Gå til innhold

Koblet av chipseth vifte på MSI NEO4

regeli

Anbefalte innlegg

Som jeg sa, koblet av ledningen til den "stygge lille" viften på hovedkortet MSI NEO4. Før låg temperaturen på 37-40, nå ligg den på 39-max43. Så da er det vell ingenting å bekymre seg for med så små forskjeller?

Har ikke tenkt på å sette på passiv kjøling pga. viften på skjermkortet står litt over chipsethviften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det her snakk om Northbridge kjøleviften og her har jeg hørt at så lenge temperaturen ikke nevneverdig overstiger 36grader så skal det ikke by på større problemer .

Jeg har på mitt "steinalder" hovedkort Abit KT7A Raid kjørt uten vifte i flere år med bare kjøleribben som står på kortet orginalt .

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gjort det. Prøvde det selv på min, og tempraturen var vel oppe i en 60-80c etter under ett minutt. Skjekket dette med ekstern tempraturprobe. Sensoren som er innebygd ligger på selve HK-et, og er ikke til å stole på for å måle chipset-tempratur.

Selv har jeg en Zalman-ribbe med en 40mm-vifte som kjører på 5v, og tempraturen ligger ca på 30c idle og 40c load.

Lenke til kommentar

Jeg har også dette hovedkortet, og har redusert hastigheten på originalvifta gjennom viftestyring. Jeg er ikke helt fornøyd enda dog, har lyst å få maskinen helt lydløs, og den lille vifta der er en liten bråkemaker!

Jeg kan tenke meg å kjøpe en større heatsink, og kanskje ha bare passiv kjøling, men problemet med dette hovedkortet er at grafikk-kortet ligger like over kjøleribben, så det er ikke mulig å sette inn en særlig høy kjøleribbe!

Noen forslag til en god løsning?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...