Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermen , blass og uten kontrast/farger? Telte på knappen på om det skulle blien 1557e eller Dell Inspiron 6000. jeg hadde besmemt meg for 1557E men så kommer Dinside med et bilde av skjermen hvor jo 1557e ser ut som en 1. generasjon farge skjerm :-).

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=265653

 

 

Ser frem til høy oppløsing, men er skjermen så blass som bildet gir inntrykk av?.. Har også en Aopen 1551 med blank skjerm på jobb. Den er veldig førsom i vertikalen. Noen cm opp eller ned og bilder blir blasse og langt fra briljante og fargefylte . Hva kan dere melde kjære 1557E brukere??

 

Er det en butikk /showroom hvor man kan se på varen før man kjøper?? (Oslo)

 

Er det noen andre gode maskiner med skjermer med oppløsning 1400*1050??

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har kjøpt meg en slik en Tundra 1557e nå, og driver og leker meg litt med

Centrino Hardware Control med å redusere spenningen på prosessoren.

 

Noen som vet hvor lavt det går an å sette den uten å miste stabilitet?

Kjører forøvrig på 0.7 volt nå (på 6 x multiplier)

 

Har ikke lyst til å sette den for lavt sånn at prosessoren krasjer...

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har kjøpt meg en slik en Tundra 1557e nå, og driver og leker meg litt med

Centrino Hardware Control med å redusere spenningen på prosessoren.

 

Noen som vet hvor lavt det går an å sette den uten å miste stabilitet?

Kjører forøvrig på 0.7 volt nå (på 6 x multiplier)

 

Har ikke lyst til å sette den for lavt sånn at prosessoren krasjer...

Kjør en stresstest med Prime95, da kan du se hvor lavt du kan gå.

Lenke til kommentar
Er det andre som har samme problem som meg her:

 

Booter jeg maskinen på batteri, for så seinere å plugge i strømadapter vil ikke CPUen opperere på f.eks 1700mz som den skal? Står låst til 298 nå f.eks

 

Tips taes imot.

Klikk på batteri/strømkabel-ikonet nede. Høres ut stom om den kjører på Max Battery.

 

EDIT: Leif FTW!

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Skjermen , blass og uten kontrast/farger? Telte på knappen på om det skulle blien 1557e eller Dell Inspiron 6000. jeg hadde besmemt meg for 1557E men så kommer Dinside med et bilde av skjermen hvor jo 1557e ser ut som en 1. generasjon farge skjerm :-).

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=265653

 

 

Ser frem til høy oppløsing, men er skjermen så blass som bildet gir inntrykk av?.. Har også en Aopen 1551 med blank skjerm på jobb. Den er veldig førsom i vertikalen. Noen cm opp eller ned og bilder blir blasse og langt fra briljante og fargefylte . Hva kan dere melde kjære 1557E brukere??

 

Er det en butikk /showroom hvor man kan se på varen før man kjøper?? (Oslo)

 

Er det noen andre gode maskiner med skjermer med oppløsning 1400*1050??

Jeg lurer også på om skjermen er så sinnsykt dårlig som den ser ut på bildene til dinside.no...

Lenke til kommentar

Syns alle skjermene så bedriten ut i den testen jeg :p

Er veldig vanskelig å få et riktig unntrykk via et bilde. Må se det i real life. Har en 1557GLS og er rimelig godt fornøyd med skjermen. Ikke verdens beste innsnsvinkel verken i vertikalen eller horisontalen, men det funker å sitte to personer og se på samme skjerm.

Lenke til kommentar

Hei,

Har en CL 1557 fra Whitebox. I det siste har HD'n begynt å 'bråke' dvs. den durer eller summer - noe den ikke har gjort tidligere. HD'n er en Toshiba MK6026GAX. Maskinen er omlag 2 1/2 år gammel. Regner med at HD'n snart tar kvelden for godt.

 

Ønsker ikke å sende hele maskinen til WB, så:

 

1. Er det mulig å bare sende avgårde HD til de og få ny i retur?

2. Noen som har byttet HD på disse maskinene selv med hell, og i så fall noen anbefalinger til ny HD?

 

Takknemlig for svar!

 

mvh r.-

 

 

Edit: den er 2 1/2 år- altså fremdeles under garantien !

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Har ett problem med min tundra 1557p pro. Får ikke opp hvor mye batteri det er igjen. Har installert centrine hardware control, men dette hjalp ikke. Vekselstrøms ikonet vises uansett om jeg har plugget i ac-adapteren eller ikke.

 

Noen som har noen tips om hva problemet kan være?

 

Har også ett annet problem med at i enhetsbehandling så er det 2 ukjente enheter som jeg ikke får installert. Har en anelse om at den ene kan være firewire. Har prøvd med både driverene jeg fikk med og windows xp pro cd-en.

Lenke til kommentar
Hei,

Har en CL 1557 fra Whitebox. I det siste har HD'n begynt å 'bråke' dvs. den durer eller summer - noe den ikke har gjort tidligere. HD'n er en Toshiba MK6026GAX. Maskinen er omlag 2 1/2 år gammel. Regner med at HD'n snart tar kvelden for godt.

 

Ønsker ikke å sende hele maskinen til WB, så:

 

1. Er det mulig å bare sende avgårde HD til de og få ny i retur?

2. Noen som har byttet HD på disse maskinene selv med hell, og i så fall noen anbefalinger til ny HD?

Prøv å ringe dem og avtale at du bare kan sende inn HD.

Jeg har skiftet HD i min. Returnerte kun disk - og fikk tillsendt ny (hadler ikke hos WB).

Enkel sak. Egen luke under maskinen for HD.

Tror ikke det spiller så mye rolle hvilken HD du bruker.

Men viss dette er en garanti sak - så får du sikkert bare tillsendt en fra WB.

Har selv Hitachi disk - synest den "tikker" en del innimellom - men de skal visst være slik...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Er det andre som har samme problem som meg her:

 

Booter jeg maskinen på batteri, for så seinere å plugge i strømadapter vil ikke CPUen opperere på f.eks 1700mz som den skal? Står låst til 298 nå f.eks

 

Tips taes imot.

Klikk på batteri/strømkabel-ikonet nede. Høres ut stom om den kjører på Max Battery.

 

EDIT: Leif FTW!

Der stiller man bare skjerm, harddisk og standby-instillinger. I bios står den på max batt og max power ved batteri / ekstern strøm.

Lenke til kommentar

ville bare si at den nyeste driveren fra intel gjør at Wlan kortet fungerer bedre og finner nett raskere :p...... men husk å gå inn på kortinstillinger i PROset og velg strømstyring på høyeste for at kortet skal virke best mulig... har hatt problem med stabiliteten viss eg ikkje har den på høyest

 

edit: forresten kunne ikkje unngå å legge merke til avataren din "ProoZ"..... Bleach fan my self :p kan ikkje vente til Lunar legger ut ep 48 :D

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...