B4stian Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hvor varmt er det forsvarlig å jobbe i en butikk i Norge? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Er det noe lov for det? Vet ihvertfall at det er krav om utlufting i forhold til bedriftens areal. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Heh, står nok ingen ting i loven om at det ikke skal være mer enn feks 25.98 C. Det hadde ikke blitt mye glassblåsing eller tilsvarende om så var tilfelle. Du kan derimot sikkert finne noe der det står at det skal være "akseptable forhold". Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er nok ingen lov for det nei. Sto i avisen i går elns at glassblåserne jobbet i ca 60grader Lenke til kommentar
Juke Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Det kan jo tenkes at glassblåsere har en spesiell form for dispensasjon, da. Jeg blir i allefall ikke overrasket dersom det finnes forholdsvis klare regler på dette området, mulig det står noe i arbeidsmiljøloven? Edit: Skriveleif, gitt. Edit2: Tok et kjapt søk på arbeidsmiljøloven, og fant info på denne siden. Der står det "Lov eller forskrifter inneholder ingen faste temperaturgrenser, men Arbeidstilsynet anbefaler at temperaturen holdes under 22°C ved fysisk lett innearbeid i perioder med oppvarmingsbehov. Temperatur under 19° eller over 26° skal unngås." Spørsmålet blir jo da om dette er noe man MÅ følge, eller om det bare er en anbefaling. Et annet spørsmål blir om dette gjelder nå på sommeren, eller om det kun gjelder når det er et oppvarmingsbehov tilstede. Endret 13. juli 2005 av Juke Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 "inneholder ingen faste temperaturgrenser," Synes det er tydelig nok jeg Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Stemmer det, det eneste det står er at de ANBEFALER at høyere temperaturer enn 26 grader skal unngås. Huff, som jeg hater slike diffuse "bestemmelser". Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Loven sier: Hold kjeft og jobb. Temperatur er ingen grunn til noe som helst. Drikk vann. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Lov Data Her finner du alle gjeldende lover. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Takk for stort sett hyggelige svar. Er det så rart at jeg spør når det stort sett er alltid over 30 grader med over 50% luftfuktighet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå