom opp i Network Connection ID tool programmet. TakkTakk! Det var ganske stor forskjell ja, en del bedre den nye versjonen. Anbefaler alle som ikke har gjort det allerede å ta ned nye drivere med en gang Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Bruk dette programmet til å identifisere Wlan kortet som du har...... og så går du hit og på menyen til venstre velger du "Wireless" og så "Wireless LAN" og så velger du det kortet som kom opp i Network Connection ID tool programmet. TakkTakk! Det var ganske stor forskjell ja, en del bedre den nye versjonen. Anbefaler alle som ikke har gjort det allerede å ta ned nye drivere med en gang bare hyggelig å helpe har lenge irritert meg over at det av og til tar veldig lang tid å finne nett... men som sagt så har jeg merket at ytelsen blir mye bedre viss du går inn på verktøy --> kortinstillinger--> og velger strømstyring og velger høyeste ytelse.. i viss tilfeller vil merke at du har veldig tregt nettverk viss du ikke har høyest aktivert... i mitt tilfelle mot et SMC AP.... kanskje det som gjør det, men å sette strømstyringen til høyest fikset problemet mitt i allefall Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 bare hyggelig å helpe har lenge irritert meg over at det av og til tar veldig lang tid å finne nett... men som sagt så har jeg merket at ytelsen blir mye bedre viss du går inn på verktøy --> kortinstillinger--> og velger strømstyring og velger høyeste ytelse.. i viss tilfeller vil merke at du har veldig tregt nettverk viss du ikke har høyest aktivert... i mitt tilfelle mot et SMC AP.... kanskje det som gjør det, men å sette strømstyringen til høyest fikset problemet mitt i allefall Strømstyringen prøvde jeg og, uten hell. Har visst hatt på max effekt hele tiden. Problemet mitt er at jeg bor i kjelleren, og huseieren har den trådløse routeren 2 etg lengre opp. Så dermed har jeg ofte måttet gå ut og opp i trappa for å "hente dekning", merkelig nok Men når jeg først finner nett, så er det full dekning, og jeg kan gå tilbake inn i leiligheten min uten problem. Sær situasjon, men ting ser ut til å ha blitt mye bedre nå med den nye driveren. HurraHurra etc... Lenke til kommentar
nippls Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har et problem med at tastaturet lett lager merker i skjermen på min 1557... er det noen andre her som har samme problemer? noen råd for å få de lett bort igjen? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du kan unngå merker på skjerm ved å legge noe mellom tastatur og skjerm når du klapper igjen pcen. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Du kan unngå merker på skjerm ved å legge noe mellom tastatur og skjerm når du klapper igjen pcen. Så det er der de merke kommer fra, trodde det var pga. noen tok på skjermen min. har ikke renset den så .... Fikk merkene vekk ved å bruke sånn rensemiddel som bruker til skjermer, vet at dette ikke er lurt (vistnok) pga kjemikalier i væsken kombinert med plast, men tok vann etterpå for å være sikker. Tips til HVA en kan legge under? Kommer ikke på noe som er tynt og lett å ta med seg, håndle blir vel for tykt. Endret 15. september 2005 av tore- Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Jeg lurer på om toppen av skjermen min er fylt med døde pixler, når jeg f.eks har dette Ieksplorer vinduet oppe så øverst på skjermen over der man taster inn nettaddressene, jevnt forskjellige farger på områderene, alle firkanta. Helt fra venstre til høyre. Jeg vil ikke sende tilbake Pcen har nettopp fått den og venta lenge. Når skjermen er svart ser jeg dem ikke. Hvis det er snakk om døde pixler så er det et tilfelle av hundrevis, kan jeg ha hatt så uflaks? :s På forhånd takk for alle gode svar. Endret 15. september 2005 av Gandax Lenke til kommentar
Egle Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Noen som har klart å få høyere hertz enn 60 i Linux med 1557e-LCD-skjermen? Jeg finner ikke ut hva som er refresh raten til skjermen, slik at jeg ikke får satt den opp. Jeg finner det ikke i manulaen, og jeg vet heller ikke hvilket merke LCD-skjermen er, så jeg kan ikke google etter det heller. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Noen som har klart å få høyere hertz enn 60 i Linux med 1557e-LCD-skjermen? Jeg finner ikke ut hva som er refresh raten til skjermen, slik at jeg ikke får satt den opp. Jeg finner det ikke i manulaen, og jeg vet heller ikke hvilket merke LCD-skjermen er, så jeg kan ikke google etter det heller. Noen som har peiling? LCD skjermer kjøres normalt på 60 Hz. Lenke til kommentar
Egle Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Ja, men i XP kan jeg nemlig kjøre i 200 hz i 1024x768 oppløsning, så jeg vet at skjermen støtter høyere frekvensoppdatering. Det er bare Linux som ikke finner LCD-skjermen til 1557e, så da må jeg taste refresh raten inn manuelt for å få høyere hz. Og det er dette jeg ikke finner noe sted. Og det gjør jo tross alt vondt i øynene å se på skjermen når jeg har så lav frekvens. Endret 16. september 2005 av Egle Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Ja, men i XP kan jeg nemlig kjøre i 200 hz i 1024x768 oppløsning, så jeg vet at skjermen støtter høyere frekvensoppdatering. Det er bare Linux som ikke finner LCD-skjermen til 1557e, så da må jeg taste refresh raten inn manuelt for å få høyere hz. Og det er dette jeg ikke finner noe sted. Og det gjør jo tross alt vondt i øynene å se på skjermen når jeg har så lav frekvens. viss du klarer 200 så er jeg en krakk!! :!: ikke mulig..... tror 60Hz er maks ja..... og visste du at du klarer ikke å se forskjell på 60Hz og 75Hz på en LCD skjerm.... hvorfor?? fordi en LCD skjerm ikke blir oppdatert på samme måte som en CRT.. må ha minst 100Hz på en CRT for å få samme rolige bildet som på en LCD skjerm riktig nok så er jeg litt usikker på om bakgrunnsbelysningen er 50Hz eller høyere?? dette vil i allefall gi litt flimmer effekt. men ellers er LCD dønn stabilt uansett oppdaterings frekvens Endret 16. september 2005 av DArkwIng Lenke til kommentar
Egle Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ok, det er sikkert bare jeg som er nybegynner2k for når jeg forandrer hertzen i XP så går bilde mye "smoothere". Raskere på en måte. Og her er i så fall det jeg snakker om: Det står nå refresh rate, så hva vil dette i så fall si på LCD-skjermer, da? Lenke til kommentar
alveq Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Du kan unngå merker på skjerm ved å legge noe mellom tastatur og skjerm når du klapper igjen pcen. Så det er der de merke kommer fra, trodde det var pga. noen tok på skjermen min. har ikke renset den så .... Fikk merkene vekk ved å bruke sånn rensemiddel som bruker til skjermer, vet at dette ikke er lurt (vistnok) pga kjemikalier i væsken kombinert med plast, men tok vann etterpå for å være sikker. Tips til HVA en kan legge under? Kommer ikke på noe som er tynt og lett å ta med seg, håndle blir vel for tykt. Jeg bruker et vanlig A4 ark Litt dumt at man må være avhengig av ha ha noe mellom tastatur og skjerm hele tiden. Men sånn er det nå bare. For øvrig: Er det noen som vet om det er mulig å få vifta til å gå "jevnere"? Slik det er nå slår den seg på fullt ca hvert 3 minutt selv når maskina idler eller gjør enkle oppgaver som internett etc. Vifta går på fullt i ca 10-15 sek før maskina igjen blir deilig stille. Noen som har idéer for å få en mer "jevn" fordelig av viftestøy? Endret 16. september 2005 av alveq Lenke til kommentar
whoi Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ok, det er sikkert bare jeg som er nybegynner2k for når jeg forandrer hertzen i XP så går bilde mye "smoothere". Raskere på en måte.Det står nå refresh rate, så hva vil dette i så fall si på LCD-skjermer, da? Det er ikke Linux som gjør noe feil her gitt, der er det XP som er på totalt feil planet. LCD skjermer bruker som regel 60Hz, og noen klarer 75Hz. Men det har ikke noe med saken å gjøre, for en LCD skjerm flimrer ikke uansett hva du gjør, for bildet blir ikke oppdatert "nedover" som på en CRT. Isteden blir hver pixel oppdatert. Hva du mener med at bildet blir bedre på 200Hz vet jeg ikke, men det er garantert at XP går på no rare stoffer som gir sånne valg. Skjermen kjører ikke på 200Hz selv om det står der. Lenke til kommentar
Egle Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ok, forstår. Angående det jeg mener at det går raskere med 200 hz enn 60 hz, kan sammenlignes med musepekerhastigheten. Den går vesentlig raskere i 200 hz enn 60 hz. Dermed føler jeg at alt går litt "smoothere", liksom. Det kan godt hende at jeg bare innbiller meg noe, men det virker jo som bildet blir hyppigere oppdatert når musepekeren går raskere. Kanskje det har noe med at pixlene oppdateres raskere? Uansett, dere skal ha takk for å gidde å svare meg. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ok, forstår. Angående det jeg mener at det går raskere med 200 hz enn 60 hz, kan sammenlignes med musepekerhastigheten. Den går vesentlig raskere i 200 hz enn 60 hz. Dermed føler jeg at alt går litt "smoothere", liksom. Det kan godt hende at jeg bare innbiller meg noe, men det virker jo som bildet blir hyppigere oppdatert når musepekeren går raskere. Kanskje det har noe med at pixlene oppdateres raskere? Uansett, dere skal ha takk for å gidde å svare meg. Jeg sjekka selv i XP, og fikk et valg mellom 60Hz, 75Hz, og 100Hz. Men ikke 200Hz som du fikk. Rare greier det der. Men med en kjapp test på de forskjellige så kan jeg ikke si jeg la merke til noen forskjell. Har ingen sikre kilder på hva den funksjonen gjør, men så vidt jeg kunne skjønne etter litt surfing så har den Hz innstillingen kun noe å si så lenge man bruker den vanlige vga porten. På en LCD skjerm kobla til via DVI, eller direkte på hovedkortet som i tilfellet på bærbare, så gjør ikke den innstillingen noen ting siden skjermkort og skjerm synkroniserer seg automatisk. Men ta meg gjerne på feil, for jeg vet ikke om det er helt sånn det foregår! Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg kjører på 100hz i 1400x1050 Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hei. Vurderer å kjøpe en 1557E på psdata. Noen som har prøvd å spille World of Warcraft på den og kan fortelle hvordan det er? (Dette har sikkert stått før i tråden, men jeg orker ikke lese gjennom 30 sider) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hei. Vurderer å kjøpe en 1557E på psdata. Noen som har prøvd å spille World of Warcraft på den og kan fortelle hvordan det er? (Dette har sikkert stått før i tråden, men jeg orker ikke lese gjennom 30 sider) Det er helt kurrant, maskinen jobber selvsagt for full guffe men jeg klarte å spille det rimelig bra. Tok default settings. Mer minnne vil gjøre susen, men JEG ville kjøpt en litt bedre enn hvis du spiller mye, det gjør ikke jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå