Poor Leno Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Statusen på mitt førstevalg vgs, er satt som "tilbudt venteplass". Vet noen her hva jeg skal gjøre? Om jeg har kommet inn, eller om det er veldig liten sjanse for at jeg kommer inn? Glad for alle svar.... -Leno Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Og på andre valget tipper jeg at det står tilbudt plass ?? Isåfall så har jeg fått samme svar som deg. Så det jeg gjorde var at jeg takket ja til andre valget og satte meg på ventelisten på førstevalget. Det vil si at du starter på den skolen som andre valget refererer til, men du vil bli stående på lista til første valget. Vist du er blant 1-10 på lista så vil jeg si at du kan ha en sjangs. Endret 11. juli 2005 av zuco~ Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg har nå takket ja til tredjevalget mitt, og satt meg på ventelister på de øvrige skolene.... jeg er kø-nummer 33 og 22 og 11 elns..... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Jeg har nå takket ja til tredjevalget mitt, og satt meg på ventelister på de øvrige skolene.... jeg er kø-nummer 33 og 22 og 11 elns..... Er du nummer 11, tror jeg du kan puste lettet ut. Var selv på venteliste (nr 11 ) det første året, og kom inn, glatt Men nå skal jeg ikke garantere deg noe. Lykke til Endret 11. juli 2005 av Gnomenz Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Er ventelista helt til før skolestart eller bare de 8 dagene man har svarfrist? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Tror ventelista varer til to uker etter skolestart, men du må sette deg på ventelista i løpet av de åtte dagene man har svarfrist. Andre inntak er den 10. august i Oslo. Jeg kom inn på mitt andrevalg, står på 2. plass på ventelista til førstevalget. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg hadde satt opp 3 skoler til medier og kommunikasjon som første valg, men fikk bare "tilbud om venteplass" på alle 3 skolene, også hadde de vidresøkt og funnet plass på meg på en fjerde skole nemlig sogn, en skole jeg ikke en gang har satt opp som valg, så det takket jeg nei til. Men så er det sånn at etter at søknaden ble sendt inn i mars og tiden gikk så ombestemte jeg meg og har nå mer lyst til å komme inn på andre valget mitt som er elektro. Så lurer på hva jeg må gjøre for å få til det? er det mulig? Og hva vil skje vis jeg også takker nei til vente på plass til de 3 skolene som første valget mitt er? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Det er mange som velger andre linjer, og da flyr du framover i køen kjapt. Kanskje mange som er kommet inn hadde din linje som andre eller tredjevalg også vet du. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hadde blitt veldig glad for et svar på posten min over her Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Man er jo sikra på og komme inn på en skole da Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 hvordan setter jeg meg opp på ventelista?.. har ikke svart noe.. og når jeg skal svare så er det bare spørsmål om jeg vil godta 2'e valget mitt.. hvor velger jeg å fortsatt stå i kø på 1'e valget?.. er i kø som nr. 3 Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Sånt er kjipt derfor det er viktig og jobbe hardt når du først er på skolen. Har mye igjen for det resten av livet Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Man er jo sikra på og komme inn på en skole da Faktisk ikke. Vet om flere som ikke kom inn på noe som helst da jeg skulle inn første året. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Man er jo sikra på og komme inn på en skole da Faktisk ikke. Vet om flere som ikke kom inn på noe som helst da jeg skulle inn første året. Da kan de klage som bare faen. Man har rett til vgs. Man SKAL få mulighteten til å gå der. Sikker på at de ikke bare sa ja til venteplass og kom inn der og sa nei elns ? Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har fått plass på almen, kan jeg sitte meg på venteliste på en skole med byggfag? Lenke til kommentar
Scotchi89 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har fått plass på allmenn, kan jeg sitte meg på venteliste på en skole med byggfag? Nei, ikke meg bekjent ihvertfall. Dersom du har kommet inn på en allmenn skole, og dette er kursønske nummer 1, kan du ikke søke om plass på en skole som ligger lenger ned på "ønskelisten" din. Blir nok allmenn på deg! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Hva mener du? Man skal få komme inn på en av linjene man søker på. Poor Leno: Tør jeg spørre om hva og hvor du søkte på? Bor i området, vet du. Endret 14. juli 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Hva mener du? Man skal få komme inn på en av linjene man søker på. Poor Leno: Tør jeg spørre om hva og hvor du søkte på? Bor i området, vet du. Ikke alltid, har man f.eks vært lærling så har man ikke rett på "mer", som f.eks påbygg. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da Hva mener du? Man skal få komme inn på en av linjene man søker på. Poor Leno: Tør jeg spørre om hva og hvor du søkte på? Bor i området, vet du. Ikke alltid, har man f.eks vært lærling så har man ikke rett på "mer", som f.eks påbygg. Neinei, det er sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå