Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som er så uheldig å ha en 1557 med 9600 64 MB, men kjøpte den nesten med en gang den kom ut hvis jeg husker rett, og er stoooorfornøyd :D

Det jeg lurer litt på er hvordan jeg ser om min laptop er 1557g, s, l, k eller hva det er..

Kjøpte den fra Whitebox (jada, jeg har lært, aldri mer whitebox!!!), og da sto den kun som CL1557...

Det andre spm. mitt, noen som vet hvordan ytelsesforskjellene mellom 9600 og 9700 i disse maskinene er? Går jeg glipp av mye med mitt 9600 kort?

Og skjermkort driverne, til nå har jeg brukt de ati mobility driverne som følger med på cd'en, men vurderer å oppdatere til omegadriverne, er det virkelig verdt det?

Tror dere f.eks HL2, Far cry, Doom3, WoW og lignende spill vil funke på 9600 kortet?

Har prøvd HL2 med medfølgende drivere men da ble bare rambrikka mi brent, så det tør jeg ikke prøve på igjen...

Lenke til kommentar
Jeg er en av de som er så uheldig å ha en 1557 med 9600 64 MB, men kjøpte den nesten med en gang den kom ut hvis jeg husker rett, og er stoooorfornøyd :D

Det jeg lurer litt på er hvordan jeg ser om min laptop er 1557g, s, l, k eller hva det er..

Kjøpte den fra Whitebox (jada, jeg har lært, aldri mer whitebox!!!), og da sto den kun som CL1557...

Det andre spm. mitt, noen som vet hvordan ytelsesforskjellene mellom 9600 og 9700 i disse maskinene er? Går jeg glipp av mye med mitt 9600 kort?

Og skjermkort driverne, til nå har jeg brukt de ati mobility driverne som følger med på cd'en, men vurderer å oppdatere til omegadriverne, er det virkelig verdt det?

Tror dere f.eks HL2, Far cry, Doom3, WoW og lignende spill vil funke på 9600 kortet?

Har prøvd HL2 med medfølgende drivere men da ble bare rambrikka mi brent, så det tør jeg ikke prøve på igjen...

Skal ikke være store ytelsesforskjellene på disse skjermkortene, kjører det meste av nye spill, t.o.m. bf2. Anbefaler deg og oppgradere til 1024mb ram, da merker du nok mye forskjell. At rambrikken brente seg når du spilte HL2 vil jeg si er en garanti sak, sånt skal jo ikke skje...

Lenke til kommentar

Og skjermkort driverne, til nå har jeg brukt de ati mobility driverne som følger med på  cd'en, men vurderer å oppdatere til omegadriverne, er det virkelig verdt det?

Skal ikke være store ytelsesforskjellene på disse skjermkortene, kjører det meste av nye spill, t.o.m. bf2. Anbefaler deg og oppgradere til 1024mb ram, da merker du nok mye forskjell. At rambrikken brente seg når du spilte HL2 vil jeg si er en garanti sak, sånt skal jo ikke skje...

Ja det ble jo en garantisak, da ikke maskinen var eldre enn 2 år. Fikk en ny rambrikke etterhvert og sendte tilbake den gamle, så nå funker alt som det skal, men er redd for at ting skal gå galt igjen... Det eneste spillet jeg spiller på denne maskinen for tiden er HL1, det funker som bare det, men dette spillet er også ganske gammelt da, har ikke turt å prøve noe nytt etter HL2 "ulykken"... :p

Lenke til kommentar
Det eneste spillet jeg spiller på denne maskinen for tiden er HL1, det funker som bare det, men dette spillet er også ganske gammelt da, har ikke turt å prøve noe nytt etter HL2 "ulykken"... :p

Det er ikke stor ytelse forskjell på 9600 kontra 9700 og den takler spill som bare det.

Jeg spiller Farcry og Doom3 som bare det, og du kan ikke være redd for at rambrikken brenner seg for det hender av og til, men det er ikke maskinen sin feil men en svakhet i den brikken du hadde ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Netshop 1557GLS. Alt funkgerer bra for meg, og har ikke noe stort å utsette på denne maskinen.

Det eneste problemet jeg har er at de runde navigasjonstastene mellom høyre og venstre museknapp ikke fungerer. Det samme prob. har jeg med hustigknappene på venstre side for tastaturet og over.

Noen som har en link til drivere som kan få dette til å fungere?

- Lars

Lenke til kommentar
Det eneste spillet jeg spiller på denne maskinen for tiden er HL1, det funker som bare det, men dette spillet er også ganske gammelt da, har ikke turt å prøve noe nytt etter HL2 "ulykken"... :p

Det er ikke stor ytelse forskjell på 9600 kontra 9700 og den takler spill som bare det.

Jeg spiller Farcry og Doom3 som bare det, og du kan ikke være redd for at rambrikken brenner seg for det hender av og til, men det er ikke maskinen sin feil men en svakhet i den brikken du hadde ;)

Hmm, vurderer å prøve Doom3 på laptopen nå, men hvordan innstillinger spiller du med? og har du 512 eller 1024 ram på maskinen?

Lenke til kommentar

Da var hele posten gjennomlest. Broren min skal ut og studere i Bergen, så han trenger ny PC. Vel, spørsmålene er da som følger:

- Dere sier rundt 3k poeng i 3d Mark '03 med 1,7 gHz og 512 MB ram. Hvor mye mer vil man få hvis man velger å kjøpe 2,0 gHz og 1024 MB ram? Er det verdt prisforskjellen tro? (ca 2500 kr)

- Hvor lang leveringstid er det på disse, siden de blir bygget selv?

Virker som en veldig grei PC! Synd man ikke kan oppgradere skjermkortet. Har også vurdert 1559 (bedre chipset og bedre skjermkort), men den er igjen 1 cm tykkere og noe dyrere :no:

Lenke til kommentar

Hei Desloch :)

3Dmark går mer på skjermkort enn CPU og RAM, men RAM vil nok ha en innflytelse på det. Det med 2.0 ghz vil ha mindre og si, og 1GB ram kan du får for 500kr ekstra på 1557 :)

Jeg fikk min etter 2 dager, bestilte på mandag og hadde den nesten på tirsdag, men pga posten rota fikk jeg den på onsdag. Send gjerne en mail og spør om de har den på lager :) Har de den på lager er den allerede bygd.

Og om det er verdt prisforskjellen på 2500? Ta regnestykket:

512MB ekstra ram: 500.. da betaler du 2000 kr for 300mhz.. Og det har ikke så mye å si.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Hei Desloch :)

3Dmark går mer på skjermkort enn CPU og RAM, men RAM vil nok ha en innflytelse på det. Det med 2.0 ghz vil ha mindre og si, og 1GB ram kan du får for 500kr ekstra på 1557 :)

Jeg fikk min etter 2 dager, bestilte på mandag og hadde den nesten på tirsdag, men pga posten rota fikk jeg den på onsdag. Send gjerne en mail og spør om de har den på lager :) Har de den på lager er den allerede bygd.

Og om det er verdt prisforskjellen på 2500? Ta regnestykket:

512MB ekstra ram: 500.. da betaler du 2000 kr for 300mhz.. Og det har ikke så mye å si.

Kjekt å vite!

Er selv forhandler for Hattelco AS (de som bygger PC'ene for PS Data), så jeg får den til en hyggelig pris ;). Til og med 100 gB harddisk.

http://www.hattelco.no/ps.asp?it=112307&mlevel=110500

Litt synd at 1559 er 1 cm tykkere, for den har jo en del bedre ytelse i spill. Tror nok det ender opp med 1557, så da er nok den ankommet butikken på tirsdag.

Lenke til kommentar

Hmm, det stemte visst! :) Ikke veldig mye, men noe. Uansett, ser at Hattelco har 2 modeller som er interessante. Den ene har 80 gB harddisk og leveres med Windows XP Professional Edition, mens den andre har 100 gB harddisk og leveres med Windows XP Home Edition. Det er ikke noen ytelsesmessig forskjell på Home og Professional? (er jo noen forskjeller hvis man bruker det litt mer avansert i nettverk)

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar
Hmm, det stemte visst! :) Ikke veldig mye, men noe. Uansett, ser at Hattelco har 2 modeller som er interessante. Den ene har 80 gB harddisk og leveres med Windows XP Professional Edition, mens den andre har 100 gB harddisk og leveres med Windows XP Home Edition. Det er ikke noen ytelsesmessig forskjell på Home og Professional? (er jo noen forskjeller hvis man bruker det litt mer avansert i nettverk)

Ikke noen ytelsesforskeller som jeg er klar over. Kun det at man kan ordne og styre litt mer :) Jeg kjører Pro.

Lenke til kommentar

Høres fint ut. Han bruker det jo ikke særlig avansert, så det er vel samme om det er Home eller Professional. Men, da er spørsmålet. Han kan velge mellom å ha 1,7 gHz OG 100 gB harddisk, ELLER 1,8 gHz og 80 gB harddisk.

Hehe! Litt vanskelig valg egentlig. Sistnevte er med XP Professional, mens den første er med XP Home. Hva ville dere valgt? 1,7 gHz OG 80 gB harddisk er bare 300 kr billigere, så gidder ikke tenke så mye på det alternativet.

Lenke til kommentar
Hmm, vurderer å prøve Doom3 på laptopen nå, men hvordan innstillinger spiller du med? og har du 512 eller 1024 ram på maskinen?

Hei igjen ;) Jeg spiller spillene på medium og jeg har nå 1024 mb ram, men spilte med 512 også å merker ikke noe forskjell på spillingen..

Jeg redigere video også samt jeg kjører et par tunge musikkprogram, og da ble det bedre med 1024mb ram :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...