Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et program som heter "HDD Health" for å sjekke temperaturer og SMART funksjoner. Når jeg spiller Anarchy Online kan temperaturen på harddisken stige opp til 48 grader! Jeg har en Samsung MP0603H i en Netshop 1557GLS.

Hvilke temperaturer og hvilken harddisk har dere?

Lenke til kommentar

Lurte på en ting om 1557k pc'n hos psdata.

De 2 usb 2.0 portene. Er det highspeed? Bør være det, for det er temmelig raskere enn ...ikke highspeed(?)

Leste noe om dette en plass, men kommer ikke helt på om hvordan dette var.

Noen som kan svare?

Takk.

Lenke til kommentar

fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/USB_2.0

USB has a Full Speed rate of 12 Mbit (1.5 MBytes) per second. Full Speed was the fastest rate before the USB 2.0 specification and many devices fall back to Full Speed. Full Speed devices divide the USB bandwidth between them in a first-come first-served basis and it is not uncommon to run out of bandwidth with several isochronous devices. All USB Hubs support Full Speed.

USB 2.0 added a Hi-Speed rate of 480 Mbit (60 MBytes) per second. Not all USB 2.0 devices are Hi-Speed. A USB device should specify the speed it will use by correct labeling on the box it came in or sometimes on the device itself. The USBIF certifies devices and provides special marketing logos for each speed.

Fant dette. Altså, ikke alle USB 2.0 utganger har Hi-Speed, men har bare Fullspeed. Dette har jeg på min pc. Ganske teit faktisk. Går skikkelig tregt.

Og som du kan lese over, så skal det være merket med USB 2.0 Hi-Speed merket.

Lenke til kommentar
Not all USB 2.0 devices are Hi-Speed
Fant dette. Altså, ikke alle USB 2.0 utganger har Hi-Speed, men har bare Fullspeed. Dette har jeg på min pc. Ganske teit faktisk. Går skikkelig tregt.

Og som du kan lese over, så skal det være merket med USB 2.0 Hi-Speed merket.

Sånn jeg forstår det, så gjelder det utstyret man kobler til, ikke selve portene. Jeg kan ikke helt se vitsen med å ha USB2 porter hvis de kjører på USB1 hastighet. Da kunne man like gjerne brukt en billigere USB1 kontroller.

Jeg skal ikke påstå at du tar feil, men jeg har aldri hørt om USB2 porter som ikke er high speed før. Portene på 1557 er ihvertfall garantert high speed!

Lenke til kommentar

Den støyer veldig lite, klarer så vidt å høre den når eg idler i win xp. Har ikke gitt den noen heftige arbeidsoppgaver men klarer f.eks internett uten å starte viftemaskineriet

DA MENER JEG SÅ VIDT! ;)

Burde oppsumere littegrann, topicet var jo bare rot:)

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Nå fant jeg akkurat ut at k-tasten har blitt litt rat. den er liksom litt hard på høyre side, så jeg må trykke på venstre side for at den skal reagere. gnske irriterende faktisk. men er det noen som vet om det går ann å rive av selve tasten og skjekke luftputene og sette tasten på igjen etterpå?

Lenke til kommentar

Trenger hjelp, så fort som mulig.

Skal handle 1557k centrino om 1 time. Men skal også bestille med OS, mus og ryggsekk.

Problemet er hvilken sekk jeg skal velge. Hvilken er best, og passer den virkelig til bærbarpc'en jeg skal handle.

Har du noen anbefalinger?:)

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...