-mAdz- Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg håper ikke vi får en rødgrønn regjering til høsten! Da vil de kriminelle bli belønnet enda mer, og offerene straffet mere en det de gjør i dag Haha.. Ja, det er jo tydelig at du kan mye om dette Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) (Beklager, men jeg mistenker deg for å komme til å kverulere enda litt til. Derfor har jeg tenkt ut en liten sammenligning. Du sitter foran PCen og brenner en CD. Så kommer det noe hvit røyk ut av CD-brenneren. Jeg er rimelig sikker på at du vil tenke at den er ødelagt før du tenker ut hvorfor den ble ødelagt. Og med mindre CD-brenner har valgt en ny pave har du nok rett i det.) Makan til piss. Unnskyld uttrykket. Jeg liker å vite hvorfor Follo mener dette. Er ikke i særlig glad i å bukke og si "yes sir" bare fordi en kriminell og en fangevokter kommer med en påstand. Om du vil ta deres ord for det fremfor å få litt innsikt, får være din sak. Men kutt ut å slenge ut kverulering når det er såpass feilplassert. Makan. Ettersom det er du som støtter Follo sine utsagn, så hadde jeg håpet at du hadde litt innsikt å komme med. Det ville vært interessant lesing. Skuffendes må jeg registrere at du ikke har slik innsikt, ikke som du klarer å komme med da, du kommer kun med slike usakligheter. Du kunne spart deg for den der. Kverulering er jo å komme med noe man ikke kan redergjøre for. Du kan jo tenke litt på det når du retter mistanke Edit: Angående ansvar, så blir det for enkelt å si at fengselet har det ene og alene. Det blir som å si at læreren ene og alene har ansvaret for at eleven lærer noe. Såfremt det er tilrettelagt tilstrekkelig og man får bra oppfølging, så har faktisk de innsatte sin del av ansvaret. Ingen, hverken kriminelle eller lovlydige kan sitte på ræven og få puter sydd under armene sine og peke finger og si "det er ikke mitt ansvar". Om situasjonen ikke er god nok, så er det som allerede nevnt (og som du mistenker meg for kverulering) litt vesentlig å vite hva som er så dårlig stilt (om det er det). Endret 12. juli 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Ettersom det er du som støtter Follo sine utsagn, så hadde jeg håpet at du hadde litt innsikt å komme med. Det ville vært interessant lesing. Skuffendes må jeg registrere at du ikke har slik innsikt, ikke som du klarer å komme med da, du kommer kun med slike usakligheter. Du kunne spart deg for den der. Fallo (med a) har sittet i fengsel, og et utsagn han kommer med er verdt noe. Det er førstehåndsinformasjon om forholdene. At utsagnet støttes av en av toppene i kriminalomsorgen gir det troverdighet. Jeg forholder meg til dette og ikke til noen datanerder som påstår at fengsel er betalt ferie. Hvis du er interessert i lesestoff kan du lete opp litt infor om Bergen Kretsfengsel. Fengselet er populært fordi de gir fangene oppfølging, og mange av dem klarer derfor å avslutte sin kriminelle karriere. Fant en artikkel jeg lest i Vi Menn for en tid tilbake: http://www.vimenn.com/?article_id=21494 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Straffestatistikk for 2003: http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim_tab/t...4-08-23-38.html Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Feynman og Dotten synes å ha like mye interesse av å kalle hverandre (og hverandres argumenter) ting som av å diskutere emnet. Det er det sikkert min utakknemlige jobb å reagere på. Men nå er klokka 2 om natten, så det tar vi imorgen. I mellomtiden holdes denne stengt. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg